  • 151. Data: 2009-11-22 01:00:18
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A w jaki sposób Microsoft wg Ciebie zakłóca statystyki? Nie sądzisz, że
    > to lekka paranoja?

    Chociażby zamawiając je, lobbując produkty M$ w szkołach...

    > No właśnie. Nie będzie. A do tego, wśród tych 50% ilu prowadzi
    > przedsiębiorstwo powyżej 5 osób? Bo o tym pisałem.

    To jaki odsetek z tych odwiedzających strony z twoich badań prowadzi
    takie przedsiębiorstwa?

    > Tak czy siak, chyba
    > nie zaprzeczysz, że to niszowa sprawa.

    Zaprzeczę.

    > No elitą bym tego nie nazwał takoż.

    Nisza też to nie jest.

    > Tak, tak...

    Cieszę się, że się przyznałeś ;)

    > A tego nie podałem

    "Naród nie widzi powodu do przejścia na coś gorszego" - to twoje słowa.

    > Wykorzystuję to na serwerach LAMP i tam się sprawdza
    > idealnie. Teściowi zainstalowałem na kompie stacjonarnym do zastosowań
    > ,,Firefox i tyle'' i też sprawdza się idealnie. Mówimy jednak o tych
    > miejscach, gdzie działa Płatnik. Tam niestety

    Wina leży po stronie monopolu.

    Jakby Płatnik był otwarty...

    > Tak? Ciekawe jak obalisz moje DOWODY?
    > Na starcie kilka:
    > a) brak obsługi USB w moim Thinkpadzie

    U mnie działa.

    > b) niestabilna obsługa WiFi w moim Thinkpadzie

    U mnie działa.

    > c) brak sensownej obsługi rzutnika

    Nie mam rzutnika.

    > d) wyżeranie dziur, zaobserwowane nie tylko u mnie:
    > http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/kde4-1.png
    > ale i u innych moich znajomych.

    Pomijając taki detal, że KDE4 nie jest obowiązkowe (to jest kolejna
    zaleta Linuxa - jest wybór także w środowisku graficznym) i ja osobiście
    używam KDE3.5 (bo lubię), to jak czasem bawię się KDE4, to żadnej
    pikselozy nie stwierdzam.

    > http://groups.google.com/groups/search?hl=pl&ie=UTF-
    8&oe=UTF-8&as_q=zatrudni%C4%99+Kubuntu&as_epq=&as_oq
    =&as_eq=&num=10&scoring=&lr=&as_sitesearch=&as_qdr=&
    as_mind=1&as_minm=1&as_miny=2009&as_maxd=1&as_maxm=1
    &as_maxy=2009&as_ugroup=&as_usubject=&as_uauthors=Tr
    istan&safe=off

    Nie lubię Ubuntu.

    > No to miałeś szczęście. Na moim Acerze były wieczne problemy. Kupując

    Póki się nie sfajczył, miałem też Acera. Też działało ładnie - do WiFi
    musiałem tylko doinstalować ndiswrapper i "nakarmić" go windowsowym
    sterownikiem.

    > następnego, specjalnie pytałem w Sieci co brać, żeby działało z
    > Linuksami. Kazali brać w ciemno Thinkpada. Wziąłem. Od początku było 100
    > razy gorzej niż w Acerze.

    Działało 100 razy wolniej? ;->

    > plepleple.... Od 1996 spotykam usenetowiczów którzy takie teksty
    > rzucają. ŻADEN wyzwania jednak nie podjął, żeby pokazać jak to ON WIELKI
    > problemy rozwiązuje. Plumkali coś czasami, że ich czas jest cenny. To
    > zacząłem oferować zapłatę. Wtedy całkiem nabrali wody w usta.

    Ubuntu nigdy się nie dotykałem, więc się o Ubuntu nie wypowiem. Po co
    się upierasz przy tej konkretnej dystrybucji?

    > Oczywiście. Bo TY im instalowałeś, Ty im konfigurować i teraz używają
    > firefoksa i na tym pewnie się kończy ich używanie. Też tak mam. Teściowi

    Są jeszcze multimedia, programy biurowe, wypalanie płytek, różne gry...

    > zainstalowałem. Włącza firefoksa i czasami płytkę ze zdjęciami z
    > imprezy, jak mu podrzucę, choć to już niekoniecznie, bo woli na DVD i
    > telewizorze.

    Większość populacji tak samo wykorzystuje produkty Microsoft.

