    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wat? Patrzę na wykresik i co prawda się konczy 26 kwietnia ale nic
    > takiego nie widać - normalnie spadło po dwóch "falach" sezonowych do 6,
    > średnia z siedmiu dni to 2.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/si
    ngapore/
    zobacz wykres pod Total Coronavirus Deaths in Singapore

    Do 30 września 2021 95 trupów. Do wczoraj: 1334.

    --
    Marcin

  • 1372. Data: 2022-04-29 09:34:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 09:26, Marcin Debowski napisał:

    > https://www.worldometers.info/coronavirus/country/si
    ngapore/
    > zobacz wykres pod Total Coronavirus Deaths in Singapore
    >
    > Do 30 września 2021 95 trupów. Do wczoraj: 1334.

    a może wpływ na ilość śmierci może mieć jakość służby zdrowia?
    Ale jak widać na ilość przypadków lockdown za dużego wpływu nie miał,
    20% społeczeństwa oficjalnie zarejestrowana jako osoby, które przeszły...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1373. Data: 2022-04-29 11:22:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Apr 2022 09:34:28 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > a może wpływ na ilość śmierci może mieć jakość służby zdrowia?

    No i znowu legendowa Wielka Teoria Zaborów powraca.
    Dla krajów o co najmniej bułgarskiej zamożności nie ma:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1374. Data: 2022-04-29 11:25:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 11:22, Olin napisał:

    > No i znowu legendowa Wielka Teoria Zaborów powraca.
    > Dla krajów o co najmniej bułgarskiej zamożności nie ma:
    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Na razie, to Ty coś piszesz o teorii zaborów. Ja pisze o jakości systemu
    opieki zdrowotnej, a nie PKB. No ale widzę, czytanie być trudna rzecz,
    szczególnie gdy trzeba jeszcze zrozumieć...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1375. Data: 2022-04-29 11:34:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Apr 2022 23:15:28 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Co ma za znaczenie, że ich skuteczność w jakiś
    > modelowych badaniach spadła po 4 miesiącach do 10%, skoro po kilku
    > dalszych nadal kilkukrotnie lepiej chronią (niż u nieszczepów) przed
    > skutkami zachorowania?

    Widać, że nie śledziłeś całego wątku, co zresztą całkowicie rozumiem, bo do
    tego trzeba kondycji i wytrwałości.
    Ludzie światli i wykształceni nie zwracają żadnej uwagi na zgony tylko
    'przypadki', bo to one od wiek wieków decydują o skuteczności szczepionki.

    Tak sobie patrzę na te szwajcarskie dane
    https://covid19.who.int/region/euro/country/ch
    i jak na dłoni widać żenadę, czyli zatrważającą liczbę przypadków po
    szczepieniach.
    Może zgonów i mniej, ale to się zupełnie nie liczy. Zresztą też wątpliwe,
    żeby wakcyny miały z tym coś wspólnego, bo po prostu przyszedł łagodny
    omikron i to mniej osób zmarło.
    Jak mawiają grupowe szury: szach i mat.

    A tu jeszcze miażdżący przykład przeciwskuteczności szczepionek:
    https://twitter.com/Robert39937010/status/1519271094
    158565376/photo/1
    Im więcej dawek, tym więcej przypadków.
    Trzeba jeszcze coś więcej, żebyś przejrzał na oczy?

    --

  • 1376. Data: 2022-04-29 12:03:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Apr 2022 18:09:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > To czemu skoro szczepienia są skorelowane 3 razy mocniej niż cała reszta
    > to obecnie w lepiej wyszczepionej UK jest 1000% więcej zgonów?

    Porównywanie danych dla jednego tygodnia to pospolite foliarstwo. Trzeba
    brać długie okresy (2-3 miesiące), żeby mieć porządną statystykę i
    zniwelować efekty ewentualnych przesunięć fal. Przede wszystkim, należy
    wziąć pod uwagę jak najwięcej krajów, żeby to miało jakąkolwiek wartość.

    Tu masz wzorzec dla UE i okresu 1.09-28.12.2021:
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Jak dasz zrobić tak samo dla zgonów w tym roku, to będzie coś wiadomo o
    skuteczności szczepionek przeciw zgonom.

    > Prowadzi - do pytania co się stało, że zawsze UK była stawiana jako wzór
    > wyszczepienia co znajdywało potwierdzenie w 6-8 krotnie mniejszą
    > śmiertelnościa per capita.

    Nie wiem, kto stawiał UK jako wzór, raczej nie ja, bo PL ma obecnie 59.09%
    zaszczepionych, a UK 72.92%; do Portugalii im daleko.

    Istota sprawy jest taka, jak już powyżej napisałem. Wyciąganie wniosków na
    podstawie danych dla dwóch krajów jest dobre dla foliarzy. Im większa próba
    tym większa istotność statystyczna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1377. Data: 2022-04-29 12:09:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-29, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Ale jak widać na ilość przypadków lockdown za dużego wpływu nie miał,
    > 20% społeczeństwa oficjalnie zarejestrowana jako osoby, które przeszły...

