  • Data: 2008-09-29 07:37:39
    Temat: Re: Ktoś mi kradnie artykuły
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail a...@i...niechce.spamu.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    >>> 2. Wyszukiwarka moze miec sponsorowane boksy

    > Czy jeśli autor pewnej strony napisze, że nie życzy sobie wyświetlania
    > jej np. w Operze, to robiąc tak naruszymy jego prawa?

    nie sadze. Skoro wystawił strone w internecie, raczej powinno sie
    domniemywac ze zgadza sie na jej ogladanie. A jak wiadomo strony oglada sie
    wlasnie za pomoca przegladarek.
    Niemniej IMO pytanie jest bardzo akademickie - nie spotkałem sie z taka
    strona. No chyba ze strona mbanku na ktorej niektorych czynnosci nie mozna
    wykonac w operze.

    > Czy nieuzasadnionym jest analogiczne twierdzenie, że "kto wystawia
    > stronę w necie, zgadza się, aby ona była na innych stronach (takich
    > jak Google czy właśnie "farmy linków") przetwarzana i pokazywana"?

    wydaje sie ze nieuzasadnionym.
    Stosujac inna analogie:
    - wytwórnia wydaje plyte z muzyka, godzac sie ze ta plyta bedzie odtwarzana
    na odtwarzaczach wszelkiego typu - CD, DVD, komputerach, discmanach.
    Ale absolutnie nie zgadza sie, aby zawartosc plyty kopiowac i psrzedawac
    dalej np. w postaci składanek.

    > Przeglądarka też zapisuje zawartość w postaci pamięci podręcznej.

    w zupelnie innym celu.

    > Nie chodzi o to, czy jest różnica, czy nie, tylko czy prawnie da się
    > to udowodnić.

    no toz wlasnie twierdze, ze róznice sa tak ogromne, ze gdyby sie dało, to
    znaczy ze prawo jest glupsze niz myslałem.

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim