  • 81. Data: 2004-06-17 06:41:26
    Temat: Re: Kradziez dokumentów i KZKGOP
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/17/2004 12:01 AM, Olo Kwasniak wrote:

    > Pierwsze co należałoby zmienić to brzmienie Art. 121 KW. Nie wiem skąd ten
    > kretynizm, że niby dopiero trzecie wyłudzenie jest wykroczeniem...
    [...]

    Olku, to wynika z pragmatyzmu ustawodawcy - w budżecie nie ma tylu
    pieniędzy, ile trzeba by wydać na budowę więzień.
    Ponadto - osadzeni nie korzystają zazwyczaj ze środków komunikacji
    publicznej, a w pojazdach, którymi są transportowani nie sprawdza się
    biletów.

    Pzdr: Catbert

  • 82. Data: 2004-06-17 10:06:29
    Temat: Re: Kradzież dokumentów i KZKGOP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to przecież taki protokół generalnie mogą sobie w odbyt wsadzić. W
    życiu
    > za niego grosza nie dostaną ani nikogo nie uwalą, więc co komu szkodzi
    że
    > sobie popiszą? Jedynie pracodawcy, bo druk mandatów też kosztuje...

    rzecz w tym, że kontrolerzy mogą w jakiś sposób jednak zdobyć dane danej
    osoby. Czy to z zagubionego dokumentu, czy to, jeśli mają dostęp do jakiś
    baz danych. Zakładam, ze do PESEL nie mają, ale mogą wejść w kontakt z
    pracownikami jakiegoś sklepu i spisywać dane z wniosków o kredyt. Od
    pracowników - ajentów sieci komórkowych można mieć również dane. Zresztą,
    w brew pozorom, zdobycie danych jakiejkolwiek osoby, jeśli nie zależy nam
    na jakiejś konkretnej nie jest tak bardzo utrudnione.

    Po za tym, to kontrolerzy niekoniecznie muszą chcieć z tytułu danego
    protokołu jakiekolwiek pieniądze. Jeśli są zatrudnieni na etacie (a chyba
    najczęściej jednak tak jest), to mogą wypisując fałszywe protokoły chcieć
    zatuszować labę. Podejrzewam, że ilość ujawnionych gapowiczów na zmianę
    jest mniej-więcej statystycznie znana przedsiębiorstwu przewozowemu. Nie
    mam pojęcia, jaka to jest skala, ale załóżmy, że trzech na zmianę.
    Kontrole chce sobie załatwić coś prywatnie. W sumie raczej nikt go
    skontrolować, czy pracuje nie może. Jedyny szkopuł, to te wyniki. No to
    wypisuje trzy protokoły na przypadkowe osoby. pal sześć, jeśli to będą
    dane wyssane z palca, gorzej, jak wpisze dane w jakiś tam sposób zdobyte.

  • 83. Data: 2004-06-17 10:14:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak ją zje, to trudno będzie udowodnić, że była - osobiście znam
    > mecenasa, co zeżarł "zwrotkę" w sądzie.

    No i co? To, że mu doręczono skutecznie pismo - o ile doręczano to
    pocztą - można dowieść poprzez adnotacje w urzędzie pocztowym. Takie
    przesyłki są rejestrowane. To, że włożono to do akt można dowieść na
    podstawie dokumentacji sekretariatu sądu. To, ze zjadł osobiście, powinna
    zeznać pracownica sekretariatu, bo co do zasady przeglądanie akt powinno
    się odbywać w jej obecności. A, ze w praktyce z tym wszystkim różnie bywa,
    to inna sprawa.

    > W epoce, kiedy ja chodziłem do szkoły zagubienie bądź kradzież
    > legitymacji należało opublikować w prasie - "Unieważnia się legitymecję
    > nr taki i taki..." i pańcia w dziekanatu nie wydała nowej legitymacji,
    > dopóki nie zobaczyła gazety.

    Głupi zwyczaj i dodatkowo nie mający uzasadnienia prawnego. po za tym
    skutek był taki, jak przy telefonach. Ludziom nie ginęły, tylko złodzieje
    je kradli. Kradzieże telefonów komórkowych radykalnie zmalały, gdy sieci
    przestały na tej podstawie rozwiązywać umowy zawarte na czas określony.
    Nie spodziewam się, by miało to jakikolwiek wpływ na działania złodziei,
    więc wniosek się sam nasuwa.

