  • 71. Data: 2017-08-31 14:53:39
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 12:47, Liwiusz pisze:

    > Podatki to też złodziejstwo wg tej teorii, a muszą istnieć.

    I w jaki sposób usprawiedliwia to kradzież komorniczą?

    > Nie pisałem, że nic nikomu się nie dzieje.

    Czyli jednak stawiasz prawa postronnych osób niżej niż wierzyciela i
    komornika? Skoro w wyniku działań komornika komuś się jednak krzywda
    dzieję, to co dziwnego widzisz w pomyśle, że za uczynioną krzywdę należy
    się odszkodowanie?

    > Widzisz tu jakiegoś komornika?

    No to skoro nie pyszczą to w czym problem?

    > Teoretycznie musi.

    No więc jest to złe, bo to kradzież w majestacie prawa. To już mafia
    jest lepsza, bo przynajmniej nie robią tego w majestacie prawa.

    > Bo chcesz, aby komornik nie mógł niczego zająć, jeśli istnieje choćby
    > cień szansy, że coś nie należy do dłużnika.

    > Blokuje - pisałem już 5 razy o powództwie przeciwegzekucyjnym. Męczy
    > mnie twoje niepojmowanie zagadnienia...

    Pisałeś, że wszystkie zablokuje. Skoro blokuje tak samo, to znaczy że
    albo żadne egzekucje nie są skuteczne, albo że kłamiesz. Skoro nie ma
    różnicy, to twój argument jest z D4 wzięty.

    A że dyskusja cię meczy to rozumiem. W kółko powtarzasz, że kradzież
    jest dozwolona, bo jakby nie kraść, to wierzyciel byłby w czarnej dupie.

    Shrek

  • 72. Data: 2017-08-31 14:53:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 14:41:53 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > A widzisz różnicę między zajęciem samochodu, który masz w garażu, a
    > samochodu, który stoi w pobliżu twojej posesji (nie mając dowodu, ze
    > niem jeździsz ect).
    A jak to auto będzie stało u sąsiada a komornik zajmie mając podejrzenia ze nim
    władam to dobrze czy żle?
    Ma na miejscu badać kto jest właścicielem tego auta(jak ma to zrobić?) czy jednak
    rozsądniej by było aby je zajął a właściciela ustalił później?(teraz tak to działa)
    Czy może jednak ma nie zajmować bo suto stoi na posesji sąsiada?

    > Zauważ, że czasami, jeśli przeciwnik jest większy,
    > nie zajmuje się ruchomości - przykład, słyszałeś o zajęciu wyposażenia pokoju
    hotelowego, tylko dlatego, że dłużnik przebywał w nim?

    A no właśnie nie słyszałem, tak jak nie słyszałem aby za długi pilota komornik
    samolot zajmował.
    Więc o co ten krzyk teraz jest?

  • 73. Data: 2017-08-31 14:57:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 12:26, Liwiusz pisze:

    > Źle. Uważam, że komornik nie ma realnej możliwości oceny w momencie
    > egzekucji do kogo należy dana rzecz. Dlatego przyjmuje się, że może
    > zająć to, co jest we władaniu dłużnika, a ewentualne spory są
    > rozstrzygane później. I jest to dobre rozwiązanie.

    Ja uważam że zależy to od przedmiotu.
    O ile ciężko udowodnić kto jest właścicielem telewizora to właściciela
    pojazdu mechanicznego definiuje dowód rejestracyjny. Nawet jak w sposób
    magiczny zginie to formalnego właściciela można sprawdzić we właściwym
    urzędzie komunikacji.
    W opisanym (w linku) przykładzie komornik zlekceważył wpisy do dowodów
    rejestracyjnych i sprzedał auta nie należące do dłużników.
    Pewne zwyczaje się zmieniają i spory procent aut na drogach nie
    należy do kierowców czy firm w których pracują a do najemcy czy
    lizingodawcy. A komornikom wydaje się że dalej żyją i pracują w PRLu.
    Jak pokazuje praktyka komornik ma w dupie akt własności czyli
    twoje wywody na temat wstrzymania licytacji są nieprawdziwe.
    Ciekawy tylko jestem kto w opisywanym przypadku wypłaci odszkodowania
    właścicielowi pojazdów i użytkownikowi?

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2017-08-31 15:04:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 14:57:49 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    > pojazdu mechanicznego definiuje dowód rejestracyjny. Nawet jak w sposób
    > magiczny zginie to formalnego właściciela można sprawdzić we właściwym
    Nie
    Pisałem wyżej- swego czasu kupiłem auto, miałem stosowną umowę ze sprzedającym tyle
    tylko że przez ponad rok nie chciało mi się odwiedzić wydziału komunikacji żeby dane
    właściciela w dowodzie zmienili.
    Czyli w praktyce właścicielem auta byłem ja ale gdyby komornik do dowodu zajrzał czy
    nawet w wydziale komunikacji zapytał to tam by figurował poprzedni właściciel.
    Dlatego takie auto komornik powinien mieć prawo zająć i wtedy jest czas na ustalenie
    właściciela. Tego nie da się zrobić w dniu zajęcia.

