    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O tu takie numery by nie przeszły, ale też tu nikt się dla sztuki nie
    > czepia, w sensie, że policja (a od kowidu to były powołane odpowiednie
    > służby), nie siedzi z lornetka i nie wypatruje

    No widzisz, a u nas tak. Samo ministerstwo wydało interpelację, że można
    opony zmieniać na letnie, bo kulsony napadły na wulkanizatora:P

    > https://www.channelnewsasia.com/singapore/man-fined-
    cursing-police-dispose-alcohol-beer-2460961
    > Tu się jeszcze podłozył bo napyskował na policjanta.

    U nas na odwrót. To obywatele wrzucali kulsonów do sieci i portali a
    kulsony się potem sądziły o "uszkodzenie wizerunku":P

    > Wiesz, że w sumie nie wiem jak to szczególnie w tym 2020 funkcjonowało?
    > Gdzie się dało to z domu. Gdzie nie to owszem, siedzieli na dupach. Przy
    > czym jak słusznie zauwazyłeś przemysł wytwórczy jako taki to tu ~20%
    > PKB. Bankowość, usługi, handel, ubezpieczenia.... gro z tego da się
    > robić online. Poupadają małe firmy, które się nie przestawią.

    Ostatnie zdanie daje pewną wskazówkę czymu stało się jak się stało. Tak
    czy inaczej nie był to totalny lokdałn. Proty działały, dyski dalej
    robiliście. NIe da się zrobić pełnego lokdałnu gospodarki dłużej niż
    powiedzmy miesiąć.

    > No już to przerobilismy :)

    No własnie nie:P Skoro lokdałn był potrzebny żebyś nie zabbił babci, to
    czemu potem można już było zabijać? Czemu skoro problem dotyczył głównie
    emertyów, to nie zmknęto kościołów tylko siłownie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1492. Data: 2022-05-09 06:34:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 75% obsady danego pracodawcy. Jakoś to tak ustalano.

    Czyli niewiele mniej niż normalnie - co to miało dać?

    > 75% to było już jak się rozluźniło :)

    Ale tylko trochę - o ile to mogło zmniejszyć liczbę przypadków (nie
    mówiąc już o zgonach) - kilka procent - zupełnie bez znaczenia
    statystycznego.

    > Nie potrafię posiwiedzieć w jakim stopniu, ale sektor turystyczny i
    > jedzeniowy na pewno oberwał solidnie, z tym, że one raczej mało wnoszą
    > do PKB.

    No właśnie - poza tym ludzie chodzili do pracy więc co to za lokdałn?

    > Zasadniczo, w dużych liczbach to jedynie końcówka delty i początek
    > omikronu nas nie ominął a wcześniej to te zachorowania były sladowe lub
    > ograniczone do pewnych zamkniętych środowisk (robotników najemnych). No
    > ale to właśnie zasługa lokdałnów.

    To dlaczego już ich nie macie, skoro takie dobre?

    > No poprosili by o dodatkowe dane i jesli okazałoby się, że nawet obecnie
    > ta szczepionka chroni, to pewnie powiedzili by ok, w zalezności od
    > przypadku, nadal warto.

    Chyba już tego konsensusu nie ma bo czwartej dawki się w większości
    świata nie rekomenduje. To co się obecnie robi jest ropaczliwą próbą
    "zrobienia czegoś: i wytłumaczenia przez zmianę definicji skuteczności,
    że szczepionka jest skuteczna. Nie - w przyjętym formacie szczepień i
    obowiązjujących (jeszcze) definicji obecnie jest nieskuteczna.
    Zdecydowana większość zaszczepionkuch nie wykazuje żadnej odporności
    przeciw zachorowaniu. Co ciekawe certy dalej obowiązują, choć nie
    wiadomo czemu w zasadzie miałyby służyć.

