  • Data: 2009-09-09 09:34:41
    Temat: MIESZKANIE problem
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    prośba do grupy o poradę.

    jesteśmy małżeństwem, ma nastąpić rozstanie, rozwód lub separacja majątkowa
    (na teraz dla nas bez znaczenia które).
    jest problem z mieszkaniami.

    w chwili obecnej przed rozwodem (lub separacją):
    ja/mąż jestem właścicielem mieszkania A ("mA", zakup sprzed ślubu).
    oraz jest mieszkanie B ("mB") którego właścicielami jesteśmy razem z żoną
    (wspólny zakup po ślubie).

    po rozwodzie (lub separacji) chcemy żeby było:
    mA należące dotąd tylko do mnie/mężą ma być własnością tylko żony
    mB należace dotąd do obojga małżonków ma być własnością tylko moją/męża.

    (mA jest męża, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, akt notarialny,
    bez księgi wieczystej)
    (mB jest wspólne, spółdzielcze własnościowe, Z księgą wieczystą)
    (członikiem spółdzielni jestem tylko ja/mąż)

    i teraz pytania/problemy:

    1. jak to zrobić?
    2. czy jest inna możliwość niż sprzedaż mieszkania jednego i udziałów w
    drugim? nawet jeśli sprzedaż tylko na papierze, to będą duże niepotrzebne
    nam koszty (podatki, chyba 2%)
    3. czy można to przeprowadzić inaczej, bezkosztowo lub z małymi kosztami?
    4. można się zrzec np. mA przez męża na rzecz żony, oraz udziałów żony w mB
    na rzecz męża? czy wtedy będziemy coś płacić?
    5. czy można mieszkania po prostu przepisać? mA z męża na żoną, a udziały
    żony w mB na męża? i czy wtedy będą opłaty?
    6. czy ma znaczenie czas kiedy to wszystko będziemy robić? jeszcze będąc
    małżeństwem? czy już po rozwodzie lub separacji?

    by uniknąć nieporozumień: rozstajemy się w pełnej zgodzie, nie ma żadnych
    kłótni: nie chodzi o pieniądze! żeby np. ktoś ktomuś musiał płacić
    (pieniądze, gotówka) za te mieszkania lub udziały.
    pieniądze (wartość mieszkań) są dla nas obojga bez znaczenia:
    chodzi wyłącznie o własność, kto ma zostać po naszym rozstaniu właścicielem
    którego m.
    pieniędzy też nie mamy na przeprowadzenie transakcji kupna-sprzedaży tych
    mieszkań, by "przeciągnąć" to przez notariuszy i płacić podatki (2%? oraz
    taksy notarialne).

    z góry dziękuję za pomoc i porady