    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 29 Dec 2013 08:08:48 -0800 (PST)
    Subject: Nasiona, sadzonki
    From: d...@o...pl

    Witam,

    OPIS:

    kupiłem w okresie czerwca lipca nasiona oraz sadzonki na siebie(jako osoba fizyczna),
    wystawiono mi fakturę na ponad 3000zł

    we wrześniu otrzymałem informacje od firmy iż nasiona i sadzonki kupowane jako
    rośliny wieloletnie są roślinami jednorocznymi.

    rośliny, wysiane nasiona miały być częścią uprawy i formą dochodu w 2014roku

    Informacje udzielone przez firmę która sprzedała mi towar wyglądają następująco:
    -proponują uzupełnić moje braki roślin które nie przezimują.

    Rozwiązanie prawie sensowne gdyby nie fakt iż nie pokrywa ono moich strat związanych
    z pracą związaną z tymi roślinami a także stratą wynikającą z tego iż kilka sadzonek
    rozdałem jako reklamowe pod nazwą roślin wieloletnich.
    Teraz wiedząc iż rośliny nie przezimują stracę dobre imię.

    Reasumując ponoszę straty:
    -finansowe
    -moralne
    -fizyczne w związku z poniesionym nakładem pracy
    -utrata dobrego imienia
    -miejsce w którym znajdują się rośliny to ogródek jednak przed domem i to też będzie
    antyreklama a miała być reklama

    Jedną sadzonkę planuję sprzedawać w cenie 6zł jest ich ok 1000 jeśli przezimuje

    Muszę także do wiosny cały czas to podlewać gdyż jest ciepło i nawozić.

    Do jakich przepisów prawa mogę się odnieść aby uzyskać od firmy sprzedającej
    zadośćuczynienie poniesionych strat.

    Firma sama przyznaje się do winy jednak czasem to nie wszystko.