    I nie - nie sądzę, żeby mnie zaszczepili w maju dwuletnią szczepionką na
    grypę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1493. Data: 2022-05-09 06:46:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem czy się tym wszystkim aż tak prasa interesuje - czytaj, jakiś
    > konsensus pewnie jest, ale niekoniecznie coś ntt do nas dochodzi.

    Eee. Bez jaj. Nagle "naukofcy ze swoim konsensusem" zapadli się pod
    ziemię? Bardzo wygodnie:P

    > Nie wiemy jak wpłynął, ale wiele wskazuje na to, że dramatyczne tezy
    > antylokdałnowców niekienicznie znajdują oparcie w rzeczywistości. Tak,
    > nadal warto, skoro działa ale tam gdzie działa.

    Jak nie wiemy? Wiemy że mamy globalny kryzys, upadek edukacji i
    zdemolowane branże. To wiemy na pewno. Nie wiemy za to jak naprawdę
    wpłynął na zachorowalność i nadmiarową śmiertelność - tu sobie gdybamy.
    Czyli straty są jak najbardziej rzeczywiste, zyski... domniemane.
    Przecież po tym powinno powstać lessons learnt - szacuje się, że:

    - ocaliliśmy X żyć
    - prawdopodobnie "zabiliśmy" Y ludzi,
    - zysk jest Z człowieków.
    - kosztowało nas to pierdyliad złotych/dolarów,
    - na uratowanego wychodzi R milionów złotych/dolarów,
    - dadajmy inflację kowidową - R razy współczynnik (niestety nawet nie
    stała) glapy,
    - Inne działaniu S mililiarów dolarów,

    - na uratowanie jednego życia przeznaczyliśmy szacukowo
    kilka/kilkanaście/dzisiąt milionów złotych/dolarów i "zabiliśmy" Y
    innych osób.

    Jest oczywiste, że takie analizy powinny powstać, choćby po to, żeby
    wiedziec co robić następnym razem. Jeśli nie powstają, to mam
    podejrzenia, że wychodzą tak, że paru polityków zostałoby za to
    zawieszonych:P A naukowcy i eksperci wymienieni z imienia i nazwiska
    mieliby kłopoty z dalszą karierą i podejrzewam, że skończyłoby się
    kilkoma samobójstwami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1494. Data: 2022-05-10 01:52:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli niewiele mniej niż normalnie - co to miało dać?

    Nie nie wiele mniej, bo przeciez nadal ludzie biorą urlopy i chorują a
    watpię aby ktokolwiek to synchroinizował. Więc jak już to 75% z 80%.

    Poza tym dochodził jeszcze podział na grupy, zwykle dwie, tak, że jesli
    ktoś zakowidział w tej jego grupie, to w drugiej nie mieli z taką osoba
    kontaktu. Dalej, limity osób na pomieszczenie i parę innych. To się
    mądrze nazywa business contingency :) W każdym razie to działało,
    przynajmniej w mojej firmie, bo w momencie najwiekszej liczby dziennych
    zakażeń (>20k/dzień), na korpo z 5cio cyfrową liczbą pracowników,
    zakowidzonych było jednoczesnie coś chyba i poniżej setki.

    > No właśnie - poza tym ludzie chodzili do pracy więc co to za lokdałn?

    A czego Ty się spodziewałeś, że nikt do pracy nie będzie chodził? I
    jeszcze smiesz nazywac to nielokdałnem jednocześnie krytykując duzo
    łagosniejsze lokdałny w Polsce? :)

    > To dlaczego już ich nie macie, skoro takie dobre?

    Bo mamy 92% zaszczepionych i nie wygląda aby lokdałny we wczesniejszej
    formie były nadal potrzebne.

> [...]
    > przeciw zachorowaniu. Co ciekawe certy dalej obowiązują, choć nie
    > wiadomo czemu w zasadzie miałyby służyć.

    U nas statystyki cały czas pokazują, że na oiomie i w workach dużo
    częściej kończą ci niezaszczepieni.

