  • 151. Data: 2024-06-25 15:46:58
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]

    > społeczne społeczności jest najmniej zakłócone.
    > Kluczowe elementy to silne przywództwo polityczne i w zakresie zdrowia
    > publicznego, zapewniające pewność i świadczenie niezbędnych usług opieki
    > medycznej. Jeśli którekolwiek z nich okaże się mniej niż optymalne,
    > możliwa do opanowania epidemia może doprowadzić do katastrofy."
    >
    > Czyli to wszystko zrobiono odwrotnie, ale cóż. I doprowadzono do
    > katastrofy. Znowu cytujesz coś, czego nie rozumiesz. Zrobiono wszystko
    > inaczej i doprowadzono do katastrofy tak społecznej, zdrowotnej jak i

    No pewnie. Wszystko mieliśmy co niezbędne. Normalnie funkcjonujące
    społeczeństwo obrzucające gównem mniejszości seksualne, migrantów o
    innym odcieniu skóry i wszystkich innych niepatriotycznych wrogów
    narodu. Mieliśmy silne przywództwo polityczne cieszące się zaufaniem
    społecznym, zapewniające pewność i świadczenie niezbędnych usług opieki
    medycznej.
    Można było nic nie robić, spać spokojnie i modlić się, żeby nie było
    gorzej. Po chuj było to psuć?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 152. Data: 2024-06-25 15:59:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 15:46, Kviat napisał:

> [...]
    > narodu. Mieliśmy silne przywództwo polityczne cieszące się zaufaniem
    > społecznym, zapewniające pewność i świadczenie niezbędnych usług opieki

    naprawdę, nie rozumiesz słów?
    Społeczeństwo najlepiej reaguje wtedy, gdy życie społeczne jest mało
    zakłócone!
    Kluczowe elementy to to, że nie odwołujemy planowych zabiegów. Opieka
    zdrowotna ma działać zgodnie z wiedzą lekarską, a nie jej wbrew, co
    wymuszano na lekarzach. To nie ma nic wspólnego z tym co tu napisałeś.

    > Można było nic nie robić, spać spokojnie i modlić się, żeby nie było
    > gorzej. Po chuj było to psuć?

    nie - należało działać tak jak przy każdej epidemii chorób
    grypopodobnych, a nie stosować "nowatorskie" rozwiązania nie stosowane
    wcześniej, które jak widać przyniosły same szkody.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 153. Data: 2024-06-25 16:05:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jun 2024 15:25:42 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    > Czym różni się grypa od innych grypopodobnych (poza rodzajem wirusa)?

    No właśnie rodzajem wirusa.

    > Dlatego od pewnego czasu zaczęto używać wirusy powodujące choroby
    > grypopodobne.

    Używać wirusa, czy używać nazwy?

    O ile rozumiem, to problem jest taki, że często chorujemy na
    "przeziębienie", które daje podobne objawy jak grypa - gorączka,
    katar, ogólne zmęczenie, ból głowy - a nikt badania DNA wirusa nie
    robi dla tak błachej choroby, więc nie wiadomo - grypa, czy cos
    podobnego w objawach.
    Za tydzień i tak się skończy, więc nikogo to nie interesuje :-)

> [...]
    > medycznej. Jeśli którekolwiek z nich okaże się mniej niż optymalne,
    > możliwa do opanowania epidemia może doprowadzić do katastrofy."

    tak to chyba nalezy przetłumaczyc/rozumiec.

> [...]
    > katastrofy. Znowu cytujesz coś, czego nie rozumiesz. Zrobiono wszystko
    > inaczej i doprowadzono do katastrofy tak społecznej, zdrowotnej jak i

    Hm ... napisali co napisali, ale zwykła grypa nie zabija tylu
    pacjentów. Raczej nie.
    Może to było odnosnie jakiejs epidemii "ptasiej" czy "świnskiej" grypy
    pisane?

    Tylko jaka dokładnie jest ich teza? Że służba zdrowia ma sprawnie
    funkcjonować i to zapewni opanowanie epidemii?
    Czy, ze społeczeństwo ma być przekonane, że służba zdrowia sprawnie
    funkcjonuje?

    Bo cos mi się widzi, że Covid położyłby tylu ludzi, ilu położył,
    niezależnie od tego, czy oni wierzą lub widzą to "silne przywództwo
    i sprawną służbę zdrowia", czy nie.

