    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.04.2022 o 17:37, Shrek pisze:

    > A może poszli do lasu? Oto rozmawiamy z człowiekiem nauki i rosaku i
    > pytamy dlaczego obostrzenia są dla młodych którzy nie są mocno zagrożeni
    > zgonem  w przeciwnie do seniorów których zwykliśmy nazywać grupą rysyka.
    >
    > Odpowiedź kwiatka - młodzi nie umierają dlatego że ich obostrzono (a nie
    > dlatego, że mają zdrowy organizm i covid to generalnie dla nich katar).
    > Rozumiem,

    Gówno rozumiesz.
    Młodzi mają zdrowy organizm, oprócz tych młodych, którzy nie mają
    zdrowego organizmu. Albo tych, którzy mają zdrowy, ale mają obniżoną
    odporność z jakiegoś powodu. Albo tych zdrowych, którzy po
    przechorowaniu statystycznie nie zmarli, ale mają powikłania i muszą do
    siebie dochodzić, co oczywiście w ogóle nie wpływa na gospodarkę, bo
    pieprzonych symulantów można zagonić do roboty na chwałę państwa, Seby i
    Dżesiki, którzy po powrocie z siłowni chcą jechać na wakacje.

    Odpowiedź shurka: a chujtam, to nieistotnie statystycznie margines, mogą
    zdychać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1362. Data: 2022-04-29 01:15:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zastanawiali się nad tym? Stenogramy się nie zachowały? Kto był za takim
    > kształtem i jak to argumentował? Były inne propozycje? Czy zrujnowano
    > gospodarkę, edukacje, życie tysięcy ludzi co potracili biznesy lub
    > pracę, nie mówiąc już o nadmiarowych zgonach to tak sobie, bezosobowo,
    > bez argumentów, bez żadnego trybu? Po wszystkim nie dokonano żadnego
    > podsumowania, nie sprawdzono jak się finalnie miało do tego co
    > chcieliśmy osiągną i co przewidzieliśmy? Serio? I co więcej nie wolno
    > pytać a tym bardziej kryrykować, bo szuria?

    Tak z ciekawości spojrzałem jak to u mnie wyglądało i ilość nadmiarowych
    zgonów pomiędzy ostatnimi dwoma latami a na 10 lat wstecz nie przekracza
    typowych rok-do-roku wahań. Jest to przyznam zaskakujące, bo jednak
    jakiegoś efektu się spodziewałem. I teraz co z tym zrobić biorąc pod
    uwagę, że to kraj o jednej z najbardziej restrykcyjnych polityk
    kowidowych - dopiero na jesieni zaprzestano podejścia "zero przypadków".
    Praktycznie przez ostatnie 2.5 roku był tu nieustający lokdałn z
    rejestracją wszystkich i wszystkiego z maseczkami na zewnątrz, z
    zamykanie gospodarki itp. Efektem tych lokdownów jest to, że służba
    zdrowia cały czas pozostawałą wydajna. Więc nie wiem, ale jakoś tak
    wychodzi, że może jednak przeceniasz ten lokdałnowy negatywny efekt, a
    przynajmniej nisłusznie uważasz, że to coś uniwersalnie złego?

    > Nie - zamykanie biznesów to nie były tylko zalecenia. Przychodziły
    > kulsony i wywalały klientów. Ma to bardzo wymierne skutki. Zakaz
    > wchodzenia do lasów to też nie były zalecenia.

    Były zalecenia aby osoby starsze nie wychodziły z domów.

    > No zasadniczo za tydzień się konczy tej grupce 80 letniej z 20 grudnia.

    on

    > No ale nikt nigdy nie przeczył, że nie chronią w jakiś sposób przed
    > zgoniem. NIe bądź olinem. Pisałem że po 20 tygodniach mają zerową
    > skuteczność przeciw _zachorowaniu_.

    > Klika - przez zgonem jakoś chronią przez zachorowaniem nie. Więc nadają
    > się od biedy do ograniczania rozmiarów zgonów (zwłaszcza wśród grup
    > ryzyka). Nie nadają się natomiast nijak do zbijania R poniżej jedności a
    > więc zwalczania pandemii jako takiej.

