  • 161. Data: 2024-06-25 17:06:31
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiesz jaka jest zalezność od stopnia restrykcji.

    Wiem, że patrząc na wyniki ten był nieudany. A paiętam że jak o tym
    mówilem to byłem szurem. Ja roumiem, że szury dużo teorii głoszą, to
    siłą rzeczy jakieś się sprawdzą, ale w przypadku kowida jest to niemal
    "za każdym jebanym razem". Albo nauka się popsuła albo szury mają info
    przyszłości albo ktoś robi kurwę z logiki i nauki. Obstawiam to ostatnie.

    > Swój
    > sprzeciw opierasz na krytyce błędów popełnionych przez tych co te
    > lockdowny stosowali.

    Bo te błędy były tak kłujące w oczy, że naprawdę trzebabyło być mocno
    zaślepionym żeby ich nie dostrzec.

    > nie ma jak rozsądnie stwierdzić co by się stało bez względu na
    > poziom restrykcji.

    No właśnie mniej wiecej wiemy - i na to odpowiada to badanie - w okolicy
    zastosowanych środków ani mocniejsze ani słabsze nie robią różnicy.
    Znaczy to że mocno przegielśmy.

    > Nawet jakby wziąć tę Szwecję i uznać, że tam nie
    > było, to z jakim krajem to porównać? Musiałby być rządzony tak samo, być
    > jakimś w miarę analogiem klimatycznym, społeczno-kulturowym, politycznym,
    > ekonomicznym, nawet rasowym, etc etc.

    Meatanaliza multiświatów trochę pomaga. Zabawne - jak wprowadzali
    lokdałn to było "zaufaj nauce" i naukowcy twierdzili że skuteczność
    lokdałnów jest naukowao potwierdzona i udowodniona - kto ma wątpliwości
    tan szur. A teraz wychodzi na to że ta sama nauka nie jest w stanie nic
    a nic powiedzieć o skuteczności lokdałnów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 162. Data: 2024-06-25 17:14:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po pierwsze nie ma żadnych badań, badających skutki nie
    > podjęcia działań związanych z COVID-19.

    Czyli wprowadzano je bez żadnej analizy - zamknięmy ludzi w domach,
    zrujnujemy gospodarkę, szkolnictwo i zdrowie psychiczne oraz porządek
    prawny bez żadnych podstaw czy zadziała czy nie?

    > Po drugie wyniki ich badań nie
    > były znane w chwili podejmowania strategicznych decyzji,

    Dlatego należy to zbadać, żeby na drugi raz było wiadomo. Zresztą w 21r
    doskonale było wiadomo z czym mamy doczynienia - zarówno w kwestii
    śmiertelności, rozprzestrzeniania się, mutowania i skuteczności
    szczepionek.

    > Prawda jest taka, ze gdyby nie wojna na Ukrainie i brak możliwości
    > kontynuowania tych fal, to pewnie dalej byśmy walczyli z COVID.

    Dokładnie... I byśmy walczyli naukowo...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 163. Data: 2024-06-25 17:53:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-06-2024 o 16:59, J.F napisał:

    > Chocby przykład tej sportsmenki - u niej losowe, a u koleżanek i
    > kolegów nie. Podłapała przypadkowy wirus ... ale skąd, tam większość
    > przecież zdrowych ... na pierwszy rzut oka.

    nie musiała podłapać, wystarczy, że był w powietrzu, mógł być
    nieaktywny, więc niegroźny, ale test go wykryje, bo nierozróżnienia, a w
    tych badaniach bierzemy próbkę z nosogardzieli, czyli jak pisałem z
    naszego naturalnego filtra powietrza, więc tam może być cokolwiek.
    Ot w czasie gdy więcej osób choruje jest większe p-stwo, że coś się na
    próbkę do badania złapie.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 164. Data: 2024-06-25 18:02:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > naprawdę, nie rozumiesz słów?
    > Społeczeństwo najlepiej reaguje wtedy, gdy życie społeczne jest mało
    > zakłócone!

    Już widzę to społeczeństwo, bez odgórnych zakłóceń, gdy w szpitalu
    zabraknie respiratorów, a przed szpitalem czeka biała patriotyczna
    rodzina z dzieckiem i ta mniej patriotyczna i mniej biała, albo
    niedajboże homoseksualna.
    I tę nagonkę w szurskich prawackich ściekach, jak to prawdziwi Polacy
    nie uratowali dziecka/teściowej przez złych wrogów ojczyzny.
    Takie tam normalnie funkcjonujące społeczeństwo.

