  • 51. Data: 2023-06-10 13:16:48
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 12:59, Shrek pisze:

    > Otóż nie - pisałeś że sie nie zakładasz bo to nielegalne:P Dlatego
    > możemy się założyć o twoją wiarygodność - jest niematerialna a jakby ją
    > próbować wycenić to i tak zerowa, więc pod ustawę o grach hazardowych
    > nie podpadniesz:P

    I właśnie dlatego nie jesteś osobą zdolną do udziału w zakładzie
    honorowym. Poczytaj Różańskiego.

    > Taa. Bo fakt, że nasi byli w afganistanie czy iraku jest tajny i trzeba
    > zmyślać bajki na ten temat:P

    Ja żadnych bajek nie zmyślam. Ty bronisz bajki wymyślonej przez jakąś
    osobę podającą się za redaktora.

    > Ja? Ja się odnoszę tylko do artykułu. Jeśli uważasz, że ten artykuł to
    > bzdury i mają jakiś doniosły wpływ na rzeczywistość to zwróć uwagę swoim
    > "prasownikom" - niech reagują, zamieszczją sprostowania - od tego one som:P

    Toteż napisałem Ci jak to wygląda naprawdę, bo czasem czytuję tę grupę.
    nikt poważny nie będzie się do takich bzdur odnosił prawdopodobnie. To
    by niewspółmiernie do stanu faktycznego podniosło prestiż tego
    "brukowca" :-)

    > Coś koło tego "Co na to Biuro Prasowe Komendy Głównej Policji?
    > "Uprzejmie informujemy, że wręczona została ona przez przedstawicieli
    > służb amerykańskich podczas pobytu w USA z inicjatywy tamtejszych służb
    > i w związku z tym nie dysponujemy uzasadnieniem tej decyzji" czytamy w
    > przesłanym nam oświadczeniu."

    Czy z tego wynika, że nie dostał? Albo, że dostał nieprawnie? Ktoś
    mądrze odpisał dziennikarzowi, a że on tego nie rozumie, to już jest
    jego problem.

    > Wolność prasy ci się nie podoba? Jakie bzdury - przecież zacytowali
    > stanowisko biura prasowego k.o.mendanta głównego policji. Jeśli już to
    > właśnie oni stworzyli bzdurę o tym, że walczył na szkoleniu w USA:P

    Wolność prasy polega - w mojej ocenie - na tym, że wolno im pisać
    prawdę. Ale jakby napisali, że Generał nosi odznakę bojową, a
    dziennikarzowi nie udało się dowiedzieć, za co ją dostał, to by był mało
    chwytliwy temat. Jeszcze by wyszło, ze nie umie się dowiedzieć. Bo
    najprościej było po prostu zapytać Generała o poświadczenie otrzymania -
    tylko jeszcze mogło by się okazać, że dziennikarz nie jest uprawniony do
    jego zażądania. Mógłby poprosić, ale to by jeszcze wyszło na to, ze
    zamiast uderzyć w Generała, to jeszcze podniesie się jego prestiż. W
    sumie mało kto wiedział, co to za odznaka, a teraz wie cała Polska.

    No to napisał stek bzdur o bezprawności noszenia i teraz liczy na to, że
    ktoś, kto wie mu napisze. Wiele razy zwracałem Ci uwagę na taką
    praktykę. Potem jeszcze chwilę potroluje, że w sumie Afganistan, to co
    to za konflikt? A jak nawet konflikt był, to przecież do Generała
    bojownicy by nie strzelali i na pewno obok chcieli trafić. No w
    ostateczności, że dostał tylko dlatego, że politycy prosili. Na końcu
    ludzie zapomną, od czego wyszło. Wiesz ile kliknięć z tego wyjdzie?