    Podobnie wyglądają zależności dla OIOM i respiratorów. To gdzie chcesz
    postawić tę granice? Skoro ktoś nie żyje to zachorował, a Ty twierdzisz,
    że nie chronią przed zachorowaniem :) Serio nie wiem o co się tu tak
    bardzo rzucasz, bo pewnie nawet nie będziesz w stanie tego zachorowania
    dobrze zdefiniować. Co ma za znaczenie, że ich skuteczność w jakiś
    modelowych badaniach spadła po 4 miesiącach do 10%, skoro po kilku
    dalszych nadal kilkukrotnie lepiej chronią (niż u nieszczepów) przed
    skutkami zachorowania?

    Mi też się nie podoba, że posterowano opinią publiczną tak, że wszyscy
    spodziewali się blisko 100% skuteczności, która będzie trwała i szybko
    załatwi pandemię. To że się tak nie stalo to nie jest ani wina naukowców
    ani szczepionek. Wszystie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nie
    dzieje się z tymi szczepionkami nic złego i taka skuteczność dla tej
    klasy wirusów jest jednak typowa. Ty zaś zamiast jeździć po politykach,
    wyżywasz się na bogu ducha winnych, jak najbardziej działających
    szczepionkach :)

    --
    Marcin

  • 1363. Data: 2022-04-29 01:44:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To jest pomijalne - statystycznie to nie oni zapychają szpitalem, 5%
    > zgonów w tą czy w tamtą różnicy nie robi. Jak nie chcą być "chronieni"
    > to ich decyzja i ryzyko.

    To już, któreś okrążenie, ale ponownie, musiałbyś wygazać, że np.
    zarażenie starszych przez młodszych jest również pomijalne, a wątpie, że
    tak jest.

    > No to niech się starsze izoluiją a nie chodzą do kościoła ale domagają
    > się żeby reszta dla nich świat zamykała.

    Do Biedronki niech też nie chodzą, do lekarza też nie nie chodzą, i
    komunikacji miejskiej niech też nie używają. To, że nie pozamykali
    kościołów to wina katopatologii biskupiej z pazernością na kasę będącą
    pewnie głownym motywem.

    > No i zwracam uwagę, że zaszczepieni też chorują roznoszą, tylko rzadziej
    > umierają - tak mocno analogicznie do grup spoza ryzyka. Dało się ich

    Zasadniczo to chyba jednak do końca nie wiemy jakie tu są te efekty.

    > wyłaczyć z obostrzeń - dało. To czemu zdrowy 25 latek ma być traktowany
    > inaczej - skoro zaraża choruje tak samo jedynie analogicznie do
    > zaszczepiononego 50 latka ma mniejsze szanse umrzeć? W imię tego żeby
    > emerytowi nie było przykro mamy zniszczyć życię innym, wpędzic
    > gospodarkę w recesję, rozmontować oświatę?

    To może ktoś wyjaśni na gruncie prawnym czy dałoby się izolować ze
    względu na wiek, jeśli wprowadzono obostrzenia ze względu na brak
    szczepień? Będzie coś o prawie :)

    > W tym że twierdzi, że coś działa jak nie działa. Przytłaczająca
    > większość zaszczepionych ma obecnie zerowa odporność na zachowrowanie i
    > nie mogą wziąć kolejnego bostera - to jak działa jak nie działa?

    N to co to jest to zachorowanie?

    > Nikt z tym nie dyskutuje.

    Co chwila to cytujesz?

    > Ale nie wybił 10% populacji.

    Ale mógł i mogła to być wyłącznie kwestia szczęścia. Byłoby skrajną
    głupotą puszczać wszystko na żywioł bez uprawdopodobnienia co się będzie
    działo z kowidem.

    > Problem skończyłby się prawdopodobnie w azji i na bliskim wschodzie:P

    By było znacznie więcej trupów i lokdałny totalne z wojskiem na ulicach.

