  • 141. Data: 2024-06-25 12:13:25
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 11:37, Kviat napisał:

    > To, jak pierdolisz, to przechodzi ludzkie pojęcie.
    > https://www.factcheck.org/2021/06/scicheck-viral-pos
    ts-pundits-distort-fauci-emails/

    ja piszę o pracach naukowych, ty mi wyskakujesz z mailami...
    Rzeczywiście... Zbuduj chochoła i później z nim dzielnie walcz.

    1672992902

> [...]
    > manipuluje takimi jak ty. Świetne przełożenie wydarzeń ze współczesnego
    > świata na świat w serialu. Jest nawet nawiązanie do "pizzagate".
    > Najśmieszniejsze, że dopiero po opublikowaniu 4go sezonu wszelkiej maści
    > prawactwo, płaskoziemcy, antyszczepionkowcy, antymaseczkowcy i
    > antychujwieco - do tej pory spore grono miłośników tego serialu -
    > zesrało się i zorientowało, że serial nabija się z nich od samego
    > początku... tak jakby wcześniejsze sezony oglądali z zamkniętymi oczami
    > i nie rozumieli co się dzieje, co było jasne i oczywiste od samego

    na razie widzę, że prezentujesz się jako osoba, która wierzy w naukę....
    Potrzebujesz koniecznie w coś wierzyć, więc wierzysz w naukę i
    konsensusy naukowe, choć jak wiadomo, to wszystko jest sprzeczne z
    nauką. Pozostałą pustkę uzupełniasz oglądaniem jakiś seriali i wierzysz,
    że to co w serialu to prawda. Więc przeciwstawiasz, wywiad z naukowcem,
    pracującym w Stanach jakieś wnioski z serialu, który ma być czystą
    rozrywką. Rzeczywiście, przedstawiłeś się aż nadto. Ja wiem, każdy, kto
    nie popiera tego w co wierzysz, to szur, niezależnie od tego jakie ma
    argumenty, wykształcenie i wiedzę, bo wiesz, że jak w telewizji
    powiedzieli, to jest to prawdą.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 142. Data: 2024-06-25 12:17:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2024 o 11:52, io pisze:
    > Widzisz, a ludzie to samo o działaniach w sprawie pandemii myślą.

    Ludzie nie myślą, bo się na tym nie znają. W Polsce jest pewnie kilku,
    może kilkunastu specjalistów, którzy świadomie mogą coś pomyśleć na
    temat COVID-19 i podejmowanych przez rząd działaniach oraz kilka tysięcy
    idiotów, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia, ale się wypowiadają w
    mediach. Problem w tym, że specjalistom nie zależy na opinii tych
    idiotów i nikt się nie będzie z oszołomami przepychać na merytoryczne
    argumenty.

    Nie znam się na wirusologii i nie mam zamiaru w żaden sposób się
    merytorycznie wypowiadać. Chętnie posłucham opinii kogoś, kto się na tym
    zna. Chcę wierzyć, że osoby odpowiedzialne podejmowały najbardziej z
    możliwych profesjonalne decyzje. Nikt nie wiedział, co robić i te
    decyzje w świetle obecnych badań mogły być niewłaściwe. Problem w tym,
    że w 2020 roku nie były znane wyniki tych badań.

    Było tam kilka "akcji" ewidentnie noszących znamiona przestępstw.
    Respiratory, maseczki. Pewnie mi coś jeszcze umknęło. Ale nadal to były
    wyjątkowe czasy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 143. Data: 2024-06-25 12:45:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 12:17, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > decyzje w świetle obecnych badań mogły być niewłaściwe. Problem w tym,
    > że w 2020 roku nie były znane wyniki tych badań.

    podawałem link do dokumentu stworzonego dużo wcześniej.
    a że wiedziano:
    Przykład dr Jerzy Milewski (w owym czasie doradca prezydenta):
    https://www.youtube.com/watch?v=jOB_I1HDMyQ

    > Było tam kilka "akcji" ewidentnie noszących znamiona przestępstw.
    > Respiratory, maseczki. Pewnie mi coś jeszcze umknęło. Ale nadal to były
    > wyjątkowe czasy.

    Stworzono wyjątkowość tych czasów

    --
    http://zrzeda.pl

  • 144. Data: 2024-06-25 13:36:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > Potrzebujesz koniecznie w coś wierzyć, więc wierzysz w naukę i
    > konsensusy naukowe, choć jak wiadomo, to wszystko jest sprzeczne z

    Oczywiście... bo tylko dureń może nie wiedzieć, że nauka jest sprzeczna
    z nauką.

    Ręce opadają...
    A potem się dziwisz, że nawet w serialach się z was nabijają, choć to
    nie jest śmieszne, tylko zwyczajnie niebezpieczne.

    > Pozostałą pustkę uzupełniasz oglądaniem jakiś seriali i wierzysz,
    > że to co w serialu to prawda.

    LOL
    Czyli po wrzuceniu 4go sezonu miłośnicy trumpa i całe to szurstwo się
    posrało, bo... w serialu nie pokazali jak jest?
    To dlaczego się tak posrali, skoro tak nie jest? Fikcja ich tak
    zdenerwowała?
    Twierdzisz, że nie potrafią odróżnić fikcji od rzeczywistości? :)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 145. Data: 2024-06-25 13:38:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 08:55, Shrek pisze:

    > Słusznie, można się dowiedzieć nieprzyjemnych rzeczy - w skrócie -
    > naukowcy mówią że lokdałny nie dziają.

    Nie do końca zrozumiałeś. Zaczyna się od tego, ze "nasze badania
    dowiodły, ze nie ma żadnego związku ...". I w tym miejscu możemy się
    zatrzymać. Po pierwsze nie ma żadnych badań, badających skutki nie
    podjęcia działań związanych z COVID-19. Po drugie wyniki ich badań nie
    były znane w chwili podejmowania strategicznych decyzji, to i nie mogły
    zostać wzięte pod uwagę.

    By uznać, ze podjęto złe decyzje trzeba by było wiedzieć, co by się
    stało przy innych. Zwiększenie umieralności to nie dowód na złe decyzje,
    bo może bez nich byłoby jeszcze większe.

    Prawda jest taka, ze gdyby nie wojna na Ukrainie i brak możliwości
    kontynuowania tych fal, to pewnie dalej byśmy walczyli z COVID. Za
    powinniśmy podziękować Putinowi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 146. Data: 2024-06-25 13:49:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 13:36, Kviat napisał:

    > Oczywiście... bo tylko dureń może nie wiedzieć, że nauka jest sprzeczna
    > z nauką.

    nie, nauka i wiara są innymi kwestiami. Masz albo wiarę albo naukę. Jak
    ktoś nie przyswaja podstaw, to potem mamy właśnie wysyp osób
    podążających ślepo za fałszywymi prorokami.

> [...]
    > Czyli po wrzuceniu 4go sezonu miłośnicy trumpa i całe to szurstwo się
    > posrało, bo... w serialu nie pokazali jak jest?

    nie wiem co jest w pierwszym sezonie, tym bardziej nie wiem co jest w 4.
    Najzabawniejsze jest to, że nie uważam Trumpa za kogoś, czyj wybór
    będzie dobry dla świata, choć jak na przeciwko ma Bidena w stanie w
    jakim jest (ktoś nieźle się starał, aby Amerykanie nie mieli realnego
    wyboru), to nie wiadomo co gorsze.

    > To dlaczego się tak posrali, skoro tak nie jest? Fikcja ich tak
    > zdenerwowała?

    nie mam pojęcia, nie do mnie te pytania.

    > Twierdzisz, że nie potrafią odróżnić fikcji od rzeczywistości? :)

    nie wiem, zapytaj ich, możliwe że są podobnymi wyznawcami....
    --
    http://zrzeda.pl

  • 147. Data: 2024-06-25 13:53:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 13:38, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > podjęcia działań związanych z COVID-19. Po drugie wyniki ich badań nie
    > były znane w chwili podejmowania strategicznych decyzji, to i nie mogły

    wiedziano, jeden z wielu dokumentów (w większości krajów są podobne, tu
    jednym z autorów jest człowiek, któremu przypisuje się zlikwidowanie na
    świecie ospy prawdziwej)
    https://web.archive.org/web/20200607084305/https://c
    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

> [...]
    >
    > Prawda jest taka, ze gdyby nie wojna na Ukrainie i brak możliwości
    > kontynuowania tych fal, to pewnie dalej byśmy walczyli z COVID. Za

    Czyli prawdę powiedział dr Gut pytany "kiedy skończy się pandemia", że
    to nie sprawa medyczna, a polityczna, czyli wtedy, gdy politycy o tym
    zadecydują.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 148. Data: 2024-06-25 14:22:38
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-25 o 12:13, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > bo wiesz, że jak w telewizji powiedzieli, to jest to prawdą.