    Sądzę, że właśnie dlatego nie powinno się takich głupot ani powielać,
    ani komentować.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2023-06-10 13:21:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 13:07, Shrek pisze:

    > Grubo - (uwaga sarkazm!) - ale wiesz że to przestępstwo umyślne, więc
    > jak powie że nie chciało mu się sprawdzać to musisz odmówić wszczęcia
    > postępowania, bo on niechcący?  No i nie pismak wymyślił, że kolo dostał
    > odznakę na szkoleniu w usa a pion prasowy k.o.mendanta głównego policji
    > - swoich będziecie wsadzać?

    To, że Ty nie potrafisz ogarnąć kilkudziesięciu pierwszych artykułów
    kodeksu karnego nie oznacza, że reszta tego nie ogarnia. Po prostu
    błaźnisz się na swój własny rachunek publicznie i tyle. I ukrywanie tego
    pod "sarkazmem" niczego tu nie zmienia.

    > Wręcz przeciwnie - za każdym razem jak pismaki coś do was mają to się
    > okazuje że to oni są stanowczo bliżej prawdy niż policja. Wniosek jest
    > dość prosty:P

    Pisanie takiego zdania pod dyskusją na temat materiału, w którym 2/3
    jest ewidentną bzdurą, a w odniesieniu do pozostałego fragmentu po
    prostu brak nam wiedzy na potwierdzenie, ale nie dało się tego wykluczyć
    nie świadczy najlepiej o autorze wypowiedzi.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-06-10 13:37:11
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Sądzę, że właśnie dlatego nie powinno się takich głupot ani powielać,
    > ani komentować.

    Jak powielają wtedy pismaki jeszcze bardziej się nakręcają i wymyślają jeszcze
    większe bzdury.
    Jak nie powielają wtedy na portalu są zwolnienia.

    Ta że samonapędzająca się małpiarnia musi trwać.

  • 54. Data: 2023-06-10 13:37:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 13:13, Shrek pisze:

    > Nie napisałem że nie miał szansy a że raczej nie spełnił. I dalej to
    > podtrzymuje bo KGP twierdzi że przywiózł ją ze szkolenia w USA z gwardią
    > narodową, a osobiście wątpię, żeby się wtedy teleportował do iraku czy
    > afganistanu. Wolno mi wyciągać logiczne wnioski tak jak tobie wolno
    > wyciągać z tych samych danych głupawe hipotezy.

    Wiec stawiajmy rzeczy we właściwym świetle. Shrekowi się wydaje, ze
    Generał nie spełnił przesłanek do uzyskana odznaki, to on nie ma prawa
    jej nosić :-)

    > Tak - w tym arcie było zdjęcie:P

    Ale to artykuł o tym, jakiej się zbrodni dopuścił nosząc, a nie o tym,
    że nosi. To zdecydowane nie jest to samo.

    > Historia się kupy nie trzyma - walczył na szkoleniu z gwardią narodową w
    > usa?

    Mam nadzieję, że nie przyznają tam odznak za walkę z USA :-)

    > To czy odznaka stoi wysoko w hierarchi odznak jest raczej zjawiskiem
    > obiektywnym. Dla kogoś rożne rzeczy moga mieć wartość sentymentalną ale
    > nie zmienia to obiektywnej "wartości" odznaczenia czy odznaki.

    Nie zapominaj dodać, że to Ty jesteś tym wzorcem. Bo bez tego może się
    okazać, ze ja uważam to za bardzo cenną pamiątkę i wyróżnienie. Ale
    Shrek nie, więc co mi tam :-P:

    > No właśnie coś w tym stylu - głupio byłoby to przyklejać do munduru -
    > prawda?

    To zależy od okoliczności. Jakbyś chciał podnieść morale młodego
    pacjenta dentysty.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-06-10 13:39:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 13:37, alojzy nieborak pisze:

    > Jak powielają wtedy pismaki jeszcze bardziej się nakręcają i
    > wymyślają jeszcze większe bzdury. Jak nie powielają wtedy na portalu
    > są zwolnienia. Ta że samonapędzająca się małpiarnia musi trwać.
    Bardzo celnie. Tylko z tego powodu te artykuły trzeba weryfikować we
    własnym zakresie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 56. Data: 2023-06-10 15:47:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Czy z tego wynika, że nie dostał? Albo, że dostał nieprawnie?

