  • Data: 2007-12-20 22:25:12
    Temat: Kratka w samochodzie.
    Od: usun <"barts_h(usun)"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czołem Grupo.

    Byś może NTG, ale ... jakby nie było kwestia prawna.

    Temat pewnie wałkowany setki razy. Przeszukiwałem archiwum, ale jasnej
    (jednoznacznej) odpowiedzi nie znalazłem.

    Miałem dzisiaj kontrole drogową i doszło do wymiany poglądów z
    sympatycznym panem policjantem.

    Kupiłem sobie niedawno autko zarejestrowane jako ciężarowe, ale bez kratki.

    Jako że:
    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie
    warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
    par. 8:
    7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni
    ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis
    stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po
    dniu 29 maja 1999 r."

    Zachowałem zimną krew, a pan sierżant swoje, że mi podczas następnego
    spotkania dowód rej. zabierze.

    Autko jest pierwszy raz rejestrowane w kwietniu 1998. Więc przepis mnie
    nie obowiązuje, tak mi się wydaje. A może tylko mi się wydaje ;)

    Jak to właściwie jest,bo już zgłupiałem.
    Może się przepisy w międzyczasie zmieniły?
    Szukałem aktualizacji rozporządzenia, ale o kratce nikt nie napominał.

    Bartos