    > Miało to ten walor, że w razie próby wyegzekwowania konsekwencji "za
    > kogoś" można było odpisać:
    >
    > W związku z faktem, że byli Państwo poinformowani (zał. nr.1) i mieli
    > subiektywną swiadomość obiektywnego stanu rzeczy można wam zasadnie
    > przypisać sprawstwo czynu z art.... w zbiegu z art.... etc.

    Taką odpowiedzią, to ... . Nie ma obowiązku czytania gazet.

    > Jeżeli ktoś ma nieco fantazji, to może sobie zacytować poetę "Weź nie
    > pierdol, to mnie nudzi" i ocenić kwalifikacje kierownika jednostki
    > organizacyjnej na zero, powołując się na casus premiera Millera.
    > Można dodać, że prowadzona jest analiza prawna, czy zgodnie z obecnymi
    > regulacjami można funkcjonariuszowi przypisać kwalifikacje ujemne - co
    > skutkowałoby tym, że obecność funkcjonariusza na uczelni stanowiłaby
    > powszechne zagrożenie - albowiem "wchłaniałby" wiedzę, zamiast nią
    emanować.

    Przyznam, że sensu tego w tej konkretnej dyskusji nie zrozumiałem.

  • 84. Data: 2004-06-17 10:56:07
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2004 00:01:27 +0200, Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl>
    napisał:

> [...]
    > ten
    > kretynizm, że niby dopiero trzecie wyłudzenie jest wykroczeniem... Poza
    > tym
    > żeby nie angazowac policji możnaby kontrolerom nadać stosowne
    > uprawnienia -
    > status funkcjonariusza publicznego, mozliwosc legitymowania, stosowania
    > przymusu bezposredniego, zatrzymywania itp. Wówczas to bezposrednio
    > kontrolerzy doprowadzaliby zatrzymanego gapowicza do najbliższej
    > jednostki
    > policji. Dobrze by było też zrobic cos w kierunku sciagalnosci wezwan -

    nie za dobrze by wam było? Niby dlaczego pracownik prywatnego
    przedsiębiorstwa ma mieć uprawnienia policyjne? Idźmy dalej, każdy
    sprzedawca powinien mieć prawo spałować i zakuć klienta, którego
    podejrzewa o kradzież. Każdy kelner powinien mieć tonfę, a w każdym barze
    powinien być areszt. Anajlepiej, żeby nie było wogóle zywyłych ludzi tylko
    sami funkcjonariusze z uiprawnieniami policyjnymi, to dopiero byłoby
    bezpiecznie.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 85. Data: 2004-06-17 15:15:26
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > No cóż, takie życie. Zaocznego uznania mojej winy ja nie przewiduję. Prawo
    > przewiduje?

    Tak, przewiduje.
    Raz jeszcze przypominam że nie rozmawiamy tu o sprawach karnych.

    pdr
    Olo

  • 86. Data: 2004-06-17 15:19:24
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > [...]
    >
    > Olku, to wynika z pragmatyzmu ustawodawcy - w budżecie nie ma tylu
    > pieniędzy, ile trzeba by wydać na budowę więzień.

    Znam całą masę takich "miejsc" w owym budżecie gdzie moznaby zaoszczędzic by
    te więzienia wybudować. Poza tym dlaczego buduje się nie więzienia lecz
    sanatoria z kortami tenisowymi, internetem i telewizją w celach i
    siłowniami? Więzienie powinno karać - powinno się spać na twardej pryczy w
    półciemnej celi o chlebie i wodzie a do tego ciężko pracować. Takich więzien
    z prawdziwego zdarzenia z pewnoscią moznaby wybudowac znacznie więcej niz
    takich jak się ostatnio oddaje do uzytku.
    A poza tym przeciez ja wcale nie mowię o wsadzaniu za kratki kazdego
    gapowicza - w zupelnosci wystarczyłyby odpowiednio surowe sankcje pienieżne
    a do tego status "karanego".