    Nie wiem skąd czerpiesz te dane, ale w kwietniu 2020 gdy zrobiło się
    ponad 1000 przypadków na dzień spanikowali i wprowadzili ostry lokdałn.
    Trwał on do lipca i ograniczył ilość zarażonych do jakiś 100 dziennie.
    Potem jeszcze przydarzyła im się mała wpadka pod koniec lipca ale już po
    oscylowało to na poziomie 10 lokalnych przypadków dziennie. I taki stan
    trwał do jakiegoś lipca 2021. Mówisz, więc że lokdown był bez wpływu i
    to wspomniana już wielokrornie niejaka Bobola, lub jej buddyjski
    odpowiednik? Powszechne szczepienia zaczeły się w okolicy kwietnia 2021.
    W lipcu zaszczepionych było ca 60% (pełna dawka). Pod koniec roku ponad
    80%. Efekt tego wszystkiego jest taki, że służba zdrowia się wyrobiła, a
    trupów jest na poziomie 0.1%.

    --
    Marcin

  • 1378. Data: 2022-04-29 12:21:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Apr 2022 11:25:52 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > opieki zdrowotnej, a nie PKB. No ale widzę, czytanie być trudna rzecz,
    > szczególnie gdy trzeba jeszcze zrozumieć...

    No ale Shurek już tę jakość opieki zdrowotnej ogłosił jako czynnik
    decydujący o zgonach. Przypominam, że należało zgiąć kartkę:
    https://pbs.twimg.com/media/FE4ISdYXsAgqnCn?format=j
    pg&name=small
    i po jednej stronie była uboga postkomuna + Grecja, a po drugiej bogacze.
    Z braku lepszych pomysłów uznaliśmy, że PKB opisuje stan służby zdrowia.
    Bronił tego jak lew, a potem przestał, choć nie odszczekał, więc nie wiem,
    jaka jest aktualna linia.

    Jeśli potrafisz opisać "jakości systemu opieki zdrowotnej" jakimś innym
    parametrem, to chętnie wrócę do tematu. Dane liczbowe o zgonach dla UE mam,
    więc robota będzie prosta jeśli tylko dostarczysz "jakość systemu opieki
    zdrowotnej" w postaci kolumny liczb przypisanych do krajów UE.

    --

  • 1379. Data: 2022-04-29 12:31:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 12:21, Olin napisał:

> [...]
    > więc robota będzie prosta jeśli tylko dostarczysz "jakość systemu opieki
    > zdrowotnej" w postaci kolumny liczb przypisanych do krajów UE.

    nie da się, bo to wiele zmiennych, począwszy od sposobu finansowania, aż
    do procedur.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1380. Data: 2022-04-29 12:42:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Nie wiem skąd czerpiesz te dane, ale w kwietniu 2020 gdy zrobiło się
    > ponad 1000 przypadków na dzień spanikowali i wprowadzili ostry lokdałn.

    z danych, które sam dostarczyłeś - jest tam liczba zarejestrowanych
    przypadków, to zgoła 1/5 kraju.

    > Trwał on do lipca i ograniczył ilość zarażonych do jakiś 100 dziennie.

    nie zarażonych, a osób, którym wykonano z jakiś powodów test i wyszedł
    on dodatni.

> [...]
    > W lipcu zaszczepionych było ca 60% (pełna dawka). Pod koniec roku ponad
    > 80%. Efekt tego wszystkiego jest taki, że służba zdrowia się wyrobiła, a

    Bez wpływu, bo i tak większość osób się zarazi i mówili to wszyscy od
    samego początku - nawet taki Grzesiowski mówił, że w zasadzie w ciągu
    kilku najbliższych lat każdy z nas będzie miał kontakt z wirusem. Mówił
    to wiosną 2020r. Ostry lockdown może chwilowo spowolnić, ale tylko
    spowolnić i tylko chwilowo, po jakimś czasie nie ma on znaczenia. Wynika
    to z ilości wektorów, które sprzyjają zarażeniu, jeśli jest ich mało,
    zmniejszenie kontaktów ma sens, później - jeśli wirus jest powszechny
    nie ma sensu, bo gdzie byśmy się nie udali mamy dużą szansę na spotkanie
    osoby zarażonej. Dodatkowo izolacja wpływa rujnująco na nasz system
    odporności, więc łatwiej nam się będzie zarazić czymkolwiek po
    lockdownie - niezależnie od wyniku testu, bo jak napisałem czymkolwiek -
    osłabiony układ odpornościowy pozwoli wielu wirusom na atak.

    Wpływ to możemy mieć na to czy więcej osób umrze czy nie, czy więcej
    osób przejdzie ciężko, czy nie, ale tu zablokowano badania zakazując
    robienia sekcji zwłok zmarłym, co spowolniło znalezienie skutecznych
    terapii.

    --
    http://zrzeda.pl