    --
    Marcin

  • 1495. Data: 2022-05-10 02:03:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Eee. Bez jaj. Nagle "naukofcy ze swoim konsensusem" zapadli się pod
    > ziemię? Bardzo wygodnie:P

    Bardzo naturalne. Temat zrobił się mało medialny.

> [...]
    > zawieszonych:P A naukowcy i eksperci wymienieni z imienia i nazwiska
    > mieliby kłopoty z dalszą karierą i podejrzewam, że skończyłoby się

    Take analizy nie wiem na czym miałyby sie opierać skoro wszędzie w tym w
    diagnostyce twierdzisz, że panował totalny burdel.

    Wczoraj wyczytałem, że jednak są tu u mnie nadmiarowe zgodny i jest ich
    z grubsza 50% tych kowidowych (ca 500 do kupy). Mądry minister, który
    się wypowiadał, podał jako przyczyny zgodny, (1) gdzie kowid pomógł
    głównemu schorzeniu (w PL to byłby to nadal kowid); (2) w wyniku
    zaniechania leczenia przez pacjentów, którzy np. przekładali wizyty.
    Całkiem rozsądne wytłumacznie MZ. Nie wiem jak byś teraz z tego chciał
    wyciagnąć jakies dodatkowe wnioski.

    --
    Marcin

  • 1496. Data: 2022-05-10 02:13:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No widzisz, a u nas tak. Samo ministerstwo wydało interpelację, że można
    > opony zmieniać na letnie, bo kulsony napadły na wulkanizatora:P

    No niestety. Akurat lokalna policja (lub ogólniej, kultura karania) jest
    tu taka, że życzyłbym sobie, aby tak było wszędzie. Trzeba się postarać
    (zwykle w jakiś sposób przegiąć) żeby dostać mandat. Ale może polska
    policja to cena z pełną demokrację :)

> [...]
    > czy inaczej nie był to totalny lokdałn. Proty działały, dyski dalej
    > robiliście. NIe da się zrobić pełnego lokdałnu gospodarki dłużej niż

    Nie robimy już zdaje się dysków od co najmniej dekady.

    > No własnie nie:P Skoro lokdałn był potrzebny żebyś nie zabbił babci, to
    > czemu potem można już było zabijać? Czemu skoro problem dotyczył głównie
    > emertyów, to nie zmknęto kościołów tylko siłownie?

    Bo potem były już szczepionki. Dopóki ich nie było, to rząd się bardzo
    starał i walczył praktycznie o każdy przypadek starając się uratować.
    Wszystko na koszt państwa. A jak się szczepionki pojawiły, to rząd
    poczekał cierpliwie pół roku namawiając aby szczególnie z grup ryzyka je
    wzieli, ale w pewnym momencie orzekł, co można podsumować tak: nie
    chcecie się szczepić, to pied..lcie się, ale za leczenie będziecie
    płacić sami. No i udało się zaszczepić prawie wszystkich.

    --
    Marcin

  • 1497. Data: 2022-05-10 06:03:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tu taka, że życzyłbym sobie, aby tak było wszędzie. Trzeba się postarać
    > (zwykle w jakiś sposób przegiąć) żeby dostać mandat. Ale może polska

    Tak czy inaczej tak działy wszelkie obozstrzenia u nas (i pewnie nie
    tylko) - "ważne są zasady, czym głupsze tym lepsze".

    > Nie robimy już zdaje się dysków od co najmniej dekady.

    O - niespodzianka:P

    > ale w pewnym momencie orzekł, co można podsumować tak: nie
    > chcecie się szczepić, to pied..lcie się, ale za leczenie będziecie
    > płacić sami. No i udało się zaszczepić prawie wszystkich.

    Mniej więcej dobra zasada (z tym że u nas i tak "rząd płaci"). Kto się
    zaszczepioł niech normalnie żyje, kto nie u umrze, to umrze. Z tym że...
    sam wiesz jak z tymi szczepionkami wyszło:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1498. Data: 2022-05-10 06:11:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie nie wiele mniej, bo przeciez nadal ludzie biorą urlopy i chorują a
    > watpię aby ktokolwiek to synchroinizował.