    > No jakoś przegrałeś ZTCW rozprawę o zatarg z ochroną.

    Ano, bo "pobiłem" biednych ochroniarzy (miałem przewagę: byłem jeden, a
    oni czterej) i (zapewne sztuczką Jedi) przekonałem policjantów oraz
    ordynatorkę laryngologii i byłą biegłą sądową, że miałem pęknięty
    bębenek (a sąd uznał, że nie miałem, bo ponowne badanie wykazało, że
    bębenek jest cały i ubytku słuchu nie ma - taki detal, że badanie miało
    miejsce jakiś rok później).

    W sentencjach były takie błędy logiczne (włącznie z jedna osobą
    jednocześnie w dwóch miejscach) i takie ignorowanie faktów (tajemniczo
    "zdefektowany" monitoring akurat w krytycznym miejscu), że się
    zastanawiam, dlaczego do sprawy nie włączyło się CBA.

  • 152. Data: 2009-11-22 10:23:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Tniesz wrednie. Napisałem, że NIE CHODZI O TO, ŻE SYSTEM SIĘ WYWALI. To
    > nie ja twierdzę, że się wywali.

    > A to kosztuje. Trzeba te dane weryfikować w ZUSie, szukać wpadek,
    > wysyłać wezwania do korekt, przyjmować korekty, weryfikować, szukać
    > wpadek....

    PIERDOŁY. Jak wpiszesz złą kwotę w Płatniku to będziesz musiał zrobić
    korektę tak samo jakbyś go w ogóle nie używał i ręczie wypisywał te arkusze.

    > Nie mówiłem, że do tego sprowadza się idea otwartego oprogramowania.
    > Mówiłem, że do tego musi się sprowadzić ta idea z Płatnikiem, z powodów,
    > jak wyjaśniłem.

    Płatnik jest zasadniczo zbędny. Mogłoby go nie być. Wystarczyło udostępnić
    specyfikację komunikacji z ZUS. Masa programów kadrowo-płacowych bez trudu
    poradziłaby sobie z tym. Tylko jak pomysłodawcy Janosika zeszło na
    wydębienie od ZUS tej specyfikacji z 5lat chodząc po sądach to sorry ...
    firmy programistyczne zajmują się programowaniem a nie chodzeniem po sądach.
    Natomiast dostępność źródeł powinna być gwarantowana prawnie użytkownikowi
    KAŻDEGO programu by mógł bezpiecznie korzystać z komputera, wiedząc po
    prostu jak program działa. Szczytem nadużywania prawa autorskiego jest
    niedostępność takich źródeł programów dla programów takich jak Płatnik,
    które są finansowane przez całe społeczeństwa

    > Tylko, że to o wiele prostsze rozwiązanie i wygenerowany PIT sprowadza
    > się po prostu do wypełnionych rubryczek. A ciężar weryfikacji tych
    > rubryczek spoczywa na Urzędzie Skarbowym. To jest dokładnie to, o czym
    > piszę w zakresie ZUSu. Świetnie zauważyłeś problem.

    Człowieku, to DOKŁADNIE taki sam problem, arkusze PITów zawierają całą
    rzekomo skomplikowaną logikę, że jak się zaznaczy gdzieśtam ptaszek to w
    innym miejscu można wpisać kwotę itp itd

  • 153. Data: 2009-11-22 10:38:46
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Tak. Dlatego zauważ, że wprowadzono ludzkie weryfikatory. Jak oddajesz
    > zeznanie roczne to czekasz w koooooooooooooooooooooolejce, bo właśnie
    > baba wklepuje w kompa, weryfikuje i już.

    No i ?

    Myślisz, że jak US udostępni program z zamkniętym kodem źródłowym to już nie
    będziesz musiał wklepywać tych danych tak jak obecnie to czyni "baba" i że
    "baba" nie będzie musiała tego zweryfikować w urzędzie dokładnie tak, jak to
    robi teraz ?

    > Nie. Stopień złożenia danych, zależności i przypadków jest zdecydowanie
    > większy.

    PIERDOŁY. Każdy program kadrowo-płacowy potrafi przygotować dane do Płatnika
    i nic w tym Płatniku już nie robi się oprócz wysłania do ZUS.

    > A ja piszę, że musi? Chodzi pod windows,bo tak jest najtaniej i
    > najlepiej dla większości narodu.

    Jest jasne, że nie ma sensu za pieniądze wszystkich obywateli tworzyć
    oprogramowania dla marginalnego systemu, ale można kod otworzyć. Dalej można
    pisać kod tak, by działał pod różnymi platformami bez dodatkowego kosztu np
    w javie albo dotnecie. Trzeba tylko chciec.

