eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2006-10-09 08:07:48
    Temat: Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji?
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Sytuacja wygląda tak:
    Kupujący dostał towar, za który zaplacił, pokrył też koszty przesyłki. Towar
    okazał się niezgodny z zamowieniem ( wina sprzedajacego, wprowadził w bład
    podając konkretne wymiary a okazały się inne - w każdym razie umiemozliwia to
    korzystanie z towaru :( Na stronie sprzedającego nie było słowa o warunkach
    reklamacji, tylko stwierdzenie, że na towar udzielana jest trzymiesiączna
    gwarancja.
    Sprzedający proponuje dwa rozwiązania: wymianę na koszt kupującego ( pokrywa
    koszt przesyłki ) bądź zwrot towaru na koszt kupującego, sprzedajacy zwraca
    pieniądze tylko za rzecz, nie zwraca za przesyłkę.
    Kupujący uważa, że ponieważ reklamacja została uznana, na dodatek spowodowana
    była błedem sprzedającego, to ten powinien wysłać nowy towar na swój koszt i
    pokryć koszty odesłania reklamowanej rzeczy.
    Kto powinniem pokryć koszty?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2006-10-09 08:23:53
    Temat: Re: Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.10.2006 Magda <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Sytuacja wygląda tak:
    > Kupujący dostał towar, za który zaplacił, pokrył też koszty przesyłki. Towar
    > okazał się niezgodny z zamowieniem ( wina sprzedajacego, wprowadził w bład
    > podając konkretne wymiary a okazały się inne - w każdym razie umiemozliwia to
    > korzystanie z towaru :( Na stronie sprzedającego nie było słowa o warunkach
    > reklamacji, tylko stwierdzenie, że na towar udzielana jest trzymiesiączna
    > gwarancja.

    Niech kupujacy (o ile jest konsumentem) reklamuje z tyt. niezgodnosci z
    umowa i wtedy wszystkie tego typu koszty, jak rowniez ewentualnego
    demontazu musi pokryc sprzedawca.

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2006-10-09 09:15:22
    Temat: Re: Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji?
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Magda napisał(a):
    > Sytuacja wygląda tak:
    > Kupujący dostał towar, za który zaplacił, pokrył też koszty przesyłki. Towar
    > okazał się niezgodny z zamowieniem ( wina sprzedajacego, wprowadził w bład
    > podając konkretne wymiary a okazały się inne - w każdym razie umiemozliwia to
    > korzystanie z towaru :( Na stronie sprzedającego nie było słowa o warunkach
    > reklamacji, tylko stwierdzenie, że na towar udzielana jest trzymiesiączna
    > gwarancja.
    > Sprzedający proponuje dwa rozwiązania: wymianę na koszt kupującego ( pokrywa
    > koszt przesyłki ) bądź zwrot towaru na koszt kupującego, sprzedajacy zwraca
    > pieniądze tylko za rzecz, nie zwraca za przesyłkę.
    > Kupujący uważa, że ponieważ reklamacja została uznana, na dodatek spowodowana
    > była błedem sprzedającego, to ten powinien wysłać nowy towar na swój koszt i
    > pokryć koszty odesłania reklamowanej rzeczy.
    > Kto powinniem pokryć koszty?

    I przy gwarancji uznanej i przy wymianie wynikajacej z winy
    sprzedajacego i przy niezgodnosci towaru z umowa - koszty przesyłki
    powinny byc zwrocone przez sprzedajacego.

    Tyle teoria, gorzej z praktyka. Jesli chodzi o allegro to sprzedajacy w
    wiekszosci maja przepisy gleboko w .... . Wychodzac z zalozenia ze
    nikomu za te smieszne pieniadze (przesyłka) nie bedzie chcialo sie
    dochodzic swoich praw w sadach. I chyba maja racje, bo problem jest
    powszechny i jakos nie widac zeby cos sie mialo zmienic w tym temacie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1