    Wklejka jątrząca :)
    12-15 minuta
    https://www.cda.pl/video/172880724d

  • 149. Data: 2024-06-25 15:11:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > świecie ospy prawdziwej)
    > https://web.archive.org/web/20200607084305/https://c
    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552

    W miarę krótkie, więc przeczytałem.

    Po pierwsze (grypa to nie covid): "Disease Mitigation Measures in the
    Control of Pandemic Influenza"

    Po drugie (jedno z najczęściej używanych słów): "prawdopodobnie"

    Po trzecie (ostatni akapit):
    "An overriding principle. Experience has shown that
    communities faced with epidemics or other adverse
    events respond best and with the least anxiety when the
    normal social functioning of the community is least disrupted. Strong
    political and public health leadership to
    provide reassurance and to ensure that needed medical
    care services are provided are critical elements. If either
    is seen to be less than optimal, a manageable epidemic
    could move toward catastrophe."

    Czyli, w dużym streszczeniu całości: jeśli społeczeństwo będzie miało
    silne przywództwo polityczne cieszące się zaufaniem, będzie miało
    zajebistą służbę zdrowia która sobie poradzi, zapasy leków, szczepionek
    i odpowiednio duże zaplecze na obsługę pacjentów, oraz wierzy w
    uspokajające komunikaty polityków, że mają wszystko pod kontrolą, to
    luzik, lepiej nie zamykać kościołów i siłowni, bo siłownie zbankrutują,
    więc lepiej nie, bo to za dużo kosztuje, a tak koszty będą niższe.
    Ale jeśli to nie zadziała, to "a manageable epidemic could move toward
    catastrophe".

    Trzeba tylko ludzi przekonać, że spoko, chodźcie normalnie do pracy i na
    pilates, bo to i tak nic nie da, pracodawca przecież nie będzie płacił
    zdrowemu na kwarantannie, kaszlący na ciebie w autobusie bez maseczki,
    to luz, kaszle to kaszle, a maseczki chuja dają, bo i tak się gdzieś
    indziej zarazisz, więc co ci przeszkadza, że kaszle, a wasza teściowa,
    albo dziecko, które mogłoby się nie dostać do szpitala z braku miejsc,
    to tylko statystyka, przecież i tak by się zarazili (i albo przeżyją,
    albo umrą), więc nie warto, żyjcie jakby się nic nie działo. Wszystko
    mamy pod kontrolą, umrze, to umrze. Co za różnica, czy się zarazi w
    przedszkolu, czy w kościele... miesiąc wcześniej, czy miesiąc później...
    może, prawdopodobnie, dostanie się do szpitala, a może nie...
    Lepiej nic nie rozbić, niech się dzieje wola nieba. Tak będzie taniej, a
    przynajmniej linie lotnicze nie zbankrutują.

    Uwielbiam jak szury powołują się na prace, których nie rozumieją.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 150. Data: 2024-06-25 15:25:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 15:11, Kviat napisał:

> [...]
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    > W miarę krótkie, więc przeczytałem.
    >
    > Po pierwsze (grypa to nie covid): "Disease Mitigation Measures in the

    Czym różni się grypa od innych grypopodobnych (poza rodzajem wirusa)?
    Dlatego od pewnego czasu zaczęto używać wirusy powodujące choroby
    grypopodobne.

> [...]
    > więc lepiej nie, bo to za dużo kosztuje, a tak koszty będą niższe.
    > Ale jeśli to nie zadziała, to "a manageable epidemic could move toward

    troszkę ubarwiłeś (pod tezę):

    "Nadrzędna zasada: Doświadczenie pokazuje, że społeczności stojące w
    obliczu epidemii lub innych niekorzystnych zdarzeń najlepiej i z
    najmniejszym niepokojem reagują wtedy, gdy normalne funkcjonowanie
    społeczne społeczności jest najmniej zakłócone.
    Kluczowe elementy to silne przywództwo polityczne i w zakresie zdrowia
    publicznego, zapewniające pewność i świadczenie niezbędnych usług opieki
    medycznej. Jeśli którekolwiek z nich okaże się mniej niż optymalne,
    możliwa do opanowania epidemia może doprowadzić do katastrofy."

    Czyli to wszystko zrobiono odwrotnie, ale cóż. I doprowadzono do
    katastrofy. Znowu cytujesz coś, czego nie rozumiesz. Zrobiono wszystko
    inaczej i doprowadzono do katastrofy tak społecznej, zdrowotnej jak i
    gospodarczej.

    --
    http://zrzeda.pl