    Date: Fri, 29 Apr 2022 07:07:47 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <EFG9K.249908$Xa1.25191@fx10.ams1>
    <62679be9$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <7E%9K.88070$3b1.78303@fx14.ams1>
    <6268cf86$0$486$65785112@news.neostrada.pl> <t4b5fl$tdu$1@gioia.aioe.org>
    <62691e0e$0$474$65785112@news.neostrada.pl> <t4b93a$p24$1@gioia.aioe.org>
    <62692c32$0$468$65785112@news.neostrada.pl> <t4bco9$i8f$1@gioia.aioe.org>
    <62693b54$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <X6kaK.803315$xr1.797413@fx02.ams1>
    <626a1384$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <4YvaK.291041$2OB.80623@fx09.ams1>
    <626ab9a2$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <keFaK.118630$sMg.20199@fx06.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Tak z ciekawości spojrzałem jak to u mnie wyglądało i ilość nadmiarowych
    > zgonów pomiędzy ostatnimi dwoma latami a na 10 lat wstecz nie przekracza
    > typowych rok-do-roku wahań. Jest to przyznam zaskakujące, bo jednak
    > jakiegoś efektu się spodziewałem.

    Więc może u was było to zrobione rozsądniej. Być może wpłynłeły inne
    czynniki. Nie wiemy, bo wygląda na to że nikt tego nie sprawdzał.

    > Praktycznie przez ostatnie 2.5 roku był tu nieustający lokdałn z
    > rejestracją wszystkich i wszystkiego z maseczkami na zewnątrz, z
    > zamykanie gospodarki itp. Efektem tych lokdownów jest to, że służba
    > zdrowia cały czas pozostawałą wydajna. Więc nie wiem, ale jakoś tak
    > wychodzi, że może jednak przeceniasz ten lokdałnowy negatywny efekt, a
    > przynajmniej nisłusznie uważasz, że to coś uniwersalnie złego?

    Ale porównujesz zupełnie różne kraje o zupełnie różnej kulturze i
    służbie zdrowia. I jak zauważyłeś u nas lokdałn nie dotyczył praktycznie
    wcale grupy ryzyka, wiez praktycznie żadnych pozytywnych skutków nie
    przyniósł. Tak czy inaczej oczekuje, że jak ktoś wprowadza jak się
    okazuje bezprawne obostrzenia rujnujące ludzi i biznesy to należy się
    kilka słów objaśnienia? No i nadmiarowe zgony to jedno (wynik obostrzeń
    w służbie zdrowia głównie). Recesja inflacja i upadek poziomu edukacji
    to drugie.

    > Były zalecenia aby osoby starsze nie wychodziły z domów.

    Przez chwilę był zakaz poza "ważnymi uzasadnionymi potrzebami życia
    codziennego" - czyli władza udaje że lokdałn. ludzie udają że tak. Tak
    czy inaczej - właśnie potwierdziłeś, że lokdałny i obostrzenia dotyczyły
    właśnie tych spoza głównej grupy ryzyka. Samej grupy ryzyka nie
    dotyczyło w zasadzie nic - kościoły są wysokie jak tłumaczył minister.
    Natomiast całośc rozrywki, fitness, szkolnictwa, turystyki, gastronomi
    rozpierdolono. dość skutecznie i jak się okazuje bez sensu.

    > Podobnie wyglądają zależności dla OIOM i respiratorów.

    No tak.

    > To gdzie chcesz
    > postawić tę granice? Skoro ktoś nie żyje to zachorował, a Ty twierdzisz,
    > że nie chronią przed zachorowaniem :)

    No przecież nie chronią. Nie rozumiem - nie każde zachorowanie kończy
    się zgonem. To że zachorował nie znaczy że umrze, choć jak nie
    zachorował to raczej na kowid nie umrze. Ale czy napewno? A może mu test
    dodatni wyjdzie i okaże się że "choruje" bezobjawowo.

    > Serio nie wiem o co się tu tak
    > bardzo rzucasz, bo pewnie nawet nie będziesz w stanie tego zachorowania
    > dobrze zdefiniować.

    Jakoś sobie przy badaniach dopuszczająch poradzili. Test plus obraz
    kliniczny.

    > Co ma za znaczenie, że ich skuteczność w jakiś
    > modelowych badaniach spadła po 4 miesiącach do 10%,

    NIe modelowych tylko to są realne dane z UK. I nie do 10% a 0-10%.

    > skoro po kilku
    > dalszych nadal kilkukrotnie lepiej chronią (niż u nieszczepów) przed
    > skutkami zachorowania?

    W tym, że jakby działały przyzwoicie to byśmy zakończyli nimi pandemie
    zbijając R poniżej jedności (i taki był cel). Wtedy możnaby narzekać na
    nieszczepów itd. Obecnie to czy twój kolega z pracy jest zaszczepiony
    czy nie nie wpływa w żaden sposób na to czy ty zachorujesz czy nie.

    Chodzi o to że dwa fundamenty które miały zakończyć pandemie czyli
    obostrzenia i lokdałny oraz certy, okazały się pozbawione naukowych
    podstaw - mimo że tak były przedstawiane. Jedym słowem - zostaliśmy
    wpprowadzeni w błąd a jak ktoś to zauważa i pyta to zostaje szurem. To
    nie jest nauka - to jest religia i wojny religijne:P

    > Mi też się nie podoba, że posterowano opinią publiczną tak, że wszyscy
    > spodziewali się blisko 100% skuteczności, która będzie trwała i szybko
    > załatwi pandemię. To że się tak nie stalo to nie jest ani wina naukowców
    > ani szczepionek.

    O nie, nie. Skoro był naukowy konsensus, to znaczy że naukowcy się
    mylili - niebezpieczny precedens. No chyba że nie było - wtedy okłamali
    nas politycy. No ale większość twierdzi że "eksperci są zgodni". Co
    prawda eksperci a nie niaukowcy, ale jakoś w następnym zdaniu piszą już
    o naukowym konsensusie. To jak był ten konsensus i naukowcy się mylili,
    czy może wcale go nie było, tylko robiono cherry picking, a kto nie z
    nami to szur?

    > Wszystie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nie
    > dzieje się z tymi szczepionkami nic złego i taka skuteczność dla tej
    > klasy wirusów jest jednak typowa.

    O nie, nie. Jak ktoś mówił, że będzie jak z grypą to był szurem. Na
    grypę szczepisz się trzy razy w ciągu roku? Szczepisz się na grype w
    lat, żeby przejechać przez granicę? Musisz być zaszczepiony na grypę
    żeby wejść do kina nie licząć się do limitów szurów?

    Mówienie, że ta szczepionka jest jak wszystkie inne jak na przyklad na
    grypę jest nadużyciem. Szczepionka na grypę jest właśnie zupełnie inna
    niż wszystkie, ma żenującą skuteczność i trwałość odpowiedzi odstającą o
    rząd wielkości o pozostałych. Przez lata twierdzono, że pluton to taka
    sama planeta jak reszta:P

    > Ty zaś zamiast jeździć po politykach,
    > wyżywasz się na bogu ducha winnych, jak najbardziej działających
    > szczepionkach :)

    No bo ktoś mi próbuje wmówić, że to wszystko działo się na zasadzie
    naukowego konsensusu. A skoro się jebło - to usiłuje ustalić czy ci
    naukowcy się do tej porażki przyznają, czy jednak żadnego konsensusu nie
    było:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!