    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Tue, 25 Jun 2024 15:25:42 +0200

    W dniu 25-06-2024 o 15:11, Kviat napisał:

> [...]
    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    > W miarę krótkie, więc przeczytałem.
    >
    > Po pierwsze (grypa to nie covid): "Disease Mitigation Measures in the
    > Control of Pandemic Influenza"

    Czym różni się grypa od innych grypopodobnych (poza rodzajem wirusa)?
    Dlatego od pewnego czasu zaczęto używać wirusy powodujące choroby
    grypopodobne.

> [...]
    >
    > Czyli, w dużym streszczeniu całości: jeśli społeczeństwo będzie miało
    > silne przywództwo polityczne cieszące się zaufaniem, będzie miało
    > zajebistą służbę zdrowia która sobie poradzi, zapasy leków, szczepionek
    > i odpowiednio duże zaplecze na obsługę pacjentów, oraz wierzy w
    > uspokajające komunikaty polityków, że mają wszystko pod kontrolą, to
    > luzik, lepiej nie zamykać kościołów i siłowni, bo siłownie zbankrutują,
    > więc lepiej nie, bo to za dużo kosztuje, a tak koszty będą niższe.
    > Ale jeśli to nie zadziała, to "a manageable epidemic could move toward

    troszkę ubarwiłeś (pod tezę):

    "Nadrzędna zasada: Doświadczenie pokazuje, że społeczności stojące w
    obliczu epidemii lub innych niekorzystnych zdarzeń najlepiej i z
    najmniejszym niepokojem reagują wtedy, gdy normalne funkcjonowanie
    społeczne społeczności jest najmniej zakłócone.
    Kluczowe elementy to silne przywództwo polityczne i w zakresie zdrowia
    publicznego, zapewniające pewność i świadczenie niezbędnych usług opieki
    medycznej. Jeśli którekolwiek z nich okaże się mniej niż optymalne,
    możliwa do opanowania epidemia może doprowadzić do katastrofy."

    Czyli to wszystko zrobiono odwrotnie, ale cóż. I doprowadzono do
    katastrofy. Znowu cytujesz coś, czego nie rozumiesz. Zrobiono wszystko
    inaczej i doprowadzono do katastrofy tak społecznej, zdrowotnej jak i
    gospodarczej.

    --
    http://zrzeda.pl