    Z artykułu wynika, że dostał. I najprawdopodobniej prawnie.
    Tyle, że to taka kurtuazyjna wymiana znaczków między oficerami z różnych
    państw. Takie "na pamiątkę".
    Do schowania do pudełka i opowiadania wnukom na emeryturze jak to
    dziadek był na szkoleniu w obcym państwie i dostał na pamiątkę przypinkę
    od zagranicznego miłego oficera.
    A nie do noszenia na mundurze i udawania przed pisowskimi pokemonami
    bohatera wojennego.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 57. Data: 2023-06-10 16:09:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2023 o 15:47, Kviat pisze:

> [...]
    > od zagranicznego miłego oficera.
    > A nie do noszenia na mundurze i udawania przed pisowskimi pokemonami
    Z artykułu to nie wynika - moim zdaniem. To akurat była moja sugestia.
    Samą odznakę można kupić na ALLEGRO. Tylko o ile taką kupioną można
    sobie w ramach kolekcji gdzieś powiesić, no to na mundurze faktycznie
    nie należy wieszać. Natomiast tu różne argumenty padały. A to że
    Departament Obrony nic o tym nie wie. A to, że KGP nie zna szczegółów.
    Ważkie to argumenty, ale nie przesadzające ostatecznie o charakterze
    odznaczenia. A ponieważ te argumenty są w artykule w połączeniu z innymi
    łatwymi do obalenia informacja oczywiście nieprawdziwymi, no to po
    prostu wiarygodność materiału nisko oceniam i tyle. Nie mam zielonego
    pojęcia, czy Generał prawnie odznakę nosi i ufam, że nie zakupił jej
    wysyłkowo i nie założył do munduru galowego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 58. Data: 2023-06-10 16:57:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z artykułu to nie wynika - moim zdaniem.

    To naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem:

    "Pentagon przypomina jednocześnie, że "powszechną praktyką jest
    przyjacielska wymiana lub handel odznakami" w imię koleżeństwa i
    przyjaźni między członkami różnych sił zbrojnych."

    > To akurat była moja sugestia.

    Srutututu.

    > Samą odznakę można kupić na ALLEGRO. Tylko o ile taką kupioną można
    > sobie w ramach kolekcji gdzieś powiesić, no to na mundurze faktycznie
    > nie należy wieszać.

    I czego znowu nie zrozumiałeś?
    Shrek od dłuższego czasu tłucze ci do głowy, nie tylko nie należy, co
    nie wolno.
    Facet ma jakieś zaburzone poczucie własnej wartości, skoro sobie taką
    pamiątkową przypinkę przypina do munduru.

    > Natomiast tu różne argumenty padały. A to że
    > Departament Obrony nic o tym nie wie.

    Bo nie wie.
    Czego nie zrozumiałeś?

    > A to, że KGP nie zna szczegółów.

    Bo nie zna.
    Trudno żeby monitorowali każdą kurtuazyjną wymianę przypinek.
    Czego znowu nie zrozumiałeś?

    > Ważkie to argumenty, ale nie przesadzające ostatecznie o charakterze
    > odznaczenia.

    Przesądzające.
    Gdyby to było oficjalne odznaczenie, to nie mieliby z tym problemu.
    To nie jest odznaczenie z tajnej listy dla zasłużonych agentów MI6 z
    filmów o Jamesie Bondzie.
    KGP wstydzi się, że ich funkcjonariusz dostał takie odznaczenie i to
    ukrywa? Serio?

    > A ponieważ te argumenty są w artykule w połączeniu z innymi
    > łatwymi do obalenia informacja oczywiście nieprawdziwymi,

    Skoro łatwymi, to dlaczego tego nie zrobisz?