    > Kluczowe elementy to to, że nie odwołujemy planowych zabiegów.

    Pod warunkiem, że mamy zapewnioną pewność świadczenia niezbędnych usług
    opieki medycznej.

    > Opieka zdrowotna ma działać zgodnie z wiedzą lekarską, a nie jej wbrew, co
    > wymuszano na lekarzach.

    Wiedza lekarska jest taka, że amantadyna nie jest lekiem na covid.
    A to, że twój idol z USA coś tam sobie pomarudził o lekach
    przeciwhistaminowych, to nijak nie oznacza, że na covid są skuteczne.
    Wasza szurska "wiedza" nie ma nic wspólnego ani z wiedzą lekarską, ani
    tym bardziej z nauką.

    > To nie ma nic wspólnego z tym co tu napisałeś.

    Wręcz przeciwnie.

    > nie - należało działać tak jak przy każdej epidemii chorób
    > grypopodobnych,

    Czyli jak?
    Nic nie robić?

    Ja wiem, że ci ta "grypa" w gardle staje, bo szury od początku (i nadal)
    stają na uszach żeby tylko przekonać takich jak ty, że to tylko grypa,
    ale trochę inaczej, więc nie ma różnicy. I od jakiegoś czasu wiecie, że
    tylko szury się dały nabrać, wiec dostaliście nowe wytyczne, że już nie
    trochę inna grypa, ale "grypopodobna".

    > a nie stosować "nowatorskie" rozwiązania nie stosowane
    > wcześniej, które jak widać przyniosły same szkody.

    Oczywiście. Należało tradycyjnie zastosować tradycyjne metody i wywozić
    chorych na bezludne wyspy, albo od razu do obozów otoczonych drutem
    kolczastym.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 165. Data: 2024-06-25 18:23:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2024 o 15:11, Kviat pisze:

    > Po drugie (jedno z najczęściej używanych słów): "prawdopodobnie"

    I to "prawdopodobnie" się w 100% sprawdziło:

    - lokdalny się nie sprawdziły,
    - szczepionki na covid miały podobną skuteczność jak na grypę,
    - szczepionki na covid zakończyły pandemię jak szczepionki na grypę
    pandemię grypy,
    - dlatego że covid podobnie jak grypa mutuje,
    - oraz covid podobnie jak grypa jest chorobą sezonową, co w połączeniu z
    faktem że jao taka ochrona trwa kilka miesięcy więc powinno się szczepić
    przed sezonem a nie w letnie wakacje.

    Wszystko to było do przewidzenia prawdopodobienstwem graniczącym z
    pewnością, ale z "nieznanych powodów", mondrzejsze było o tym nie
    wpominać bo to wcale nie podobna było, wcale nie podobna:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 166. Data: 2024-06-25 20:23:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Źle leczona ze sparaliżowaniem służby zdrowia - całkiem możliwe.
    > Przypomnę, by poszukać artykułów z wcześniejszych sezonów grypowych,
    > czasem zdarzał się cięższy i mówiono o braku miejsc w szpitalach itp.
    > Tu zwiększono jeszcze skalę działaniem które było wbrew wiedzy naukowej.

    Dodałbym jeszcze przypisywanie "kowida" jako siłę sprawczą przy
    chorobach współistniejących. Sprowadzając sprawę do absurdu - jakby tak
    samo liczono opryszczkę, to byłaby epidemia o niemal 100% transmisji i
    100% śmiertelności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 167. Data: 2024-06-25 20:28:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2024 o 16:05, J.F pisze:

    > Bo cos mi się widzi, że Covid położyłby tylu ludzi, ilu położył,
    > niezależnie od tego, czy oni wierzą lub widzą to "silne przywództwo
    > i sprawną służbę zdrowia", czy nie.

    Bo to nie od wiary zależy czy zachorujesz czy nie.

    > Maseczki być może pomagają, izolacja społeczna pomoże, siłownie i
    > szkoły to się akurat staną "wylęgarnią" wirusa, z których młodzi
    > i lekko zakatarzeni będą roznosic dalej - w tym na wrażliwych
    > staruszków.
    > A potem może zabraknąć respiratorów, i będzie katastrofa.

