-
1. Data: 2023-06-02 10:57:04
Temat: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
Czy naruszają jakieś przepisy/prawa?
Bezczelne dzwonią więcej niż raz dziennie z propozycją pożyczek
a stwierdzenie "nie jestem zainteresowany" mają w czterech literach.
[ Wczoraj dwa razy, dziś *już* raz ]. Niestety mam tam rachunek
bankowy. Dopóki dzwonili "raz na miesiąc" jeszcze jakoś to trawiłem.
Oprocentowanie oczywiście jest godne Glapińskiej inflacji lub
"lichwy" (firm pożyczkowych) co "może" tłumaczyć że aż tak nachalnie
to wciskają. Ja traktuje oprocentowanie i zmiany oprocentowanie tej
nachalnie wciskanej pożyczki jako wskaźnik wysokości inflacji.
--
A. Filip
| Bywa życie żelazne, bywa srebrne. (Przysłowie ormiańskie)
-
2. Data: 2023-06-02 12:42:45
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 02.06.2023 o 10:57, A. Filip pisze:
> Czy naruszają jakieś przepisy/prawa?
> Bezczelne dzwonią więcej niż raz dziennie z propozycją pożyczek
> a stwierdzenie "nie jestem zainteresowany" mają w czterech literach.
> [ Wczoraj dwa razy, dziś*już* raz ]. Niestety mam tam rachunek
> bankowy. Dopóki dzwonili "raz na miesiąc" jeszcze jakoś to trawiłem.
Pytanie, czy dzwonią ludzie z banku. Po pierwsze raczej wątpię, by
pracownicy banku dzwonili bez wyrażenia zgody marketingowej. Wystarczy
ją cofnąć. To, ze dzwonią wiele razy może wynikać z faktu. że dzwonią
różne osoby. Mają w bazie numer klienta, który jest potencjalnym biorcą
kredytu, a kolejni pracownicy nie wiedzą o tym, że już ktoś dzwonił do
Ciebie. Po pierwsze warto by było cofnąć zgody.
--
(~) Robert Tomasik
-
3. Data: 2023-06-02 12:57:13
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> W dniu 02.06.2023 o 10:57, A. Filip pisze:
>> Czy naruszają jakieś przepisy/prawa?
>> Bezczelne dzwonią więcej niż raz dziennie z propozycją pożyczek
>> a stwierdzenie "nie jestem zainteresowany" mają w czterech literach.
>> [ Wczoraj dwa razy, dziś *już* raz ]. Niestety mam tam rachunek
>> bankowy. Dopóki dzwonili "raz na miesiąc" jeszcze jakoś to trawiłem.
>
> Pytanie, czy dzwonią ludzie z banku. Po pierwsze raczej wątpię, by
> pracownicy banku dzwonili bez wyrażenia zgody marketingowej. Wystarczy
> ją cofnąć. To, ze dzwonią wiele razy może wynikać z faktu. że dzwonią
> różne osoby. Mają w bazie numer klienta, który jest potencjalnym
> biorcą kredytu, a kolejni pracownicy nie wiedzą o tym, że już ktoś
> dzwonił do Ciebie. Po pierwsze warto by było cofnąć zgody.
"Kolejni pracownicy nie wiedzą" => IMHO *firma* dalej odpowiada może za
wyjątkiem *pierwszego* za częstego powtórzenia które trudno
_pojedynczemu_ spamowanemu przedstawić jako "pomyłkę". Jeśli bank
zlecił kilku firmom "co o postępach swoich działań nawzajem nie wiedzą"
to odpowiada bank IMHO.
--
A. Filip
| Jak suka nie da, to pies nie weźmie. (Przysłowie polskie)
-
4. Data: 2023-06-02 14:30:07
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 02.06.2023 o 12:57, A. Filip pisze:
>>> Czy naruszają jakieś przepisy/prawa?
>>> Bezczelne dzwonią więcej niż raz dziennie z propozycją pożyczek
>>> a stwierdzenie "nie jestem zainteresowany" mają w czterech literach.
>>> [ Wczoraj dwa razy, dziś*już* raz ]. Niestety mam tam rachunek
>>> bankowy. Dopóki dzwonili "raz na miesiąc" jeszcze jakoś to trawiłem.
>> Pytanie, czy dzwonią ludzie z banku. Po pierwsze raczej wątpię, by
>> pracownicy banku dzwonili bez wyrażenia zgody marketingowej. Wystarczy
>> ją cofnąć. To, ze dzwonią wiele razy może wynikać z faktu. że dzwonią
>> różne osoby. Mają w bazie numer klienta, który jest potencjalnym
>> biorcą kredytu, a kolejni pracownicy nie wiedzą o tym, że już ktoś
>> dzwonił do Ciebie. Po pierwsze warto by było cofnąć zgody.
> "Kolejni pracownicy nie wiedzą" => IMHO*firma* dalej odpowiada może za
> wyjątkiem*pierwszego* za częstego powtórzenia które trudno
> _pojedynczemu_ spamowanemu przedstawić jako "pomyłkę". Jeśli bank
> zlecił kilku firmom "co o postępach swoich działań nawzajem nie wiedzą"
> to odpowiada bank IMHO.