    > No ale to nie jest weryfikacja rynkowa. Sądzisz, że odbiorcy "prywatni"
    > zakupiliby 10 dawek jak UE?

    A skąd wymagalność prywatnych dla mechanizmów rynkowych?

    --
    Marcin

  • 1364. Data: 2022-04-29 01:50:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie ma - wolno zatankować tylko trzy razy:P Ale dlaczego paliwa - znam
    > dwa nieszczepy i jadą bez paliwa? Dziwne te samochody:P

    Na razie mają z górki :)

    > Bo nikt mi nie próbuje mnie na siłę zaszczepić na grypę ani nie próbuje
    > mi wmówić, że to jakaś super szczepionka. Przecież sam podawałeś i
    > widzisz jak jest upośledzona na tle innych.

    Był taki plan, ale jak widzisz nikt już się nań nie upiera.

    > Nie ma - ta na ksztusieec ma kilka lat skuteczności >0 (ciężko określić
    > ile ale zakładając że dopóki się kolor zmienia to coś jest to pięć.
    > Świnka po 25 latach jeszcze jest fioletowawa. Więc nie - nie ma - jedyną
    > szczepinką o tak zenującej długości jest ta na grupe.
    >
    > A i jeszcze jedno - nikt na razie nie wpadł na pomysł, żeby szczepić na
    > grypę szczepionkami z poprzedniego sezonu - zapewne wiesz czemu:P

    Bo są skuteczne i na obecny sezon, a te na obecny sezon okazały się
    porównywalnie skuteczne na obecny wariant z tymi z poprzedniego sezonu.

    > No dobra - ficzer jest taki że jest nieskuteczna:P Tylko czemu jak o tym
    > powiedzieć to się fanboje zlatują i twierdzą, że jest skuteczna, skoro
    > nie jest i to ficzer nie bug?

    No bo nie jest nieskuteczna. Jest daleka od ideału. Zgaduję, że masz
    samochód? Uważasz, że jest popsuty bo musisz coś do niego wlewać więcej
    niż raz na 30 lat? Czy też jest to taka właściwość obecnej technologii?

    --
    Marcin

  • 1365. Data: 2022-04-29 02:00:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-28, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > czy ten przykład to Szanghaj? No tak - worków w związku z restrykcyjnym
    > lockdownem więcej niż sam c19 mógłby wyprodukować, a choroba i tak się
    > rozprzestrzenia. Rzeczywiście - zasadne i skuteczne.

    Singapur. Do czasu jak był bardzo restrykcyjny lokdałn (z grubsza do
    jesieni 2021) ilość worków była dwucyfrowa. A dalej nastąpiło
    poluzowanie i jest już 1xxx trupów. Teraz jeszcze zobacz, że jest to
    jeden z 3 krajów na świecie o największej gęstości zaludnienia.

    --
    Marcin

  • 1366. Data: 2022-04-29 07:07:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zgonów pomiędzy ostatnimi dwoma latami a na 10 lat wstecz nie przekracza
    > typowych rok-do-roku wahań. Jest to przyznam zaskakujące, bo jednak

    Więc może u was było to zrobione rozsądniej. Być może wpłynłeły inne
    czynniki. Nie wiemy, bo wygląda na to że nikt tego nie sprawdzał.

> [...]
    > wychodzi, że może jednak przeceniasz ten lokdałnowy negatywny efekt, a
    > przynajmniej nisłusznie uważasz, że to coś uniwersalnie złego?

    Ale porównujesz zupełnie różne kraje o zupełnie różnej kulturze i
    służbie zdrowia. I jak zauważyłeś u nas lokdałn nie dotyczył praktycznie
    wcale grupy ryzyka, wiez praktycznie żadnych pozytywnych skutków nie
    przyniósł. Tak czy inaczej oczekuje, że jak ktoś wprowadza jak się
    okazuje bezprawne obostrzenia rujnujące ludzi i biznesy to należy się
    kilka słów objaśnienia? No i nadmiarowe zgony to jedno (wynik obostrzeń
    w służbie zdrowia głównie). Recesja inflacja i upadek poziomu edukacji
    to drugie.