    Dlatego jeśli już to trzeba izolować tych wrażliwych staruszków. Ale nie
    wiadomo czemu można lokdalnować młodych a staruszków nie. Znaczy wiadomo
    - kwiatkowi się to z obozami koncentracyjnymi kojarzy jak staruszkowi
    zakazać wychdzenia z domu a młodych można jebać - nie wiem czemu tak
    akurat sobie wykombinował, ale z nauką nie ma to nic wspólnego - nauka
    to nauka i z nauki wynika że należy izolować grupę ryzyka, skoro nie
    jesteśmy w stanie zrobić totalnego lokdalnu (który zresztą rozwiązuje
    problem na chwilę).

    > A czy Covid przekraczał przeciętną ilość respiratorów ... z lockdownem
    > chyba nie, ale to tez mocno zależy ile tych respiratorów jest,
    > i na ile Covid podniesie zapotrzebowanie, a konkretnych liczb
    > tam chyba nie ma.

    W sumie to są - szpital narodowy świecił pustkami, więc albo respiratory
    były albo kogoś należy do sztumu wysłać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 168. Data: 2024-06-25 21:31:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.06.2024 o 20:28, Shrek pisze:

    > Dlatego jeśli już to trzeba izolować tych wrażliwych staruszków.

    Czyli jak?

    > Ale nie wiadomo czemu można lokdalnować młodych a staruszków nie.

    Jak nie, jak tak?
    To, że u nas epidiaskop zaniepokoił się o wpływy z tacy niczego nie
    zmienia co do zasady.
    Lokdałny dotyczyły wszystkich. Właśnie dlatego.

    > Znaczy wiadomo - kwiatkowi się to z obozami koncentracyjnymi kojarzy jak
    staruszkowi
    > zakazać wychdzenia z domu a młodych można jebać

    Czyli staruszków można jebać żeby młodzi mogli pójść na pilates?

    > - nie wiem czemu tak

    No właśnie. Czemu zdrowym staruszkom można zakazać i zamknąć ich w domu,
    a zdrowym młodym, którzy przyniosą tym staruszkom chorobę do domu, nie
    można?

    > akurat sobie wykombinował, ale z nauką nie ma to nic wspólnego - nauka
    > to nauka i z nauki wynika że należy izolować grupę ryzyka,

    Z nauki wynika, że się nie da bez obozów koncentracyjnych dla wybrańców.
    Dlatego obostrzenia dotyczyły wszystkich.
    Trzeba spowolnić rozprzestrzenianie i rozłożyć ciężar obłożenia
    szpitali. Na tyle ile to jest możliwe. I tyle.
    Im bardziej chujowa i niewydolna służba zdrowia, tym bardziej trzeba
    rozłożyć.

    > skoro nie
    > jesteśmy w stanie zrobić totalnego lokdalnu (który zresztą rozwiązuje
    > problem na chwilę).

    Dlatego nie zrobiono totalnego, tylko taki, jaki się dało zrobić.
    A przynajmniej w tej części cywilizowanego świata.

    Nie wiesz ile osób więcej umarłoby bez lokdałnów i ile osób właśnie
    dzięki lokdałnom nie umarło. Bo np. doczekało się szczepionki. Nikt nie
    wiedział jak to się potoczy.

    A skoro w/g ciebie martwi liczą się bardziej niż żywi, to policz o ile
    mniej, czy może tyle samo martwych byłoby bez lokdałnów. Pokaż jak to
    policzyłeś i podaj ile ci wyszło. Daj możliwość choć przez chwilę otrzeć
    się o kawałek nauki.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 169. Data: 2024-06-25 22:02:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 17:24, J.F pisze:

    > Jakoś tak od zwykłej grypy czy "przeziębienia" się rzadko umiera.

    A jakby testować każdego i w przypadku dodatniego testu wpisywać że
    umarł na grypę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 170. Data: 2024-06-25 22:34:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ludzie nie myślą, bo się na tym nie znają. W Polsce jest pewnie kilku,
    > może kilkunastu specjalistów, którzy świadomie mogą coś pomyśleć na
    > temat COVID-19 i podejmowanych przez rząd działaniach oraz kilka tysięcy
    > idiotów, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia, ale się wypowiadają w
    > mediach. Problem w tym, że specjalistom nie zależy na opinii tych
    > idiotów i nikt się nie będzie z oszołomami przepychać na merytoryczne
    > argumenty.

    Przesadzasz. Było sporo celebrytów specjalistów co głosili w mediach jak
    to wszyscy zginięmy. Jednen nawet naczelnym inspektorem sanitarnym
    ostatnio został;)

    Z tych co się chyba znali i nie zabiegali to była pani galązka-sobotka
    tak się wyróżniała (pozytywnie) na tle koronacelebrytów, że jak ją
    usłyszałem to do dziś nazwisko pamiętam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!