    From: "op23" <o...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja Microsoftu
    Date: Sun, 22 Nov 2009 18:29:38 +0100
    <hdtsas$599$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b027470$1@news.home.net.pl>
    <hdtvoh$qi8$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4b02802a$1@news.home.net.pl>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <he07km$6rc$2@news.interia.pl> <he0lsb$gee$7@achot.icm.edu.pl>
    <he0ohf$qfd$1@news.interia.pl> <he1aim$42j$1@achot.icm.edu.pl>
    <he1h9k$nva$1@news.interia.pl> <5...@j...huge.strangled.net>
    <he2rlc$hnm$1@inews.gazeta.pl> <he32jp$j2d$1@news.interia.pl>
    <he39bp$5hl$1@inews.gazeta.pl> <he3c5i$tvd$1@news.interia.pl>
    <he3ftq$rre$1@inews.gazeta.pl> <he3fj9$27s$1@news.interia.pl>
    <he5bq7$fjl$1@inews.gazeta.pl> <he5iuv$cct$3@news.interia.pl>
    <he5rul$bco$1@inews.gazeta.pl> <he5tti$q3o$1@news.interia.pl>
    <4b072977$1@news.home.net.pl> <he8f1h$33u$1@news.interia.pl>
    <4b07df96$1@news.home.net.pl> <he8o1m$53v$1@news.interia.pl>
    <heb4bs$gg0$1@achot.icm.edu.pl> <heb5iv$osr$1@news.interia.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > No, a w przypadku Płatnika tej baby nie ma.

    Po co ma być ? Ona nie weryfikuje danych.

    > Bo właśnie zarówno wydruki z płatnika jak i transmisja nie przechodzą
    > przez żywego człowieka, stąd potrzeba ścisła kontrola i weryfikacja.
    > Wydruki PITów przechodzą przez żywego człowieka.

    PIERDOŁY. Weryfikacja jest niezbędna tylko nie potrzeba do tego Płatnika.

    > Po raz kolejny -- zachowaj poziom dyskusji.

    Już lecę PAJACU

    > A wysyłałeś kiedyś cokolwiek z Płatnika? Bo 7 razy mówię, że prowadzona
    > jest weryfikacja i jak występują błędy krytyczne, to dane nie zostaną
    > wysłane. Rysowałem już dwa razy, narysuję trzeci:
    >
    > [dowolny program] => [weryfikator w płatniku] => [serwer]

    A teraz wyobraź sobie, że naprawdę jest tak

    [dowolny program z weryfikatorem] => [płatnik] => [serwer z
    weryfikatorem] -> [weryfikator1]...[weryfikatorN]

    Płatnik nic nie wnosi w powyższym

    > Można, tylko po co?

    Po to by było wiadomo czy nie szkodzi mojemu komputerowi (wystarczy, że
    jakiś trefny kawałek kodu zmieni MTU albo separator części ułamkowej) albo
    po to by ...

    > Kod płatnika nikomu nie jest potrzebny, chyba żeby
    > dopuścić transmisję z innych programów.

    ... uzupełnić Płatnika o współpracę z innymi programami

    >A czemu uważam to za kosztowne,
    > wyjaśniałem.

    Jakbyś miał coś sensownego do powiedzenia to na pewno doceniłbym.

    > No nie do końca. Podawałem przykład SIO, którego i tak zapewne nikt nie
    > używa nie pod windowsem, a jawowatość zrobiła z tego koszmarną krowę.

    PIERDOŁY. Płatnik nie jest wymagającym obliczeniowo programem by nie było
    możliwe napisanie go w javie. Nie uniemożliwia to oczywiście napisania
    programu, który będzie miał problemy wydajnościowe wynikające z użycia javy.
    Kwestia umiejętności implementacji. Mnie zresztą nie potrzeba javy. Uważam,
    że dzisiaj nie jest to właściwe rozwiązania, ale jak Płatnik pojawił się i
    jak Janosik walczył o uzyskanie specyfikacji komunikacji należącej mu się
    jak psu buda, java była chyba jedynym rozwiązaniem.

    > Co do dotnetu, to on też mało przenaszalny ZTCW, bo oficjalna maszyna
    > wirtualna jest i tak tylko pod Windows, mylę się?

    Oficjalna specyfikacja kodu pośredniego jest standardem. Istnieje otwarta
    implementacja mono na różne platoformy. Wiele kodu tworzonego jest z myślą o
    mono. Bez problemu można napisać program, który może pracować pod linuksem
    bez jakiegokolwiek związku z MS (co poniekąd słusznie zarzucano) jak również
    tego samego kodu pracującego pod kontrolą Windows.

    > Tak, ale weryfikuje po fakcie.

    Przesyłania ? Może weryfikować w trakcie. To proste sprawdzanie stanu
    płatnika. Jeśli np została złożona deklaracja ubezpieczenia społecznego to
    wymaga się wysłania odpowiedniej kwoty, jeśli PFRON to PFRON. Płatnik nawet
    tych elementarnych rzeczy nie robi.

    > Więc co wyłazi? Błędy nieprzewidziane w
    > Płatniku.

    Z Płatnikiem jest dokładnie tak samo. Jakbyś prowadził działalność i używał
    Płatnika to wiedziałbyś, że można wysłać ewidentnie niepoprawne deklaracje
    bez żadnego problemu. Potem trzeba robić korekty i znowu można wysłać równie
    błędne dokumenty. Ten twój Płatnik nie ma po prostu cech weryfikacji, które
    mu przypisujesz.

    > A ten jest tworzony ściśle w powiązaniu z ZUSem, więc blisko
    > źródła i mniej narażony na błędy.

    Nie potrzeba Płatnika. Weryfikację jaką robi Płatnik najskuteczniej można
    zapewnić w interfejsie przyjmującym w ZUS.

    > Gdy dopuścisz obcy program, będą
    > wyłazić dodatkowo błędy wynikające z niewiedzy twórców, z ich pomyłek itp.

    Przestań pierdoły opowiadać. Błędy zdarzają się wszędzie i Płatnik nic w tym
    temacie nie robi.

    > Czy uważasz że w 1 płatniku będzie więcej błędów niż w 1 płatniku, 1
    > Tristaniku, 1 Dominiku, 1 op23niku?

    Chłopie, te programy istnieją niezależnie od Płatnika. Choćby nie wiem jak
    mocno Płatnik weryfikował dane one dalej będą istniały.

    > A wezwania do korekty i wyjaśniania kosztują.

    ...jakby teraz z tym twoim Płatnikiem nie kosztowały.