    > ale ZUS nie będzie miał nad tym kontroli. Będzie musiał zaufać zupełnie
    > obcym danym. Póki tego nie zrozumiesz, nasza dyskusja przestaje mieć sens.

    Bo ZUS nie musi mieć nad tym kontroli, wykonuje weryfikację po swojej
    stronie zupełnie niezależnie od Płatnika, ma swoje oprogramowanie do tego a
    nie Płatnika.

  • 154. Data: 2009-11-22 10:46:40
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W każdym razie wśród moich krewnych i znajomych w bardzo różnych wieku i
    > wykonujących różne zawody obecność Linuxa sięga 50%. Ale zgadzam się, że
    > to nie będzie reprezentatywna próbka, bo za mała.

    Po prostu źle dobrana. Przynajmniej w kontekscie programu dla zwykłego
    użytkownika. Nie trzeba wielkiej
    inteligencji by ocenic udzial linuksa na mniej niz 5% i zauważyć jego wady.

  • 155. Data: 2009-11-22 10:51:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    poreba pisze:
    > A gdy ktoś się z nimi nie zgadza - pojawia się 'kupa'.

    nienienie.... Kupa się pojawiła po wyzwaniu mnie od ciężkich idiotów.

    > Mogę twierdzić, że ja również użyłem rzeczowych argumentów w tej dyskusji
    > podkreślając, iż rzecz nie w otwartych/lub nie/ narzędziach a w otwartych
    > standardach, jakimi powinny posługiwać się (i wymagać od obywateli)
    > instytucje publiczne.

    I pomimo, że się z Tobą nie zgadzam czy tam częściowo nie zgadzam, to
    nie nazwałem cię ciężkim idiotą. Prawdaż?

    > Z niektórymi Twoimi dyskutantami nie powinieneś nawet zaczynać - 'pokonają
    > Cię doświadczeniem'

    Raczysz se żartować. To, że mają zgodną z Tobą wizję świata, to od razu
    mam się poddawać? Zapomnij.

    Poza tym, nie chodzi mi o argumenty merytoryczne, ale o wyzwiska. Skoro
    ktoś je stosuje, to znaczy że skończyły mu się merytoryczne. Wyzywanie
    mnie od ciężkich idiotów, szczeniaków, ignorantów świadczy tylko o
    waszym poziomie. A twierdzenie, że z Wami Wielkimi nie mam co zaczynać
    dyskusji nadaje się do psychologa z okolic narcyzmu.

    > Eeetam, ja tylko nakreśliłem szerszy bekgrand twoich wypowiedzi /IMHO.

    Nie wiem co tam nakreśliłeś, bo SJP nie odnotowuje tego słowa.
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=bekgrand
    w każdym razie, odezwałeś się niemerytorycznie, nie na temat i zupełnie
    bez związku.

    > Tu Ci muszę przyznać rację, bez wiedzy (nawet tak nikłej) o Twoich
    > wcześniejszych poczynaniach, mógłbym Cię po prostu uznać za zwykłego
    > ignoranta

    Nie wpadłeś na to, że ignorantami jesteście wy? Odporni na argumenty,
    używający personalnych wycieczek i nie umiejący znieść tego, że ktoś ma
    odmienne zdanie.

    > zamiast zastanawiania się czy państwo może, i na jakich warunkach,
    > preferować i zobowiązywać obywateli do stosowania konkretnych, komercyjnych
    > rozwiązań jednego producenta/usługodawcy.

    Owszem, możemy o tym też podyskutować. Masz rację, takie ,,zmuszanie''
    teoretycznie brzmi źle. W praktyce nie widzę sposobu na osiągnięcie
    innego stany. W wielu aspektach życia trzeba przyjąć pewne założenia.
    Wymagając kserokopii dokumentu promujemy producentów kserokopiarek. Ba!
    w US jest punkt ksero i ostatnio baba-w-okienku wysłała mnie do niego,
    twierdząc, że nie potwierdzi mi przyjęcia dokumentu na wykonanym przeze
    mnie drugim egzemplarzu formularza, bo to inny dokument, a nie ksero.