    > Były zalecenia aby osoby starsze nie wychodziły z domów.

    Przez chwilę był zakaz poza "ważnymi uzasadnionymi potrzebami życia
    codziennego" - czyli władza udaje że lokdałn. ludzie udają że tak. Tak
    czy inaczej - właśnie potwierdziłeś, że lokdałny i obostrzenia dotyczyły
    właśnie tych spoza głównej grupy ryzyka. Samej grupy ryzyka nie
    dotyczyło w zasadzie nic - kościoły są wysokie jak tłumaczył minister.
    Natomiast całośc rozrywki, fitness, szkolnictwa, turystyki, gastronomi
    rozpierdolono. dość skutecznie i jak się okazuje bez sensu.

    > Podobnie wyglądają zależności dla OIOM i respiratorów.

    No tak.

    > To gdzie chcesz
    > postawić tę granice? Skoro ktoś nie żyje to zachorował, a Ty twierdzisz,
    > że nie chronią przed zachorowaniem :)

    No przecież nie chronią. Nie rozumiem - nie każde zachorowanie kończy
    się zgonem. To że zachorował nie znaczy że umrze, choć jak nie
    zachorował to raczej na kowid nie umrze. Ale czy napewno? A może mu test
    dodatni wyjdzie i okaże się że "choruje" bezobjawowo.

    > Serio nie wiem o co się tu tak
    > bardzo rzucasz, bo pewnie nawet nie będziesz w stanie tego zachorowania
    > dobrze zdefiniować.

    Jakoś sobie przy badaniach dopuszczająch poradzili. Test plus obraz
    kliniczny.

    > Co ma za znaczenie, że ich skuteczność w jakiś
    > modelowych badaniach spadła po 4 miesiącach do 10%,

    NIe modelowych tylko to są realne dane z UK. I nie do 10% a 0-10%.

    > skoro po kilku
    > dalszych nadal kilkukrotnie lepiej chronią (niż u nieszczepów) przed
    > skutkami zachorowania?

    W tym, że jakby działały przyzwoicie to byśmy zakończyli nimi pandemie
    zbijając R poniżej jedności (i taki był cel). Wtedy możnaby narzekać na
    nieszczepów itd. Obecnie to czy twój kolega z pracy jest zaszczepiony
    czy nie nie wpływa w żaden sposób na to czy ty zachorujesz czy nie.

    Chodzi o to że dwa fundamenty które miały zakończyć pandemie czyli
    obostrzenia i lokdałny oraz certy, okazały się pozbawione naukowych
    podstaw - mimo że tak były przedstawiane. Jedym słowem - zostaliśmy
    wpprowadzeni w błąd a jak ktoś to zauważa i pyta to zostaje szurem. To
    nie jest nauka - to jest religia i wojny religijne:P

> [...]
    > spodziewali się blisko 100% skuteczności, która będzie trwała i szybko
    > załatwi pandemię. To że się tak nie stalo to nie jest ani wina naukowców

    O nie, nie. Skoro był naukowy konsensus, to znaczy że naukowcy się
    mylili - niebezpieczny precedens. No chyba że nie było - wtedy okłamali
    nas politycy. No ale większość twierdzi że "eksperci są zgodni". Co
    prawda eksperci a nie niaukowcy, ale jakoś w następnym zdaniu piszą już
    o naukowym konsensusie. To jak był ten konsensus i naukowcy się mylili,
    czy może wcale go nie było, tylko robiono cherry picking, a kto nie z
    nami to szur?

    > Wszystie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nie
    > dzieje się z tymi szczepionkami nic złego i taka skuteczność dla tej
    > klasy wirusów jest jednak typowa.

    O nie, nie. Jak ktoś mówił, że będzie jak z grypą to był szurem. Na
    grypę szczepisz się trzy razy w ciągu roku? Szczepisz się na grype w
    lat, żeby przejechać przez granicę? Musisz być zaszczepiony na grypę
    żeby wejść do kina nie licząć się do limitów szurów?

