  • 91. Data: 2004-06-17 17:28:57
    Temat: Re: Kradzież dokumentów i KZKGOP
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > A poza tym jak tak koniecznie chcesz wezwania policji to nie okazuj
    > kontrolerowi dokumentow - tylko ze musisz sie wowczas liczyc z dodatkowa
    > oplata circa 200-300 zł. za zatrzymanie lub zmiane trasy pojazdu.

    W życiu bym nie zapłacił. :)

    KG

  • 92. Data: 2004-06-17 17:29:07
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2004 19:28:57 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > W życiu bym nie zapłacił. :)

    ja tez nie - w końcu to nie ja zmieniam trasę tylko kanar

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 93. Data: 2004-06-17 17:37:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > W życiu bym nie zapłacił. :)

    Heh jak mnie nieraz bawi Wasza naiwność, dzieci...Sami by sobie wzięli z
    konta lub z licytacji telewizora....

    pdr
    Olo

  • 94. Data: 2004-06-17 17:37:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    ja tez nie - w końcu to nie ja zmieniam trasę tylko kanar

    Lecz się

    pdr
    Olo

  • 95. Data: 2004-06-17 17:37:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > ja tez nie - w końcu to nie ja zmieniam trasę tylko kanar

    Jedziemy na Śląsk? ;)

    KG

  • 96. Data: 2004-06-17 17:40:54
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Heh jak mnie nieraz bawi Wasza naiwność, dzieci...Sami by sobie wzięli z
    > konta lub z licytacji telewizora....

    O procedurze sądowej też nie masz pojęcia?

    KG

  • 97. Data: 2004-06-17 17:43:24
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > O procedurze sądowej też nie masz pojęcia?

    Do tej pory uważałem ze nie jestes trollem i dresiarzem. Po ostatnich, dosc
    prymitywnych i dyletanckich wypowiedziach w zastraszającym tempie zmieniam
    zdanie. A szkoda...

    pdr
    Olo

  • 98. Data: 2004-06-17 17:48:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Do tej pory uważałem ze nie jestes trollem i dresiarzem. Po ostatnich, dosc
    > prymitywnych i dyletanckich wypowiedziach w zastraszającym tempie zmieniam
    > zdanie. A szkoda...

    No cóż, gdy czasem czytam Twoje wypowiedzi to dochodzę do wniosku, że
    niewiele mnie obchodzi co myślą o mnie takie osoby. A szkoda...
    Gdy już zrozumiesz że prawo nie kończy się na jednej ustawie i
    regulaminie, to może będą z Ciebie ludzie.

    KG

  • 99. Data: 2004-06-17 17:51:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <X#k...@w...pl.#X> napisal(a):

> [...]
    > Gdy już zrozumiesz że prawo nie kończy się na jednej ustawie i
    > regulaminie, to może będą z Ciebie ludzie.

    Sama prawda to co piszesz o Olu, ale z ciekawości: jeśli w regulaminie
    (który akceptujesz jadąc autobusem) stoi, że nie posiadając dokumentów
    spowodujesz zmianę trasy i za nią będziesz musiał zapłacić, to gdzie
    widzisz słaby punkt pozwalający za to nie zapłacić, jeśłi nie masz
    dokumentów?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 100. Data: 2004-06-17 18:09:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Samotnik wrote:
> [...]
    > spowodujesz zmianę trasy i za nią będziesz musiał zapłacić, to gdzie
    > widzisz słaby punkt pozwalający za to nie zapłacić, jeśłi nie masz

    Przede wszystkim żaden punkt regulaminu ani inny przepis prawa nie
    nakłada na pasażera obowiązku posiadania dokumentów. Jeśli ich po prostu
    nie ma, a kontroler nie wierzy ustnie podanym danym, to on zmienia trasę
    pojazdu lub powoduje zatrzymanie. Tu sytuacja jest jasna. Trochę więcej
    wątpliwości można by mieć w sytuacji, w której pasażer ma dokumenty ale
    odmawia, wbrew obowiązkowi jaki ma (tak, dla mnie oczywiste jest że
    prawo przewozowe nakłada na pasażera obowiązek okazania kontrolerowi
    dokumentów - obowiązek wprost odpowiadający uprawanieniu kontorlera; to
    że nie ma sankcji to inna sprawa), ich okazanie. Wtedy można by się
    zastanawiać czy zmiana trasy pojazdu/zatrzymanie nie zostało spowodowane
    przez pasażera... Ale w moim odczuciu ten związek jest bardzo słaby.
    Ponownie - kontroler może poprzestać na przyjęciu ustnego zapewnienia
    albo w inny sposób, nie powodujący zatrzymania, zapewnić sobie pomoc
    policji.
    Opłata nie jest za brak dokumentów, a za zmianę trasy lub spowodowanie
    zatrzymania.
    Pomijając kwestie stanu faktycznego (kto w istocie spowodował
    zatrzymanie), duże pole dla argumentacji otwierają przepisy kodeksu
    cywilnego o niedozwolonych postanowieniach umownych. Zarówno do
    kwestionowania samej 'kary' jak i jej wysokości.

    KG