    Maseczki być może pomagają, izolacja społeczna pomoże, siłownie i
    szkoły to się akurat staną "wylęgarnią" wirusa, z których młodzi
    i lekko zakatarzeni będą roznosic dalej - w tym na wrażliwych
    staruszków.
    A potem może zabraknąć respiratorów, i będzie katastrofa.

    I "odczucia społeczne" tu IMO nic nie pomogą.
    A czy Covid przekraczał przeciętną ilość respiratorów ... z lockdownem
    chyba nie, ale to tez mocno zależy ile tych respiratorów jest,
    i na ile Covid podniesie zapotrzebowanie, a konkretnych liczb
    tam chyba nie ma.

    W Londynie tymczasowy szpital stał prawie pusty, i jak to miejscowi
    skomentowali: zwykłe szpitale się zmobilizowały i uruchomiły tych
    respiratorów trochę, poza tym często pacjent potrzebuje innej terapii,
    np dializy, których tymczasowy szpital nie zapewnia, natomiast drenuje
    personel ze zwykłych szpitali.
    No i Johnson jednak lockdown zrobił.

    J.

  • 154. Data: 2024-06-25 16:19:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 16:05, J.F napisał:

    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    > No właśnie rodzajem wirusa.

    > Używać wirusa, czy używać nazwy?

    określenia - mój błąd

> [...]
    > podobnego w objawach.
    > Za tydzień i tak się skończy, więc nikogo to nie interesuje :-)

    zawsze tak było. Raz twierdzono, że to grypa a raz, że przeziębienie,
    diagnoza była na podstawie tego, czy przechodziliśmy ciężko, czy nie, a
    nie na podstawie tego jaki wirus zaatakował. Takie rzeczy badano co
    najwyżej w celach statystycznych i naukowych, o czym pisałem w innym
    miejscu.

    > tak to chyba nalezy przetłumaczyc/rozumiec.

    > Hm ... napisali co napisali, ale zwykła grypa nie zabija tylu
    > pacjentów. Raczej nie.

    Źle leczona ze sparaliżowaniem służby zdrowia - całkiem możliwe.
    Przypomnę, by poszukać artykułów z wcześniejszych sezonów grypowych,
    czasem zdarzał się cięższy i mówiono o braku miejsc w szpitalach itp.
    Tu zwiększono jeszcze skalę działaniem które było wbrew wiedzy naukowej.

> [...]
    >
    > Tylko jaka dokładnie jest ich teza? Że służba zdrowia ma sprawnie
    > funkcjonować i to zapewni opanowanie epidemii?

    Przy chorobach grypopodobnych jak najbardziej.

    > Czy, ze społeczeństwo ma być przekonane, że służba zdrowia sprawnie
    > funkcjonuje?

    To też, bo jak boisz się iść do lekarza, to też niedobrze, ba są
    statystyki, że mniej zawałowców znalazło się w szpitalach - czyżbyśmy
    tak ozdrowieli, czy ludzie bali się wzywać karetki?

    > Bo cos mi się widzi, że Covid położyłby tylu ludzi, ilu położył,
    > niezależnie od tego, czy oni wierzą lub widzą to "silne przywództwo
    > i sprawną służbę zdrowia", czy nie.

    Raczej nie sądzę, przykład Diamond Princess jasno pokazuje, że nie dość,
    że wielu choć się zetknęło, to nie zachorowało, a garstka ciężko. A
    przecież tam warunki były sprzyjające rozprzestrzenianiu się choroby i
    niesprzyjające jej leczeniu.

> [...]
    > staruszków.
    > A potem może zabraknąć respiratorów, i będzie katastrofa.

    respiratory były jednym z tych niestandardowych zachowań, które zabiło
    wiele ludzi, innym było wprowadzenie remdesiviru i jeszcze jednego leku
    (nazwy nie pamiętam), które okazały się nieskuteczne oraz szkodliwe.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 155. Data: 2024-06-25 16:22:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jun 2024 08:52:46 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > https://www.euractiv.pl/section/praca-i-polityka-spo
    leczna/news/szwecja-koronawirus-covid19-domy-opieki-
    pandemia-kryzys/

    Z treści niespecjalnie wynika "brak opieki", raczej "niewłaściwa
    opieka". I nie podali jaki % szwedzkich staruszków w takich domach
    mieszka. Może wcale nie była śmiertelność większa niż w domowych
    (prywatnych) warunkach.