    > Ponadto - osadzeni nie korzystają zazwyczaj ze środków komunikacji
    > publicznej, a w pojazdach, którymi są transportowani nie sprawdza się
    > biletów.

    A co to ma do rzeczy?

    pdr
    Olo

  • 87. Data: 2004-06-17 15:23:44
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    nie za dobrze by wam było?

    Na prawdę do Ciebie nie dociera że nie tylko nam ale i Wam? Myślisz że kogo
    taki cwaniaczek bez biletu okrada jak nie Ciebie (jako podatnika i
    pasażera)? A może sam masz w zwyczaju podrózować na gapę i stąd te poglądy?

    Niby dlaczego pracownik prywatnego
    przedsiębiorstwa ma mieć uprawnienia policyjne?

    1) Jakiego zaś prywatnego przedsiębiorstwa? Komunikacja miejska jest
    komunalna.
    2) Kto powiedział ze policyjne? Tylko zblizone w pewnych zakresach do
    policyjnych i wyłącznie w zwiazku z pełnieniem funkcji kontrolera (tj. np.
    legitymowac moglby wylacznie w trakcie kontroli w pojezdzie, ale na ulicy
    przechodniow juz nie).

    Idźmy dalej, każdy
    sprzedawca powinien mieć prawo spałować i zakuć klienta, którego
    podejrzewa o kradzież.

    Owszem, powinien. Z tym ze nie tego ktorego podejrzewa o kradziez, tylko
    tego ktory tej kradziezy faktycznie dokonał. Ja ujawniając gapowicza w
    pojezdzie nie mam co do niego podejrzen ze wyludza przejazd - ja mam
    pewnosc.

    Anajlepiej, żeby nie było wogóle zywyłych ludzi tylko
    sami funkcjonariusze z uiprawnieniami policyjnymi, to dopiero byłoby
    bezpiecznie.

    Za duzo w tym społeczenstwie bydła. Ono się do tego niestety nie nadaje.

    pdr
    Olo

  • 88. Data: 2004-06-17 15:26:30
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Trudno. Wezwać policję. Zaoczne uznanie winy mnie nie interesuje.

    Matko jedyna zrozum rzesz ze Ciebie nie musi interesowac - wystarczy ze
    interesuje przewoznika, a w dalszej perspektywie sad. I uwierz mi - wydano
    juz mase takich wyrokow - wlasnie dotyczacych gapowiczow ktorzy nie
    podpisali wezwania liczac ze im sie upiecze.
    A poza tym jak tak koniecznie chcesz wezwania policji to nie okazuj
    kontrolerowi dokumentow - tylko ze musisz sie wowczas liczyc z dodatkowa
    oplata circa 200-300 zł. za zatrzymanie lub zmiane trasy pojazdu. No i z tym
    ze jak dane potwierdzi policja to juz na 100% sie nie wywiniesz ze Cie tam
    nie bylo.

    > No cóż, w pierwszej fazie tak.

    Obawiam sie ze w drugiej i trzeciej rowniez ;-)

    pdr
    Olo

  • 89. Data: 2004-06-17 15:29:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ale jak ją zje, to trudno będzie udowodnić, że była

    Ale raczej nie będzie Ci to pokazywane w odosobnieniu tylko w pomieszczeniu
    z conajmniej paroma pracownikami. Wiec bedzie wystarczajaco duzo swiadkow,
    ze zjadles, zas dane z protokolu bez problemu mozna odtworzyc otwierajac
    stosowny plik w komputerze.

    > - osobiście znam
    > mecenasa, co zeżarł "zwrotkę" w sądzie.

    Pogratulowac znajomych.

    pdr
    Olo

  • 90. Data: 2004-06-17 17:27:54
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Na prawdę do Ciebie nie dociera że nie tylko nam ale i Wam? Myślisz że kogo
    > taki cwaniaczek bez biletu okrada jak nie Ciebie (jako podatnika i
    > pasażera)? A może sam masz w zwyczaju podrózować na gapę i stąd te poglądy?

    Obrażanie innych wychodzi Ci najlepiej...

    Jest albo i nie jest

    KG