  • 421. Data: 2022-08-27 11:40:08
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 10:31, Shrek pisze:

    > Robert bredzi. Były sprawy gdzie dowody były znacznie mniej oczywiste
    > niż nagranie z miejsca przestępstwa.

    Nagranie z miejsca zdarzenia jest dowodem tego, że użyto tasera, a nie
    że taser spowodował śmierć.

    --
    Robert Tomasik

  • 422. Data: 2022-08-27 11:40:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 09:11, Shrek pisze:

    > A może poszli do lasu, albo ugryzł go komar...

    Cios "wibrującej pięści" rozważałeś już?

    --
    Robert Tomasik

  • 423. Data: 2022-08-27 11:47:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 09:33, J.F pisze:
    > A co - sekcja dopalaczy nie wykryje?
    > W takiej smiertelnej dawce?

    Tam opinię wydawał biegły. Chcesz, bym ja - nie mając o tym pojęcia - po
    nim poprawiał? Znasz się na tym? Shreka i Kviata nie pytam, bo oni po
    prostu piszą odwrotnie, niż ja bez względu na sens :-)

    Na pewno nie wykrywa się w trakcie sekcji zwłok szeregu substancji,
    które powodują śmierć. Pamiętasz sprawę "łowców skór"? Tam podawano
    substancję, którą w chwili śmierci i tak organizm wytwarza i której
    nadmiar jest w zwłokach. Wykluczasz, że któryś z dopalaczy zawiera coś
    podobnego?

    > Poza tym mamy film ze zgonu - nie padl sam, dopiero po pomocy
    > policjantow. Tuz po.

    Tylko, czy miało to jakikolwiek związek ze sobą?

    --
    Robert Tomasik

  • 424. Data: 2022-08-27 11:49:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nagranie z miejsca zdarzenia jest dowodem tego, że użyto tasera, a nie
    > że taser spowodował śmierć.

    Jest całe mnóstwo ludzi skazanych za uduszenie kogoś. Nawet bez filmów.
    A skąd wiesz, że nie mieli śladowych ilości narkotyków we krwi, nie
    ugryzł kogoś komar, co spowodowało przekręcenie się po 10 dniach, albo
    nie umarł po prostu na NZK?

    Zgodnie z twoją teorią, każdy adwokat powinien zadać 100 takich pytań i
    dopóki biegły nie wykuczy wszystkich możliwości to nie da się nikogo
    skazać. A jak wykluczy to należy podnieść 101.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 425. Data: 2022-08-27 11:50:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cios "wibrującej pięści" rozważałeś już?

    Nie znałem, ale jak już wykluczysz wszystkie inne możliwości to czemu nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 426. Data: 2022-08-27 11:52:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 09:12, Shrek pisze:

    > Więc składają. O powołanie biegłego. Prokurator odpowiada, że już został
    > powołany...

    Pisaliście o "oskarżycielu posiłkowym" i to sprostowałem. A co do
    powoływania kolejnych biegłych, to też ma to ograniczony sens. Po
    pierwsze ile razy można badać te same zwłoki? Po za tym, jak długo? Po
    trzecie, jeśli tam nie ma dowodów na spowodowanie śmierci taserem, to i
    10 biegłych ich nie znajdzie. No i jak 9 poprzednich napisze, ze w ich
    ocenie nie ma dowodów na powiązanie, to nawet jakby 10 napisał, że jest,
    to powiązanie, to ...

    --
    Robert Tomasik

  • 427. Data: 2022-08-27 11:55:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 11:49, Shrek pisze:
> [...]
    > A skąd wiesz, że nie mieli śladowych ilości narkotyków we krwi, nie
    > ugryzł kogoś komar, co spowodowało przekręcenie się po 10 dniach, albo

    Ja nie wiem. Zakładam, że prowadzący postępowanie wiedzą to z sekcji
    zwłok. Ale pomyłki sadowe się zdarzają, więc być może właśnie tego nie
    sprawdzono.

    --
    Robert Tomasik

  • 428. Data: 2022-08-27 12:00:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pisaliście o "oskarżycielu posiłkowym" i to sprostowałem. A co do
    > powoływania kolejnych biegłych, to też ma to ograniczony sens. Po
    > pierwsze ile razy można badać te same zwłoki?

    Do skutku. Ale jak dla mnie obie strony powinny mieć taką możliwość bo
    jak pisałem biegły powinien być w zasadzie traktowany jako strona w
    procesie. Problem w tym, że w wypadku stachowiaka, prokuratura stała
    defacto w opozycji do oskarżyciela.

    > Po za tym, jak długo? Po
    > trzecie, jeśli tam nie ma dowodów na spowodowanie śmierci taserem, to i
    > 10 biegłych ich nie znajdzie.

    No ale mógłby się znaleźć taki, co stwierdził że albo taser i duszenie
    to wystarczający powód i nie ma co do tego śladowych ilości narkotyków
    mieszać? I co wtedy?

    > No i jak 9 poprzednich napisze, ze w ich
    > ocenie nie ma dowodów na powiązanie, to nawet jakby 10 napisał, że jest,
    > to powiązanie, to ...
    A co jak 1 napisze, że śmieć mogła być spowodowana śladową ilością
    narkotyków, a 9 o tym nie napisze, tylko ograniczy się do duszenia i
    niezgodnego z instrukcją urzucia tasera?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 429. Data: 2022-08-27 12:03:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nie wiem. Zakładam, że prowadzący postępowanie wiedzą to z sekcji
    > zwłok.

    No pewnie tak - są ślady duszenia, nie żyje - uduszony...

    > Ale pomyłki sadowe się zdarzają, więc być może właśnie tego nie
    > sprawdzono.

    Tak było - Tysiące zapewne wyroków z spowodowanie śmierci są pomyłkami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 430. Data: 2022-08-27 12:03:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 11:50, Shrek pisze:
    > Nie znałem, ale jak już wykluczysz wszystkie inne możliwości to czemu nie?

    Poczytaj teorie, jak zginą Bruce Lee.

    --
    Robert Tomasik