  • Data: 2008-09-28 18:28:49
    Temat: Ktoś mi kradnie artykuły
    Od: "|<ońrad" <k...@a...ij> szukaj wiadomości tego autora

    i wiem kto.

    Pewna polska firma pozycjonujaca stworzyla serwis ktorego glownym celem
    jest zamieszczanie tam linkow do pozycjonowanych stron. Serwis musi
    posiadac jakas tresc wiec jest tam zainstalowany skrypt ktory wyciaga z
    blogow artykuly i w calosci zamieszcza na tym serwisie bez zgody autorow
    (przynajmniej w moim przypadku nikt mnie nigdy o zgode nie pytal). Ta
    sama pelna tresc, nawet zdjecia podbieraja.

    Przyznam szczerze, ze nie interesuje mnie zabawa z pisaniem do tej firmy
    by artykuly usuneli. Nie bede ukrywal, ze chce zarzadac odszkodowania,
    wstepnie życząć sobie 100zl od kazdego artykulu. Firma kradnie moje
    tresci po to aby dzieki nim zarabiac pieniadze na pozycjonowaniu, wiec
    uwazam ze moje ewentualne żądanie finansowe ma jakies podstawy.

    Pytanie: czy mam jakiekolwiek szanse na odszkodowanie? Co mowi praktyka
    sądowa lub w jakichs innych postepowaniach? Dane firmy znam, tresci moge
    zarchiwizywac.

    Pytanie drugie: czy ktos zna dobrych prawnikow zajmujacych sie prawem
    autorskim? I czy ewentualnie ktorys zgodzilby sie podjac zadania przy
    zupelnym zleceniu? Jestem teraz w Rwandzie i mialem zamiar poczekac z
    tym do mojego powrotu, ale jesli daloby sie to zlecic zdalnie, to czemu
    nie mialbym interweniowac juz teraz.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';