    Idąc dalej -- matury. Uczniowie dostają drukowane matury (faworyzacja
    drukarki) i muszą je wypełniać czarnym długopisem (faworyzacja
    producenta czarnego tuszu).... Nie da się być idealnie i przezroczyście
    neutralnym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 156. Data: 2009-11-22 11:07:38
    Temat: Re: Izolda (było: Re: "Dominik & Co" "szkaluje" ZUS i producenta płatnika (serwera) [Was: Licencja Microsoftu])
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > A wysyłałeś kiedyś dane płatnikiem? Bo ja widzę, że znasz to tylko z
    > teorii, albo jesteś wyjątkowo ślepy.

    Ja tak właśnie oceniam Ciebie

    > Nawet jeśli zapomnisz przed
    > wysłaniem zweryfikować, to płatnik i tak przed wysłaniem weryfikuje.

    Se może weryfikować. Dane z systemu kadrowo-płacowego i tak muszą być
    poprawne bo nikt nie będzie ich ręcznie poprawiał w Płatniku ani programie
    kadrowo-płacowym.

    > Myślisz czemu rysowałem w jednym z listów:
    >
    > [DOWOLNY PROGRAM] ==> [WERYFIKATOR PŁATNIKA] ==> [ZUS]
    >
    > ?

    Z głupoty ?

    > Owszem, może. Też o tym pisałem. Czy ja piszę do siebie, skoro wy i tak
    > widzicie tylko co 20 zdanie? Poszukaj co pisałem o mocy komputerów, o
    > weryfikacji po stronie klienta itepe.

    PIERDOŁY. Płatnik nie dopuszcza danych do systemu ZUS. Jak już mówiłem, to
    prosty program do wprowadzania rozliczeń mający tylko funkcję pozyskiwania
    danych z innych systemów. Wykonuje weryfikację bo go to niewiele kosztuje a
    nie dlatego, że jest to do czegoś konkretnego potrzebne. Gdyby rolą Płatnika
    była weryfikacja danych to udostępniałby zupełnie inne interfejsy.

    > Owszem, kawałek również. Ale mali płatnicy i tak nie używają programu.
    > Płatnik jest obowiązkowy jak zatrudniasz powyżej (a może i równo) 5 osób.

    BREDNIE. Wszyscy używają Płatnika, bo muszą dostarczyć dokument wydrukowany
    z niego lub przesłać dane elektronicznie.

  • 157. Data: 2009-11-22 11:23:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    op23 pisze:
    > No i ?

    No, a w przypadku Płatnika tej baby nie ma. Weryfikacji może dokonać
    albo strona klienta albo strona serwera. Widzisz inną możliwość?

> [...]
    > nie będziesz musiał wklepywać tych danych tak jak obecnie to czyni
    > "baba" i że "baba" nie będzie musiała tego zweryfikować w urzędzie

    ???? Nie bardzo rozumiem o jakiego rodzaju programie piszesz. Czy o
    wydrukach czy o transmisji...

    Bo właśnie zarówno wydruki z płatnika jak i transmisja nie przechodzą
    przez żywego człowieka, stąd potrzeba ścisła kontrola i weryfikacja.
    Wydruki PITów przechodzą przez żywego człowieka. Nie wiem jak wygląda
    e-pit, bo coś tam z tych okolic US miały (już?) wprowadzać. Zupełnie nie
    mam z tym doświadczeń, więc się nie wypowiem.

    > PIERDOŁY.

    Po raz kolejny -- zachowaj poziom dyskusji.

    > Każdy program kadrowo-płacowy potrafi przygotować dane do
    > Płatnika i nic w tym Płatniku już nie robi się oprócz wysłania do ZUS.

    A wysyłałeś kiedyś cokolwiek z Płatnika? Bo 7 razy mówię, że prowadzona
    jest weryfikacja i jak występują błędy krytyczne, to dane nie zostaną
    wysłane. Rysowałem już dwa razy, narysuję trzeci:

    [dowolny program] => [weryfikator w płatniku] => [serwer]

    > Jest jasne, że nie ma sensu za pieniądze wszystkich obywateli tworzyć
    > oprogramowania dla marginalnego systemu, ale można kod otworzyć.

    Można, tylko po co? Kod płatnika nikomu nie jest potrzebny, chyba żeby
    dopuścić transmisję z innych programów. A czemu uważam to za kosztowne,
    wyjaśniałem.

    > Dalej
    > można pisać kod tak, by działał pod różnymi platformami bez dodatkowego
    > kosztu np w javie albo dotnecie. Trzeba tylko chciec.

    No nie do końca. Podawałem przykład SIO, którego i tak zapewne nikt nie
    używa nie pod windowsem, a jawowatość zrobiła z tego koszmarną krowę.