    A poza tym jasna sprawa - nagromadzenie staruszków, to są warunki do
    roznoszenia wirusa. Ale zakładam, ze w prywatnych domach też by
    wymagali pomocy.
    Dodaj to tego np dozwolone odwiedziny, personel dorabiający w innej
    placówce itp.

    > jeśli nie leczono prawidłowo, to jest. Nie wspomnę o aferze z
    > remdesivirem, który często szkodził, a nie pomagał.

    A jak się leczy prawidłowo?
    Bo ten remdesivir, to chyba właśnie próba leczenia, być może kiepska.

    > jak każdy - co roku ma szansę złapać grypę - jeśli zaś organizm masz
    > zdrowy to albo nie zachorujesz, albo szybko minie - kilka dni
    > podwyższonej temperatury.

    A jak bedziesz siedział w cepiełku, to nie złapiesz grypy, bo i gdzie
    :-)

    J.

  • 156. Data: 2024-06-25 16:41:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ludzie nie myślą, bo się na tym nie znają. W Polsce jest pewnie kilku,
    > może kilkunastu specjalistów, którzy świadomie mogą coś pomyśleć na
    > temat COVID-19 i podejmowanych przez rząd działaniach oraz kilka tysięcy
    > idiotów, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia, ale się wypowiadają w
    > mediach. Problem w tym, że specjalistom nie zależy na opinii tych
    > idiotów i nikt się nie będzie z oszołomami przepychać na merytoryczne
    > argumenty.

    Ale to nie trzeba być specjalistą by o czymś myśleć. Można np dojść do
    wniosku, że nie jest się specjalistą i powierzyć swoje życie w czyjeś
    ręce. Myślę, że specjalistów więcej jest, niż piszesz, ale ci co byli na
    takich kreowani to chyba jednak nimi nie byli, np ten co go teraz
    zatrudnił rząd. I byli tacy specjaliści z doświadczeniem zawodowym,
    których nie słuchano wtedy. Jakieś bzdury o skuteczności maseczek że po
    drugiej stronie nie ma np.

    > Nie znam się na wirusologii i nie mam zamiaru w żaden sposób się
    > merytorycznie wypowiadać. Chętnie posłucham opinii kogoś, kto się na tym
    > zna. Chcę wierzyć, że osoby odpowiedzialne podejmowały najbardziej z
    > możliwych profesjonalne decyzje. Nikt nie wiedział, co robić i te
    > decyzje w świetle obecnych badań mogły być niewłaściwe. Problem w tym,
    > że w 2020 roku nie były znane wyniki tych badań.

    To do lasu zabronili wchodzić. No tak. Jest decyzja? Jest.

    > Było tam kilka "akcji" ewidentnie noszących znamiona przestępstw.
    > Respiratory, maseczki. Pewnie mi coś jeszcze umknęło. Ale nadal to były
    > wyjątkowe czasy.

    Przecież to wszystko było bez podstaw prawnych. Mimo, że prawo jest na
    sytuacje nietypowe to wszystko było, by z istniejącego prawa nie
    korzystać tylko swoje wymyślać na kolanie. Np. sobie milicjanty stały na
    wjazdach do miejscowości turystycznych i nie wpuszczali.

  • 157. Data: 2024-06-25 16:42:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 16:22, J.F napisał:

> [...]
    > opieka". I nie podali jaki % szwedzkich staruszków w takich domach
    > mieszka. Może wcale nie była śmiertelność większa niż w domowych

    w Szwecji dużo starszych osób jest w takich domach, taki model rodziny.
    Co do przyczyn, było ich wiele
    https://www.rynekzdrowia.pl/Uslugi-medyczne/Szwecja-
    co-piaty-chory-na-Covid-19-w-domu-opieki-nie-mial-ko
    ntaktu-z-lekarzem,215589,8.html
    a pamiętam, że był też artykuł o jakimś konkretnym, że pracownicy nie
    stawili się w ogóle do pracy.

> [...]
    > placówce itp.

    > A jak się leczy prawidłowo?
    > Bo ten remdesivir, to chyba właśnie próba leczenia, być może kiepska.

    Kiepska, bo był drogi, ma mnóstwo ubocznych i niekorzystnych skutków i
    dodatkowo nieskuteczny.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 158. Data: 2024-06-25 16:42:32
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-25 o 16:22, J.F pisze:
> [...]
    > opieka". I nie podali jaki % szwedzkich staruszków w takich domach
    > mieszka. Może wcale nie była śmiertelność większa niż w domowych

    https://forsal.pl/artykuly/1478008,szwecja-koronawir
    us-domy-opieki-eutanazja.html

  • 159. Data: 2024-06-25 16:59:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jun 2024 08:46:24 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > zależy jak się raportuje, raportowanie na czas C19 zmieniono.