Ależ oczywiście, ze masz rację, ze firma odpowiada, tylko ja wyjaśniam
skąd się to bierze. Po za tym w prawie nie ma pojęcia "częste". Albo
mają prawo dzwonić z reklamami, albo nie mają i częstotliwość nic do
rzeczy w tym wypadku nie ma.
--
(~) Robert Tomasik
-
5. Data: 2023-06-02 14:40:49
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
piątek, 2 czerwca 2023 o 14:30:10 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> W dniu 02.06.2023 o 12:57, A. Filip pisze:
> >>> Czy naruszają jakieś przepisy/prawa?
> >>> Bezczelne dzwonią więcej niż raz dziennie z propozycją pożyczek
> >>> a stwierdzenie "nie jestem zainteresowany" mają w czterech literach.
> >>> [ Wczoraj dwa razy, dziś*już* raz ]. Niestety mam tam rachunek
> >>> bankowy. Dopóki dzwonili "raz na miesiąc" jeszcze jakoś to trawiłem.
> >> Pytanie, czy dzwonią ludzie z banku. Po pierwsze raczej wątpię, by
> >> pracownicy banku dzwonili bez wyrażenia zgody marketingowej. Wystarczy
> >> ją cofnąć. To, ze dzwonią wiele razy może wynikać z faktu. że dzwonią
> >> różne osoby. Mają w bazie numer klienta, który jest potencjalnym
> >> biorcą kredytu, a kolejni pracownicy nie wiedzą o tym, że już ktoś
> >> dzwonił do Ciebie. Po pierwsze warto by było cofnąć zgody.
> > "Kolejni pracownicy nie wiedzą" => IMHO*firma* dalej odpowiada może za
> > wyjątkiem*pierwszego* za częstego powtórzenia które trudno
> > _pojedynczemu_ spamowanemu przedstawić jako "pomyłkę". Jeśli bank
> > zlecił kilku firmom "co o postępach swoich działań nawzajem nie wiedzą"
> > to odpowiada bank IMHO.
> Ależ oczywiście, ze masz rację, ze firma odpowiada, tylko ja wyjaśniam
> skąd się to bierze. Po za tym w prawie nie ma pojęcia "częste". Albo
> mają prawo dzwonić z reklamami, albo nie mają i częstotliwość nic do
> rzeczy w tym wypadku nie ma.
A przesada nie podpada już pod nękanie? Albo inny stalking?
Oczywiście zgoda czy brak zgody mają znaczenie - ale osobne.
Np. jakbym ja dzwonił do ciebie raz dziennie to jest OK, bo nie muszę mieć zgody.
Ale jakbym dzwonił co godzinę, to już mógłby być stalking.
Z bankiem czy firmą jest dochodzi tylko jeden punkt:
- nie mają zgody to w ogóle nie możn dzwonić - ale jak dzwonią to inne
wykroczenie/przestępstwo
- jak mają zgodę to mogą dzwonić rozsądnie
- ale nawet jak mają zgodę i dzwonią co godzinę - to też będzie stalking.
-
6. Data: 2023-06-02 15:15:38
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 02.06.2023 o 14:40, Dawid Rutkowski pisze:
> Np. jakbym ja dzwonił do ciebie raz dziennie to jest OK, bo nie muszę mieć zgody.
> Ale jakbym dzwonił co godzinę, to już mógłby być stalking.
Stalking jest "przereklamowany". Zajrzyj do kodeksu, co to stalking. nie
wiem, co by ten bank Ci musiał proponować, by wzbudzić u Ciebie
"uzasadnione okolicznościami poczucie zagrożenia". Złośliwe niepokojenie
(to wykroczenie) by obleciało, tylko kogo ścigać? Dzwoniących? Prezesa
banku?
>
> Z bankiem czy firmą jest dochodzi tylko jeden punkt:
> - nie mają zgody to w ogóle nie możn dzwonić - ale jak dzwonią to inne
wykroczenie/przestępstwo
> - jak mają zgodę to mogą dzwonić rozsądnie
> - ale nawet jak mają zgodę i dzwonią co godzinę - to też będzie stalking.
Nie bedzie z przyczyn opisanych wyżej.
--
(~) Robert Tomasik
-
7. Data: 2023-06-03 01:23:12
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: PD <p...@g...pl>
W dniu 02.06.2023 o 10:57, A. Filip pisze:
> Czy naruszają jakieś przepisy/prawa?
>
> Bezczelne dzwonią więcej niż raz dziennie
Przepisy są tu precyzyjne. Więcej niż raz dziennie to dzwonnig, a jak
bezczelnie to dzwonning z zamiarem bezpośrednim. Należy zgłosić do
najbliższej komendy policji powołując się na regulamin allegro.
PD
-
8. Data: 2023-06-06 10:49:51
Temat: Re: NACHALNY++ marketing (spam) telefoniczny z banku
Od: n...@o...pl
Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):
> Mają w bazie numer klienta, który jest potencjalnym biorcą
> kredytu, a kolejni pracownicy nie wiedzą o tym, że już ktoś dzwonił do
> Ciebie. Po pierwsze warto by było cofnąć zgody.
Uśmiałem się. Zupełnie jak konsultanci Playa, którzy "nie ponoszą
odpowiedzialności co przekazał inny konsultant" :D