    Co do dotnetu, to on też mało przenaszalny ZTCW, bo oficjalna maszyna
    wirtualna jest i tak tylko pod Windows, mylę się?

    > Bo ZUS nie musi mieć nad tym kontroli, wykonuje weryfikację po swojej
    > stronie zupełnie niezależnie od Płatnika, ma swoje oprogramowanie do
    > tego a nie Płatnika.

    Tak, ale weryfikuje po fakcie. Więc co wyłazi? Błędy nieprzewidziane w
    Płatniku. A ten jest tworzony ściśle w powiązaniu z ZUSem, więc blisko
    źródła i mniej narażony na błędy. Gdy dopuścisz obcy program, będą
    wyłazić dodatkowo błędy wynikające z niewiedzy twórców, z ich pomyłek itp.

    Czy uważasz że w 1 płatniku będzie więcej błędów niż w 1 płatniku, 1
    Tristaniku, 1 Dominiku, 1 op23niku?

    A wezwania do korekty i wyjaśniania kosztują.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 158. Data: 2009-11-22 11:38:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    op23 pisze:
    > Ja tak właśnie oceniam Ciebie

    No to się zastanów, bo poniższa wypowiedź dyskwalifikuje cię w ogóle w
    tych rozmowach.

    > BREDNIE. Wszyscy używają Płatnika, bo muszą dostarczyć dokument
    > wydrukowany z niego lub przesłać dane elektronicznie.

    No widzisz. I tu, stosując wasz styl dyskusji, wykazałeś się BREDNIAMI,
    PIERDOŁAMI, tym, że jesteś ignorantem.

    Od 2000 roku prowadzę przedsiębiorstwo, ale nie korzystam i nie
    korzystałem z Płatnika (za to stykam się z nim w swojej działalności u
    klientów, żebyś nie pomyślał, że nie wiem o czym mówię). Zanim mnie
    obrzucisz kolejny raz epitetami, sprawdź ponownie swoją wiedzę, bo
    zaprawdę powiadam Ci, obowiązek używania Płatnika jest od 5 pracowników
    wzwyż. Kiedyś było powyżej 20, później zmniejszyli na 5.

    Ba! tzw. samozatrudnienia, czyli jednoosobowe działalności gospodarcze
    nie muszą nawet składać druczków.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 159. Data: 2009-11-22 13:51:53
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> pisze:

    > nienienie.... Kupa się pojawiła po wyzwaniu mnie od ciężkich idiotów.

    > I pomimo, że się z Tobą nie zgadzam czy tam częściowo nie zgadzam, to
    > nie nazwałem cię ciężkim idiotą. Prawdaż?
    > [...]

    Czy ty jesteś takim idiotą którego jak pytają publicznie czy jest idiotą
    to "nie zaprzecza faktom"? :-)
    Może mało subtelna różnica między twierdzeniem a "sugestywnym pytaniem"
    przerasta twoją "prawniczą subtelność" i dbałość o "trochę więcej niż
    detale" w relacjonowaniu sytuacji? :-)

    Nawet wyzwiska są też dla ludzi. Kulturalnego człowieka ja poznaję się
    po tym że "rzuca mięsem" aż tak rzadko że się takie "specjalne okazje"
    kiedy użył "silnie emocjonalnych podkreśleń" zapamiętuje na długo.
    Według tej regułki jestem "średnio kulturalny" (IMHO) :-)

    P.S.
    W ramach "samooskarżania": Jestem po dyskusji z innej grupy gdzie mi
    dowodzono że różnica między "samodzielnym wykonaniem wyroku śmierci
    przez spalenie" a "sprawstwem kierowniczym lub podżeganiem" w wykonaniu
    takiego wyroku przez "ramię świeckie" czyni (Nie)Świętą Inkwizycje
    prawie całkowicie niewinną. Zabawne nie? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Sukces jest najgłośniejszym mówcą świata.

  • 160. Data: 2009-11-22 17:29:38
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > No, a w przypadku Płatnika tej baby nie ma.

    Po co ma być ? Ona nie weryfikuje danych.

    > Bo właśnie zarówno wydruki z płatnika jak i transmisja nie przechodzą
    > przez żywego człowieka, stąd potrzeba ścisła kontrola i weryfikacja.
    > Wydruki PITów przechodzą przez żywego człowieka.

    PIERDOŁY. Weryfikacja jest niezbędna tylko nie potrzeba do tego Płatnika.