    Mówienie, że ta szczepionka jest jak wszystkie inne jak na przyklad na
    grypę jest nadużyciem. Szczepionka na grypę jest właśnie zupełnie inna
    niż wszystkie, ma żenującą skuteczność i trwałość odpowiedzi odstającą o
    rząd wielkości o pozostałych. Przez lata twierdzono, że pluton to taka
    sama planeta jak reszta:P

    > Ty zaś zamiast jeździć po politykach,
    > wyżywasz się na bogu ducha winnych, jak najbardziej działających
    > szczepionkach :)

    No bo ktoś mi próbuje wmówić, że to wszystko działo się na zasadzie
    naukowego konsensusu. A skoro się jebło - to usiłuje ustalić czy ci
    naukowcy się do tej porażki przyznają, czy jednak żadnego konsensusu nie
    było:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1367. Data: 2022-04-29 07:13:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Singapur. Do czasu jak był bardzo restrykcyjny lokdałn (z grubsza do
    > jesieni 2021) ilość worków była dwucyfrowa. A dalej nastąpiło
    > poluzowanie i jest już 1xxx trupów.

    Wat? Patrzę na wykresik i co prawda się konczy 26 kwietnia ale nic
    takiego nie widać - normalnie spadło po dwóch "falach" sezonowych do 6,
    średnia z siedmiu dni to 2.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1368. Data: 2022-04-29 07:44:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To już, któreś okrążenie, ale ponownie, musiałbyś wygazać, że np.
    > zarażenie starszych przez młodszych jest również pomijalne, a wątpie, że
    > tak jest.

    NIe jest, bo starsi się nie chcieli lokdałnować. Jakby siedzieli na
    dupach jak oczekiwali tego od reszty to by się przecież nie pozarażali:P

    Jeszcze raz jest powszechnie znana zasada 80/20 i ona się tu sprawdza.
    80% roboty robiłby lokdałn emerytów. Zamiast tego skupiliśmy się na
    reszcie co spowodowało może ze 20% efektów - na zasadzie może jak się
    nie zarazi się to nie zarazi i babci. Za to efekty gospodarcze były
    włąsnie w tych 80%.

    > Do Biedronki niech też nie chodzą, do lekarza też nie nie chodzą, i
    > komunikacji miejskiej niech też nie używają.

    No tak. Skoro można wymagać od młodszych żeby rezygnowali z życia poza
    pracą a część z nich potraciła również pracę i biznesy to czemu nie?
    Wnuczek przywiezie i postawi pod drzwiami. A jak nie wnuczek to wot albo
    premier osobiście roznosił - w telewizji pokazywali. Do lekarzy im
    przecież poodcinali. Komunikacją miejską - a po co skoro jest lokdałn i
    należy na dupie siedzieć? Zresztą limity były i oficjalnie na ogół się
    nie dało wejść.

    No chyba że nie chcą - ja to rozumiem i akceptuje. No ale wtedy niech
    nie wymagają żeby inni robili dla nich to samo (a w zasadzie więcej),
    czego sami odmawiają w imię swojego właśnego bezpieczeństwa.

    Albo inaczej - ok, lokdałnujemy całą gospodarkę, żeby chronić emerytów.
    Być może niektórzy potracą pracę, biznesy, mieszkania, popełnią
    samobójstwa. Trudno - stoimy murem za emerytem. Jak widzicie sprawa jest
    trudna, no ale całe społeczeństwo się poświęca. Skoro niestety szkody
    dla gospodarki będą ogromne, to razem z lokdałnem obniżamy emerytury o
    25%, żeby odciążyć trochę tych najbardziej poszkodowanych co to
    utrzymują. I co - myślisz, że wtedy dalej będą tak za lokdałnem? Fajnie
    być chronionym przez poświęcenie reszty. Ale jak samemu choc trochę
    trzeba zapłacić, to zaczyna się oceniać. I ludzie mają prawo zadawać
    takie pytania. I powinny być na nie odpowiedzi - inne niż "szur!", "a
    napisałeś już...".