    Z raportowaniem zwykłej grypy jest własnie problem, bo diagnoza
    niepewna. A objawy zazwyczaj mało groźne i ustępujące.

    A jak sie pogorszy, zamiast polepszyć, to pacjent trafia do szpitala z
    innym rozpoznaniem - zapalenie płuc, niewydolność oddechowa, itp.
    A grypa to wydaje się wtedy chorobą towarzyszącą :-)

    > Badania były prowadzone w różnych kierunkach - w dawnych czasach właśnie
    > jedną z większych prac na ten temat napisał Fauci - między innymi w
    > pracy było o tym, że maski nie pomagają, a mogą szkodzić, więc teraz tą
    > pracę rzadko się przypomina, bo w imię innych priorytetów teraz były
    > promowane właśnie inne metody.

    Gdzies na początku Covida WHO nie naciskało na maseczki, ale z czasem
    im przeszło.
    I nadal nie wiemy - skuteczne są, czy to decyzje "polityczne" :-)

    > wiadomo, z tym, ze grypopodobne właśnie często otwierają drogę
    > bakteriom. Wiesz jak kiedyś odróżniano grypę od przeziębienia?
    > Przypomnę, że było mówione, że na grypę dostajemy antybiotyk, a na
    > przeziębienie nie. Za grypę uznawano wtedy każdy ciężki przebieg choroby
    > grypopodobnej, nie badano który wirus jest za to odpowiedzialny.

    No jakos tak.
    Tylko, że jak ja idę do lekarza, to nie wiem czy mój stan jest cięzki.
    Raczej nie.
    No dobra, z lekkim to raczej nie chce mi się iść, więc stan jest
    cięższy niz "lekki". ale czy "cięzki" ?

    > No lekarz właśnie powinien się znać - i zazwyczaj wykrywał to po
    > osłuchaniu, bo przy zapaleniu płuc masz specyficzne odgłosy przy
    > oddychaniu.

    Za młodu miałem zapalenie płuc często. Tzn lekarz cos tam wykrywał,
    bo reszta objawów, to taka "grypopodobna".

    No ale to byłem chory na zapalenie płuc, a nie na grypę :-)

    > No ale przecież mieliśmy teleporady.

    Mieliśmy. Istotnie trudno przy tym płuca osłuchać,
    ale może spadek ryzyka zarażenia jest tego warty.
    Tylko po prostu trzeba pacjentowi jasno powiedziec:
    jak się stan pogorszy, to pan/i dzwoni i zgłasza.

    > Czasami jeszcze dochodzą leki antyhistaminowe,

    Chyba nigdy nie dostałem ..

    > na wczesnym etapie zaś
    > kilka innych blokujących namnażanie się wirusa.

    remdesivir na przykład? :-)

    IMO - na to już za późno - skoro poszedłęm do lekarza, to wirus już
    namnożony.

    Ale ale ... pozytywne opinie o remdesivirze w Covidzie też były.

    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1427113%2Cwho-
    odradza-stosowanie-przeciwcial-u-osob-z-covid-19.htm

    "Te zalecenia oparte są na badaniach z udziałem ponad 7 tys.
    pacjentów, które pokazały 13 zgonów mniej na 1000 osób ciężko chorych
    otrzymujących remdisivir i 34 zgony więcej na 1000 pacjentów chorych
    krytycznie."

    > Gdyż odkryto - że organizm zdrowy radzi sobie z nimi najlepiej i należy

    no chyba, ze to hiszpanka w 1918 :-(

    No ale jeśli nie ma powtórki:
    -bo sie taka złośliwa mutacja nie zdarzyła, czy
    -bo mamy lepsze środki do radzenia sobie z ciężkimi powikłaniami ...

    Ale to też nie tłumaczy tych paru tygodni u nas - trafiła się "gorsza
    grypa", czy jednak Covid?

    > po prostu zapewnić to by organizm był właśni zdrowy - no ale nie sprzyja
    > temu noszenie masek, brak ruchu, brak odpowiedniego nasłonecznienia
    > (witamina D jest dość istotna), więc cały lockdown miast pomóc to
    > szkodził dodatkowo.

