eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji? › Re: Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji?
    Date: Mon, 09 Oct 2006 11:15:22 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <egd41i$337$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dal80.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1160385395 3175 83.23.11.80 (9 Oct 2006 09:16:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Oct 2006 09:16:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.7 (Windows/20060909)
    In-Reply-To: <5...@n...onet.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 0640-6, 2006-10-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:418708
    [ ukryj nagłówki ]

    Magda napisał(a):
    > Sytuacja wygląda tak:
    > Kupujący dostał towar, za który zaplacił, pokrył też koszty przesyłki. Towar
    > okazał się niezgodny z zamowieniem ( wina sprzedajacego, wprowadził w bład
    > podając konkretne wymiary a okazały się inne - w każdym razie umiemozliwia to
    > korzystanie z towaru :( Na stronie sprzedającego nie było słowa o warunkach
    > reklamacji, tylko stwierdzenie, że na towar udzielana jest trzymiesiączna
    > gwarancja.
    > Sprzedający proponuje dwa rozwiązania: wymianę na koszt kupującego ( pokrywa
    > koszt przesyłki ) bądź zwrot towaru na koszt kupującego, sprzedajacy zwraca
    > pieniądze tylko za rzecz, nie zwraca za przesyłkę.
    > Kupujący uważa, że ponieważ reklamacja została uznana, na dodatek spowodowana
    > była błedem sprzedającego, to ten powinien wysłać nowy towar na swój koszt i
    > pokryć koszty odesłania reklamowanej rzeczy.
    > Kto powinniem pokryć koszty?

    I przy gwarancji uznanej i przy wymianie wynikajacej z winy
    sprzedajacego i przy niezgodnosci towaru z umowa - koszty przesyłki
    powinny byc zwrocone przez sprzedajacego.

    Tyle teoria, gorzej z praktyka. Jesli chodzi o allegro to sprzedajacy w
    wiekszosci maja przepisy gleboko w .... . Wychodzac z zalozenia ze
    nikomu za te smieszne pieniadze (przesyłka) nie bedzie chcialo sie
    dochodzic swoich praw w sadach. I chyba maja racje, bo problem jest
    powszechny i jakos nie widac zeby cos sie mialo zmienic w tym temacie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1