    > To, że nie pozamykali
    > kościołów to wina katopatologii biskupiej z pazernością na kasę będącą
    > pewnie głownym motywem.

    Ale przecież to nie biskupi decydują:P

    > Zasadniczo to chyba jednak do końca nie wiemy jakie tu są te efekty.

    No jak to nie wiemy- przecież szczepionki działają - co prawda nie
    przeciw zachorowaniom a zgonom. Nie chcesz chyba powiedzieć że przestały?

    > To może ktoś wyjaśni na gruncie prawnym czy dałoby się izolować ze
    > względu na wiek, jeśli wprowadzono obostrzenia ze względu na brak
    > szczepień? Będzie coś o prawie :)

    Generalnie i tak i tak się nie dało. Znaczy można ale niewolno. Więc
    żaden argument za jednym albo drugim. Tak samo bezprawne:P

    > N to co to jest to zachorowanie?

    Objawy kliniczne plus dodatni test.

    > Co chwila to cytujesz?

    Bo on pisze że "działa", a ja że "działało". Dość istotna różnica.

    > Ale mógł i mogła to być wyłącznie kwestia szczęścia.

    Dwa razy pod rząd. Na jakiej podstawie twierdzisz, że to szczęście?

    > Byłoby skrajną
    > głupotą puszczać wszystko na żywioł bez uprawdopodobnienia co się będzie
    > działo z kowidem.

    Eeee. Nie do końca. Właśnie oficjalnie kończymy pandemię - ze szczepem o
    prawie rząd bardziej zaraźliwym. A jeśli zmutuje i stanie śmiertelny? W
    sumie patrząc w ten sposób stoimy przed większym niebezpieczenstwem niż
    na początku. A jednak już nie "sramy żarem".

    > A skąd wymagalność prywatnych dla mechanizmów rynkowych?

    Bo państwa nie działają na zasadach rynkowych, tylko te zasady kreują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1369. Data: 2022-04-29 07:56:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na razie mają z górki :)

    ;) ale jedziemy tą samą drogą:P

    > Był taki plan, ale jak widzisz nikt już się nań nie upiera.

    No jak nie, jak tak:P "Pisałeś już do tych naukowców że się mylą?"

    > Bo są skuteczne i na obecny sezon, a te na obecny sezon okazały się
    > porównywalnie skuteczne na obecny wariant z tymi z poprzedniego sezonu.

    A jednak z jakiegoś powodu uważamy że szczepienie się na covid
    szczepionka na 4 warianty wstecz jest dobrym pomysłem...

    > Uważasz, że jest popsuty bo musisz coś do niego wlewać więcej
    > niż raz na 30 lat?

    No właśnie u nas są jeszcze popularni tacy co uważają że jak trzeba litr
    oleju na 1000 km dolać to jest zupełnie sprawny, tylko trochę dymiz
    tyłu. No ale jedzie więc działa. Nawet producenci samochdów tak
    oficjalnie uważają- znaczy odrzucają reklamacje. Co ciekawe może
    oficjalnie zgodnie z instrukcją palić olej i przechodzić testy spalin:P

    > Czy też jest to taka właściwość obecnej technologii?

    To jest właściwość technologii robienia szczepionek na szybko mutujące
    wirusy a więc obecnie na grypę i kowid. Z tym że jak ktoś mówił, że
    będzie jak zeszczepionką na grypę to był szur. Nawet jak już padło, i
    powiedział, że to jak zeszczepionką na grypę to dalej był szur. No i
    szczepionką na grypę nikt nie próbuję nabić sobie "trwałej" odporności
    szczepiąc się co trzy miechy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1370. Data: 2022-04-29 08:12:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 07:44, Shrek napisał:

    > Ale przecież to nie biskupi decydują:P

    zgodnie z konstytucją i konkordatem, to akurat decydują i zgodzili się
    na lockdowny, o co ma pretensję wiele osób do nich.

    --
    http://zrzeda.pl