    U nas był w miesiącach zimowo-wiosennych.
    Na lato odpuscili ... a jesienią przyszła hekatomba ...

    > raz była nieleczona,

    To tak jak teraz - na początku nie leczymy, bo organizm sam sobie
    poradzi :-)

    > 2 było to pod koniec wojny, więc ludzie często źle
    > odżywieni, niezdrowo żyjący itd...

    Zaczęło się chyba w USA, więc może normalnie

    > tak robili - np sportowcom.... Były to dość medialne rzeczy, bo rano
    > ktoś miał wynik dodatni testu, po południu ujemny i już się cieszył, że
    > jednak wystartuje w zawodach a tu wieczorem znów dodatni, albo inna
    > kombinacja - było tego dość dużo.

    No były.
    Ale też nie wiesz - może jednak byli zakażeni wirusem, i roznosili,
    tylko juz na poziomie niewielkim, bo organizm sam zwalczał.
    Poziom na granicy, to i wynik losowy.

    > zalezy gdzie to robiono, wyłapanie fragmentu wirusa w twoim nosogardle w
    > momencie gdy przebywasz w pomieszczeniu gdzie jest badanych wiele osób
    > chorych spowoduje, że masz duże szanse na wynik dodatni,

    Ale przychodzę raczej dlatego, że się źle czuję. Jakąś chorobę
    podłapałem, niekoniecznie Covid.

    > Takich osób było więcej, jeden przypadek nagłośniono...

    Przy innych się raczej szybko wyjaśniało, stąd i brak nagłośnienia.

    Tylko ... nie takie losowe te wyniki, jak widać.

    > Tak podałem przykład. Była też słynna sprawa z tym, ze jedna osoba za
    > kilka dała swój wymaz i wyniki też były różne. Jak napisałem, skontaktuj
    > się z doktorem Pieniążkiem (w jednym z podręczników dla studentów
    > medycyny jest autorem właśnie rozdziału o testowaniu PCR-em), wytłumaczy
    > Ci dokładnie, dlaczego to nie ma szans działać.

    różnego rodzaju błędy i wpływy oczywiscie dopuszczam,
    ale czy wyniki rzeczywiscie tak losowe były, czy to raczej margines?

    Chocby przykład tej sportsmenki - u niej losowe, a u koleżanek i
    kolegów nie. Podłapała przypadkowy wirus ... ale skąd, tam większość
    przecież zdrowych ... na pierwszy rzut oka.

    J.

  • 160. Data: 2024-06-25 17:06:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiesz jaka jest zalezność od stopnia restrykcji.

    Wiem, że patrząc na wyniki ten był nieudany. A paiętam że jak o tym
    mówilem to byłem szurem. Ja roumiem, że szury dużo teorii głoszą, to
    siłą rzeczy jakieś się sprawdzą, ale w przypadku kowida jest to niemal
    "za każdym jebanym razem". Albo nauka się popsuła albo szury mają info
    przyszłości albo ktoś robi kurwę z logiki i nauki. Obstawiam to ostatnie.

    > Swój
    > sprzeciw opierasz na krytyce błędów popełnionych przez tych co te
    > lockdowny stosowali.

    Bo te błędy były tak kłujące w oczy, że naprawdę trzebabyło być mocno
    zaślepionym żeby ich nie dostrzec.

    > nie ma jak rozsądnie stwierdzić co by się stało bez względu na
    > poziom restrykcji.

    No właśnie mniej wiecej wiemy - i na to odpowiada to badanie - w okolicy
    zastosowanych środków ani mocniejsze ani słabsze nie robią różnicy.
    Znaczy to że mocno przegielśmy.

    > Nawet jakby wziąć tę Szwecję i uznać, że tam nie
    > było, to z jakim krajem to porównać? Musiałby być rządzony tak samo, być
    > jakimś w miarę analogiem klimatycznym, społeczno-kulturowym, politycznym,
    > ekonomicznym, nawet rasowym, etc etc.

    Meatanaliza multiświatów trochę pomaga. Zabawne - jak wprowadzali
    lokdałn to było "zaufaj nauce" i naukowcy twierdzili że skuteczność
    lokdałnów jest naukowao potwierdzona i udowodniona - kto ma wątpliwości
    tan szur. A teraz wychodzi na to że ta sama nauka nie jest w stanie nic
    a nic powiedzieć o skuteczności lokdałnów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!