    > no to po
    > prostu wiarygodność materiału nisko oceniam i tyle.

    Żeby tak bez żadnych argumentów nisko oceniać czyjąś wiarygodność,
    trzeba mieć jakąś wiarygodność...

    > Nie mam zielonego
    > pojęcia, czy Generał prawnie odznakę nosi i ufam, że nie zakupił jej
    > wysyłkowo i nie założył do munduru galowego.

    Taaaak... zaufanie to bardzo ważna sprawa.
    Tyle, że na zaufanie to trzeba zasłużyć.

    Kompletnie nie rozumiem, jak po tym wszystkim co się dzieje w tym kraju,
    po tym wszystkim co odwalili, można mieć do takich ludzi zaufanie?
    Jakim człowiekiem trzeba być żeby mieć do takich ludzi zaufanie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 59. Data: 2023-06-10 18:14:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 10 czerwca 2023 o 13:01:33 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Na temat, tylko trzeba to rozumieć. Co do zasady o otrzymaniu
    > odznaczenia zawsze dowiadujesz się formalnie w chwili odczytania decyzji
    > i odznaczenia. Nie ważne, czy to krajowe, czy zagraniczne odznaczenie.
    > Jakbyś choć raz w czymś takim uczestniczył, to byś zrozumiał. Dlatego
    > domaganie się od obdarowanego, byt wcześniej zapytał kogoś o prawo
    > przyjęcia jest niedorzecznością.

    A kiedy dowiadujesz się "nieformalnie"?
    I co, nie można odmówić?
    Czy jedynie nieformalnie?

    Seryjnie piszesz o obecnych czasach w miarę cywilizowanym, choć staczajacym się,
    państwie zwanym RP?
    Nie o PRL, czy o ChRLD, KRLD lub FR?

    Chyba że w kulsonerii odznaczenie jest na rozkaz.
    Strach pomyśleć, że w wojsku też.
    Ale cywilne na pewno nie.

    Pocztaj sobie w tej kwestii o Hamburczykach - m.in. Willym Brancie.
    I o: "Możesz mi, Panie, coś gwałtem zabrać - ale dać mi gwałtem nic nie możesz".

  • 60. Data: 2023-06-10 19:22:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, że Ty nie potrafisz ogarnąć kilkudziesięciu pierwszych artykułów
    > kodeksu karnego nie oznacza, że reszta tego nie ogarnia.

    Przecież napisałem że sarkazm i dałem nawet wykrzyknik! To jest literka
    w literkę to co ty napisałeś o oszustwie - że jeśli koleś zezna, że mu
    się po prostu nie chce wysyłać towaru to nie jest to oszustwo (bo nie
    zrobił tego z zamiarem oszustwa ale po prostu z lenistwa) i trzeba
    odmówić wszczęcia postepowania. Analogicznie jak napisał bzdury bo mu
    się nie chciało weryfikować to zwykłe lenistwo - po prostu mu się nie
    chciało a nie żadne przestępstwo. Widzisz jak się kończy lecenie w chuja?

    > Po prostu
    > błaźnisz się na swój własny rachunek publicznie i tyle.

    Przecież to ty się właśnie zbłaźniłeś - to dokładnie twoje rozumowanie:P
    Tak wiem - nic takiego nie pisałeś - kwiatek goń kulsona!

    > I ukrywanie tego
    > pod "sarkazmem" niczego tu nie zmienia.

    Zmiania - gdybym nie napisał o sarkaźmie to byś twierdził że to moja
    hipoteza nie twoja. A tak ładnie wlazłeś w gówno, które sam nasrałeś:P

    > Pisanie takiego zdania pod dyskusją na temat materiału, w którym 2/3
    > jest ewidentną bzdurą,

    1/3:P

    > ale nie dało się tego wykluczyć
    > nie świadczy najlepiej o autorze wypowiedzi.

    Więc zapewne nie będziesz miał problemu żeby się założyć? :P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!