    Date: Fri, 29 Apr 2022 07:44:23 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1>
    <6260dc1c$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ano8K.396350$F_q1.228698@fx01.ams1>
    <626237c2$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1I8K.244997$Xa1.3507@fx10.ams1>
    <6263836c$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <v029K.430527$Lc1.332269@fx12.ams1>
    <6264f09e$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <9km9K.289203$2OB.5976@fx09.ams1>
    <62663329$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <EFG9K.249908$Xa1.25191@fx10.ams1>
    <62679be9$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <7E%9K.88070$3b1.78303@fx14.ams1>
    <6268cf86$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <XPlaK.438835$Lc1.130313@fx12.ams1>
    <626a18a2$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <8FFaK.91524$F4h.50857@fx07.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > To już, któreś okrążenie, ale ponownie, musiałbyś wygazać, że np.
    > zarażenie starszych przez młodszych jest również pomijalne, a wątpie, że
    > tak jest.

    NIe jest, bo starsi się nie chcieli lokdałnować. Jakby siedzieli na
    dupach jak oczekiwali tego od reszty to by się przecież nie pozarażali:P

    Jeszcze raz jest powszechnie znana zasada 80/20 i ona się tu sprawdza.
    80% roboty robiłby lokdałn emerytów. Zamiast tego skupiliśmy się na
    reszcie co spowodowało może ze 20% efektów - na zasadzie może jak się
    nie zarazi się to nie zarazi i babci. Za to efekty gospodarcze były
    włąsnie w tych 80%.

    > Do Biedronki niech też nie chodzą, do lekarza też nie nie chodzą, i
    > komunikacji miejskiej niech też nie używają.

    No tak. Skoro można wymagać od młodszych żeby rezygnowali z życia poza
    pracą a część z nich potraciła również pracę i biznesy to czemu nie?
    Wnuczek przywiezie i postawi pod drzwiami. A jak nie wnuczek to wot albo
    premier osobiście roznosił - w telewizji pokazywali. Do lekarzy im
    przecież poodcinali. Komunikacją miejską - a po co skoro jest lokdałn i
    należy na dupie siedzieć? Zresztą limity były i oficjalnie na ogół się
    nie dało wejść.

    No chyba że nie chcą - ja to rozumiem i akceptuje. No ale wtedy niech
    nie wymagają żeby inni robili dla nich to samo (a w zasadzie więcej),
    czego sami odmawiają w imię swojego właśnego bezpieczeństwa.

    Albo inaczej - ok, lokdałnujemy całą gospodarkę, żeby chronić emerytów.
    Być może niektórzy potracą pracę, biznesy, mieszkania, popełnią
    samobójstwa. Trudno - stoimy murem za emerytem. Jak widzicie sprawa jest
    trudna, no ale całe społeczeństwo się poświęca. Skoro niestety szkody
    dla gospodarki będą ogromne, to razem z lokdałnem obniżamy emerytury o
    25%, żeby odciążyć trochę tych najbardziej poszkodowanych co to
    utrzymują. I co - myślisz, że wtedy dalej będą tak za lokdałnem? Fajnie
    być chronionym przez poświęcenie reszty. Ale jak samemu choc trochę
    trzeba zapłacić, to zaczyna się oceniać. I ludzie mają prawo zadawać
    takie pytania. I powinny być na nie odpowiedzi - inne niż "szur!", "a
    napisałeś już...".

    > To, że nie pozamykali
    > kościołów to wina katopatologii biskupiej z pazernością na kasę będącą
    > pewnie głownym motywem.

    Ale przecież to nie biskupi decydują:P

    > Zasadniczo to chyba jednak do końca nie wiemy jakie tu są te efekty.

    No jak to nie wiemy- przecież szczepionki działają - co prawda nie
    przeciw zachorowaniom a zgonom. Nie chcesz chyba powiedzieć że przestały?

    > To może ktoś wyjaśni na gruncie prawnym czy dałoby się izolować ze
    > względu na wiek, jeśli wprowadzono obostrzenia ze względu na brak
    > szczepień? Będzie coś o prawie :)

    Generalnie i tak i tak się nie dało. Znaczy można ale niewolno. Więc
    żaden argument za jednym albo drugim. Tak samo bezprawne:P

    > N to co to jest to zachorowanie?

    Objawy kliniczne plus dodatni test.

    > Co chwila to cytujesz?

    Bo on pisze że "działa", a ja że "działało". Dość istotna różnica.

    > Ale mógł i mogła to być wyłącznie kwestia szczęścia.

    Dwa razy pod rząd. Na jakiej podstawie twierdzisz, że to szczęście?

    > Byłoby skrajną
    > głupotą puszczać wszystko na żywioł bez uprawdopodobnienia co się będzie
    > działo z kowidem.

    Eeee. Nie do końca. Właśnie oficjalnie kończymy pandemię - ze szczepem o
    prawie rząd bardziej zaraźliwym. A jeśli zmutuje i stanie śmiertelny? W
    sumie patrząc w ten sposób stoimy przed większym niebezpieczenstwem niż
    na początku. A jednak już nie "sramy żarem".

    > A skąd wymagalność prywatnych dla mechanizmów rynkowych?

    Bo państwa nie działają na zasadach rynkowych, tylko te zasady kreują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!