  • 75. Data: 2017-08-31 15:07:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 14:13, Kris pisze:

    > Sporadycznie może dojść do takiej sytuacji. Ale tak w zyciu bywa. Czasami policjant
    mandat chce wystawić i go nie przyjmujesz bo uważasz że wykroczenia nie popełniłeś. I
    sąd bada. Zdjęcie z fotoradaru podobnież.
    > US może Tobie przysłać pismo ze im winien jesteś kasę, Ty uważasz ze nie i sprawę
    wyjaśniacie(ja tak wyjaśniałem ze nie należy im się podatek od spadku, oni uwążali że
    należy. Wyjaśniliśmy sobie.
    > Bank przysyła wezwanie do zapłaty + odsetki a Ty miałeś to zapłacone. Wyjaśniasz
    sprawę i bank, policjant, US, komornik czy kto tam jeszcze koryguje wszystko
    odpowiednio

    I w każdym z tych przypadków (nie jestem pewny US), najpierw sąd
    rozpatruje, a potem co coś zajmują - nie na odwrót.

    > Fajny przykład- zdarza się że kogoś ukrają niesłusznie. Wg tego co Ty piszesz
    powinno się zaniechać np aresztowania tymczasowego np bo czasami niewinnego mogą
    aresztować i musi wyjaśniać że jest niewinny.

    Ale tu mamy doczynienia z odmiennym podejściem - aresztujmy wszystkich
    "zamieszanych" najwyżej się potem wypuści niewinnych.

    Shrek

  • 76. Data: 2017-08-31 15:12:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 14:32, Kris pisze:

    > A migają?

    A ponoszą jakąś?

    > Pisałem już tu kiedyś- były pracodawca mojej mamy jest jej niewinien kasę.
    Aktualnie duży bar prowadzi, fajnym autem jeździ a ciągle "egzekucja bezskuteczna" Bo
    auto jak i bar jest "zapisane" na jego konkubinę.

    No widzisz, a podobno skoro może wziąć wszystko co w dość szeroko
    pojętym "władaniu", a akurat komornikowi twojej matki się nie chce. A
    miało być tak pięknie, że dzięki rzadkim przypadkom zajęcia nie tego co
    trzeba, twoja matka bez problemu zlicytuje "właściciela".

    Tyle teoria a praktyka jest taka, że twoja matka długo nie odzyskała, bo
    komornik ma to w D4, a chłopowi ciągnik zlicytowali. Czyli twój argument
    w ogóle nie działa/

    Shrek

  • 77. Data: 2017-08-31 15:14:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 14:53, Kris pisze:

    hotelowego, tylko dlatego, że dłużnik przebywał w nim?

    > A no właśnie nie słyszałem, tak jak nie słyszałem aby za długi pilota komornik
    samolot zajmował.
    > Więc o co ten krzyk teraz jest?

    O to, że jak ktoś jest duży to mu nic nie zrobią, a szaremu człowiekowi
    zabiorą samochód.

    Shrek

  • 78. Data: 2017-08-31 15:16:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:07:46 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > I w każdym z tych przypadków (nie jestem pewny US), najpierw sąd
    > rozpatruje, a potem co coś zajmują - nie na odwrót.

    Ale w zdecydowanej większości przypadków komornik też Twojego auta czy laptopa
    fizycznie nie zabierze. Będziesz miał możliwość dalej ich używać i w międzyczasie
    sprawę wyjaśnić.

    > Ale tu mamy doczynienia z odmiennym podejściem - aresztujmy wszystkich
    > "zamieszanych"
    Raczej "aresztujmy wszystkich podejrzanych"(a to już brzmi rozsądniej)
    Przecież nikt nie pisze że komornik ma zajmować wszystko co widzi tylko wszystko to
    co do czego ma podejrzenie że jest we władaniu dłużnika.

    > najwyżej się potem wypuści niewinnych.
    Udowodniłeś ze auto i laptop były Twoje nie dłużnika to zwalniamy je z zajęcia.
    A przypominam ze ciągle mogłeś z nich korzystać. Jedyny feler to nalepka na
    laptopie;)

  • 79. Data: 2017-08-31 15:21:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:12:54 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    ma to w D4,

    Tak to właśnie teraz jest a przez wyrok który podlinkowałeś będzie jeszcze gorzej.
    Czyli jak Liwiusz pisze- psują prawo

    > a chłopowi ciągnik zlicytowali.

    Bo naruszyli obowiązujące prawo pewnie i podejrzewam ze konsekwencje ponieśli a chłop
    odszkodowanie dostał
    Czyli twój argument
    > w ogóle nie działa/
    Do porównania dałeś jeden incydentalny przypadek gdzie komornik prawo złamał. Więc do
    D4 takie porównaie

  • 80. Data: 2017-08-31 15:24:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 15:14:01 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > O to, że jak ktoś jest duży to mu nic nie zrobią, a szaremu człowiekowi
    > zabiorą samochód.

    Masz na to jakies wsparcie?
    Znaczy że masowo te samochody zabierają?
    Jeden ciągnik to chyba za mało żeby uznać że taka jest rzeczywistość.