    > Po raz kolejny -- zachowaj poziom dyskusji.

    Już lecę PAJACU

> [...]
    > wysłane. Rysowałem już dwa razy, narysuję trzeci:
    >
    > [dowolny program] => [weryfikator w płatniku] => [serwer]

    A teraz wyobraź sobie, że naprawdę jest tak

    [dowolny program z weryfikatorem] => [płatnik] => [serwer z
    weryfikatorem] -> [weryfikator1]...[weryfikatorN]

    Płatnik nic nie wnosi w powyższym

    > Można, tylko po co?

    Po to by było wiadomo czy nie szkodzi mojemu komputerowi (wystarczy, że
    jakiś trefny kawałek kodu zmieni MTU albo separator części ułamkowej) albo
    po to by ...

    > Kod płatnika nikomu nie jest potrzebny, chyba żeby
    > dopuścić transmisję z innych programów.

    ... uzupełnić Płatnika o współpracę z innymi programami

    >A czemu uważam to za kosztowne,
    > wyjaśniałem.

    Jakbyś miał coś sensownego do powiedzenia to na pewno doceniłbym.

    > No nie do końca. Podawałem przykład SIO, którego i tak zapewne nikt nie
    > używa nie pod windowsem, a jawowatość zrobiła z tego koszmarną krowę.

    PIERDOŁY. Płatnik nie jest wymagającym obliczeniowo programem by nie było
    możliwe napisanie go w javie. Nie uniemożliwia to oczywiście napisania
    programu, który będzie miał problemy wydajnościowe wynikające z użycia javy.
    Kwestia umiejętności implementacji. Mnie zresztą nie potrzeba javy. Uważam,
    że dzisiaj nie jest to właściwe rozwiązania, ale jak Płatnik pojawił się i
    jak Janosik walczył o uzyskanie specyfikacji komunikacji należącej mu się
    jak psu buda, java była chyba jedynym rozwiązaniem.

    > Co do dotnetu, to on też mało przenaszalny ZTCW, bo oficjalna maszyna
    > wirtualna jest i tak tylko pod Windows, mylę się?

    Oficjalna specyfikacja kodu pośredniego jest standardem. Istnieje otwarta
    implementacja mono na różne platoformy. Wiele kodu tworzonego jest z myślą o
    mono. Bez problemu można napisać program, który może pracować pod linuksem
    bez jakiegokolwiek związku z MS (co poniekąd słusznie zarzucano) jak również
    tego samego kodu pracującego pod kontrolą Windows.

    > Tak, ale weryfikuje po fakcie.

    Przesyłania ? Może weryfikować w trakcie. To proste sprawdzanie stanu
    płatnika. Jeśli np została złożona deklaracja ubezpieczenia społecznego to
    wymaga się wysłania odpowiedniej kwoty, jeśli PFRON to PFRON. Płatnik nawet
    tych elementarnych rzeczy nie robi.

    > Więc co wyłazi? Błędy nieprzewidziane w
    > Płatniku.

    Z Płatnikiem jest dokładnie tak samo. Jakbyś prowadził działalność i używał
    Płatnika to wiedziałbyś, że można wysłać ewidentnie niepoprawne deklaracje
    bez żadnego problemu. Potem trzeba robić korekty i znowu można wysłać równie
    błędne dokumenty. Ten twój Płatnik nie ma po prostu cech weryfikacji, które
    mu przypisujesz.

    > A ten jest tworzony ściśle w powiązaniu z ZUSem, więc blisko
    > źródła i mniej narażony na błędy.

    Nie potrzeba Płatnika. Weryfikację jaką robi Płatnik najskuteczniej można
    zapewnić w interfejsie przyjmującym w ZUS.

    > Gdy dopuścisz obcy program, będą
    > wyłazić dodatkowo błędy wynikające z niewiedzy twórców, z ich pomyłek itp.

    Przestań pierdoły opowiadać. Błędy zdarzają się wszędzie i Płatnik nic w tym
    temacie nie robi.

    > Czy uważasz że w 1 płatniku będzie więcej błędów niż w 1 płatniku, 1
    > Tristaniku, 1 Dominiku, 1 op23niku?

    Chłopie, te programy istnieją niezależnie od Płatnika. Choćby nie wiem jak
    mocno Płatnik weryfikował dane one dalej będą istniały.

    > A wezwania do korekty i wyjaśniania kosztują.

    ...jakby teraz z tym twoim Płatnikiem nie kosztowały.