  • 21. Data: 2005-09-29 18:55:28
    Temat: Re: Naklejka licencyjna na laptopie.
    Od: Maksymilian Dutka <m...@u...onet.pl>

    Chopin napisał(a):

    (...)

    > A kto powiedział że autor watku ma Laptopa z systemem OEM.
    > Ja śmiem twierdzić że jest to np. wersja Preinstaled, która jest ścisle
    > przypisana do tego sprzętu.
    > Dowód zakupu Laptopa + naklejka licencyjna w tym przypadku w pełni
    > uprawnia do korzystania z tego systemu.
    >
    > Do autora wątku: Najłatwiej można się upewnić dzwoniąc na Infolinię
    > Microsoft Polska.

    O tym samym pomyślałem ale znalazłem tylko telefon do pomocy
    technicznej, ale tylko dla zarejestrowanych wżytkowników.

    Laptop jest po leasing-owy, więc ciężko mi określić czy to jest OEM czy
    wersja preinstalowana.

    Pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2005-09-29 22:14:44
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 29/09/2005 15:31, Krzysiek wrote :

    > To ze wyblaknie - to niewazne. Musisz miec dowod zakupu...
    >
    > Takie mamy chore prawo..

    Nieprawda. Przepis art. 278 § 2 i 1 kk penalizuje przestępstwo
    "uzyskania programu komputerowego bez zgody osoby uprawnionej". A zatem,
    abstrahując od zasady domniemania niewinności, aby skutecznie się
    obronić należy posiadać jakikolwiek dowód legalnego nabycia programu.
    Dowodem takim może być:
    - instrukcja obsługi;
    - oryginalny nośnik;
    - zeznania świadków etc.

    Stwierdzenie, że musi być koniecznie dowód zakupu jest niepoparte żadnym
    przepisem prawa karnego.
    Odrębną kwestią są zapisy licencyjne Microsoftu, ich interpretacja przez
    przedstawicieli tej firmy oraz ich zgodność z obowiązującym prawem. Na
    szczęście jednak samo złamanie licencji ścigane być może wyłącznie w
    drodze postępowania cywilnego -- a nie jest mi znana sprawa cywilna w
    której Microsoft pozwał klienta o złamanie warunków licencji.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 23. Data: 2005-09-29 23:03:17
    Od: kim <n...@c...net>

    Przemysław Płaskowicki wrote:

> [...]
    > abstrahując od zasady domniemania niewinności, aby skutecznie się
    > obronić należy posiadać jakikolwiek dowód legalnego nabycia programu.

    Ale ten przepis osoby uprawionej jest tak nieodrzeczny, ze jest niewazny.

> [...]
    > Odrębną kwestią są zapisy licencyjne Microsoftu, ich interpretacja przez
    > przedstawicieli tej firmy oraz ich zgodność z obowiązującym prawem.

    Bingo!

    Nareszce ktos mysli na tej grupie.

> [...]
    > drodze postępowania cywilnego -- a nie jest mi znana sprawa cywilna w
    > której Microsoft pozwał klienta o złamanie warunków licencji.

    Nie tylko nie pozwal, ale MSyf sam byl pozwanym.

  • 24. Data: 2005-09-30 06:39:43
    Od: Krzysiek <m...@g...pl>

    kim napisał(a):

    > Ale ten przepis osoby uprawionej jest tak nieodrzeczny, ze jest niewazny.

    > Bingo!
    >
    > Nareszce ktos mysli na tej grupie.

    > Nie tylko nie pozwal, ale MSyf sam byl pozwanym.

    Oj, jak wy malo wiecie...
    Microsoft nikogo nie pozwal (LOL), poniewaz oni maja swojego
    pelnomocnika w Polsce - Firme H. Oni na zasadzie ugod pozasadowych -
    wymuszaja na ludziach splaty odszkodowania w ratach - inaczej
    strasza procesem. wielu moich kolegow - studentow - dostalo
    przez to niezle w kosc i teraz musza splacac po 10.000 lub
    nawet 45.000 zł. wiec nie mowcie mi za zeznanie lub naklejka
    wystarczy - im to nie wystarczylo.

    Pozdrawiam
    K.

  • 25. Data: 2005-09-30 08:48:09
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Musi to być całkowicie_zmontowany_komputer

    a od kiedy to prawo dziala wstecz??
    Wszystkie OEMy z przed zmiany licencji mozna nadal kupowac na starych
    zasadach.

    Jacek

  • 26. Data: 2005-09-30 08:49:05
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > To ze wyblaknie - to niewazne. Musisz miec dowod zakupu...
    >
    > Takie mamy chore prawo..

    Ale zakup moze poswiadczyc nawet swiadek :)
    Nie tylko paragon jest potwierdzeniem zakupu.

    Jacek

  • 27. Data: 2005-09-30 08:51:49
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > przez to niezle w kosc i teraz musza splacac po 10.000 lub
    > nawet 45.000 zł. wiec nie mowcie mi za zeznanie lub naklejka

    Skoro dali sie zastraszyc, nie szukajac najprawdopodobniej nawet porady
    prawnej to juz ich sprawa.
    Ja bym sie nie bal do sadu isc w takim wypadku, jesli mialbym legalny
    nosnik, naklejke itp to prawo staloby po mojej stronie.

    A oni na to wlasnie licza ze zastrasza, w innym wypadku mogliby wytoczyc
    sprawe cywilna oczywiscie odpowiednie oplaty wnoszac wczesniej :) Mysle ze
    nie chcialoby im sie w to bawic

    Jacek

  • 28. Data: 2005-09-30 17:16:34
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    castrol napisał(a):

    > a od kiedy to prawo dziala wstecz??

    A dlaczego miałoby działać?

    > Wszystkie OEMy z przed zmiany licencji mozna nadal kupowac na starych
    > zasadach.

    Naprawdę? Nie byłbym tego taki pewien. Skoro "przepis" wszedł kilka dni
    temu to chyba wszelkie zakupy dokonane po tej dacie odbywają się na nowych
    warunkach. Mylę się?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 29. Data: 2005-10-01 07:35:24
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 30 Sep 2005 19:16:34 +0200,
    Markus Sprungk <m...@g...com> screamed:

    To dlaczego mają inną naklejkę?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 09:35:06 user up 10751 days, 21:30, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A computer scientist is someone who fixes things that aren't broken.

  • 30. Data: 2005-10-01 13:45:54
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Artur M. Piwko napisał(a):

    > To dlaczego mają inną naklejkę?

    By wyraźnie informować o zmianie licencji?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098