    No biorą i nie trzeba synchronizować. Jest normalnie 75%, to nic nie
    trzeba robić, żeby było 75%. Lokdałn na papierze.

> [...]
    > zakażeń (>20k/dzień), na korpo z 5cio cyfrową liczbą pracowników,
    > zakowidzonych było jednoczesnie coś chyba i poniżej setki.

    Czyli co setny? No to tak statystycznie rzecz biorąc w normie. Choć wy
    pewnie skuteczniej ich wyłapywaliście.

    > A czego Ty się spodziewałeś, że nikt do pracy nie będzie chodził?

    No tak pisałeś, że jak ktoś nie miał strategicznej pracy to siedział na
    dupie. Przynajmniej tak zrozumiałem. Uprzedzając pytanie nie znajdę -
    wątkowanie nie mieści mi się w monitorze:P

    > jeszcze smiesz nazywac to nielokdałnem jednocześnie krytykując duzo
    > łagosniejsze lokdałny w Polsce? :)

    I jedne i drugie były niedokładne. Te nasze to już parodia:P

    > Bo mamy 92% zaszczepionych i nie wygląda aby lokdałny we wczesniejszej
    > formie były nadal potrzebne.

    No ale szczepionka nie zapobiega zachorowaniu i transmisji, więc
    argument o tym, że będą się zakażali dalej aktualny. A babcie dalej
    jednak umierają.

    > U nas statystyki cały czas pokazują, że na oiomie i w workach dużo
    > częściej kończą ci niezaszczepieni.

    No pokazują. Natomiast nie przeciwdziają zakażeniom. Jeśli iść dalej
    metodą, że lokdałn był potrzebny, żeby ograniczyć zakażenia a nie
    smierci, to nic się nie zmieniło. Z tym że celem lokdałnów było
    zapobieganie hospitalizacją a nie zakażeniom, więc należało lokdałnować
    tych co ciężko przechodzą a nie okazy zdrowia z fitnesów:P I o tym piszę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1499. Data: 2022-05-10 06:13:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bardzo naturalne. Temat zrobił się mało medialny.

    Jak mało - dalej jest spora grupa, która chce to rozliczyć:P

    > Take analizy nie wiem na czym miałyby sie opierać skoro wszędzie w tym w
    > diagnostyce twierdzisz, że panował totalny burdel.

    Czyli skąd wiadomo że działa?

> [...]
    > się wypowiadał, podał jako przyczyny zgodny, (1) gdzie kowid pomógł
    > głównemu schorzeniu (w PL to byłby to nadal kowid);

    Prawie - głównym schorzeniem była data w peselu. NIe leczy się tego
    zamykając siłownie, gastronomię i edukację:P

    > (2) w wyniku
    > zaniechania leczenia przez pacjentów, którzy np. przekładali wizyty.
    > Całkiem rozsądne wytłumacznie MZ.

    Zupełenie rozsądne - zgadam się. Tylko znaczy że lokdałn był źle
    "celowany". W niewłaściwą grupę osób, bo tą bez tych schorzeń.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1500. Data: 2022-05-11 02:10:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak mało - dalej jest spora grupa, która chce to rozliczyć:P

    Musi być jakaś cicha.

    > Czyli skąd wiadomo że działa?

    No choćby po ilości trupów i zarespiratorowanych.

    > Zupełenie rozsądne - zgadam się. Tylko znaczy że lokdałn był źle
    > "celowany". W niewłaściwą grupę osób, bo tą bez tych schorzeń.

    Pewnie też się tu inaczej nie dało. Zresztą tu i kulturowo znacznie
    gorzej bo jest dużo silniejszy szacunek dla starszych, tzn. tych w w
    twojej rodzinie :) Tak się zstanawiam czy jakiś dziadek jakiegoś
    ministra nie zebał go za pomysł zamknięcia fryzjerów i dlatego pozostali
    otwarci :)

    --
    Marcin