-
1. Data: 2017-08-25 10:59:10
Temat: Reklamacja zużytego produktu
Od: asuszek <a...@g...com>
Witam
Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił od
nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te filtry
odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą włókninę). W
listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w czerwcu 2016
także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był poproszony o odesłanie
tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24 sierpnia 2017 r. odesłał te
filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego zrobić wcześniej, filtry są
mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk zostały/ wyglądają na
wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca wymianę filtrów co
kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła weoksploatować dane
filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy nigdy żadnej
reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście do klienta,
jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.
-
2. Data: 2017-08-25 11:07:16
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
> Witam
>
> Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił od
nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te filtry
odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą włókninę). W
listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w czerwcu 2016
także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był poproszony o odesłanie
tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24 sierpnia 2017 r. odesłał te
filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego zrobić wcześniej, filtry są
mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk zostały/ wyglądają na
wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca wymianę filtrów co
kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła weoksploatować dane
filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy nigdy żadnej
reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście do klienta,
jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.
Czy klientem jest konsument, czy firma?
--
Liwiusz
-
3. Data: 2017-08-25 11:15:55
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: asuszek <a...@g...com>
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:07:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
> > Witam
> >
> > Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił
od nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te
filtry odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą
włókninę). W listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w
czerwcu 2016 także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był
poproszony o odesłanie tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24
sierpnia 2017 r. odesłał te filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego
zrobić wcześniej, filtry są mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk
zostały/ wyglądają na wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca
wymianę filtrów co kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła
weoksploatować dane filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy
nigdy żadnej reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście
do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.
>
> Czy klientem jest konsument, czy firma?
>
> --
> Liwiusz
Klientem jest konsument
-
4. Data: 2017-08-25 11:20:36
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-08-25 o 11:15, asuszek pisze:
> W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:07:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
>> W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
>>> Witam
>>>
>>> Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił
od nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te
filtry odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą
włókninę). W listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w
czerwcu 2016 także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był
poproszony o odesłanie tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24
sierpnia 2017 r. odesłał te filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego
zrobić wcześniej, filtry są mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk
zostały/ wyglądają na wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca
wymianę filtrów co kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła
weoksploatować dane filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy
nigdy żadnej reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście
do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za
porady.
>>
>> Czy klientem jest konsument, czy firma?
>>
>> --
>> Liwiusz
>
>
>
> Klientem jest konsument
Czy filtr był rzeczywiście niezgodny z umową?
--
Liwiusz
-
5. Data: 2017-08-25 11:32:26
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: asuszek <a...@g...com>
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:20:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> W dniu 2017-08-25 o 11:15, asuszek pisze:
> > W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:07:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> >> W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
> >>> Witam
> >>>
> >>> Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił
od nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te
filtry odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą
włókninę). W listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w
czerwcu 2016 także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był
poproszony o odesłanie tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24
sierpnia 2017 r. odesłał te filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego
zrobić wcześniej, filtry są mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk
zostały/ wyglądają na wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca
wymianę filtrów co kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła
weoksploatować dane filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy
nigdy żadnej reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście
do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.
> >>
> >> Czy klientem jest konsument, czy firma?
> >>
> >> --
> >> Liwiusz
> >
> >
> >
> > Klientem jest konsument
>
> Czy filtr był rzeczywiście niezgodny z umową?
>
> --
> Liwiusz
Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została zachowana, mamy
certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów zostały zachowane. Tak jak
wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata i nigdy nie było
reklamacji na ten wyrób.
-
6. Data: 2017-08-25 11:37:20
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-08-25 o 11:32, asuszek pisze:
> W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:20:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
>> W dniu 2017-08-25 o 11:15, asuszek pisze:
>>> W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:07:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
>>>> W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
>>>>> Witam
>>>>>
>>>>> Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016 zakupił
od nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na te
filtry odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą
włókninę). W listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w
czerwcu 2016 także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był
poproszony o odesłanie tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24
sierpnia 2017 r. odesłał te filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego
zrobić wcześniej, filtry są mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk
zostały/ wyglądają na wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca
wymianę filtrów co kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła
weoksploatować dane filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy
nigdy żadnej reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście
do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za
porady.
>>>>
>>>> Czy klientem jest konsument, czy firma?
>>>>
>>>> --
>>>> Liwiusz
>>>
>>>
>>>
>>> Klientem jest konsument
>>
>> Czy filtr był rzeczywiście niezgodny z umową?
>>
>> --
>> Liwiusz
>
> Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została zachowana, mamy
certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów zostały zachowane. Tak jak
wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata i nigdy nie było
reklamacji na ten wyrób.
Jeśli filtr jest zgodny z umową, to można reklamację odrzucić. Ponadto
fakt, że klient odsyła zużyte filtry przeczy temu, że są one niepasujące
do centrali. To pewnie jakiś pieniacz, który wykorzystuje waszą słabość.
--
Liwiusz
-
7. Data: 2017-08-25 11:40:29
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: asuszek <a...@g...com>
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:37:27 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> W dniu 2017-08-25 o 11:32, asuszek pisze:
> > W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:20:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> >> W dniu 2017-08-25 o 11:15, asuszek pisze:
> >>> W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:07:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> >>>> W dniu 2017-08-25 o 10:59, asuszek pisze:
> >>>>> Witam
> >>>>>
> >>>>> Nie wiem jak od strony prawnej "ugryźć" reklamację. Klient w marcu 2016
zakupił od nas filtry do centrali wentylacyjnej, w czerwcu 2016 złożył reklamację na
te filtry odesłał je i otrzymał nowy, ulepszony towar (zawierajacy inną lepszą
włókninę). W listopadzie 2016 napisał znów reklamację ze te filtry które otrzymał w
czerwcu 2016 także są nieodpowiednie bo wyskakuje mu błąd na centrali - był
poproszony o odesłanie tych filtrów jednak tego nie zrobił, dopiero wczoraj 24
sierpnia 2017 r. odesłał te filtry z kartką ze z powodów zdrowotnych nie mógł tego
zrobić wcześniej, filtry są mocno zużyte (dostał 4 szt) dwie z tych czterech sztuk
zostały/ wyglądają na wyczyszczone sprężonym powietrzem. Producent centrali zaleca
wymianę filtrów co kwartał nie rzadziej niż dwa razy do roku, więc ta osoba mogła
weoksploatować dane filtry i teraz nam przesłąć. Wspomnę że na te filtry nie mielismy
nigdy żadnej reklamacji. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Mamy życzliwe podejście
do klienta, jednak ta sytuacja jest dla nas trochę dziwna. Z góry dziękuję za porady.
> >>>>
> >>>> Czy klientem jest konsument, czy firma?
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Liwiusz
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> Klientem jest konsument
> >>
> >> Czy filtr był rzeczywiście niezgodny z umową?
> >>
> >> --
> >> Liwiusz
> >
> > Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została zachowana,
mamy certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów zostały zachowane. Tak jak
wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata i nigdy nie było
reklamacji na ten wyrób.
>
> Jeśli filtr jest zgodny z umową, to można reklamację odrzucić. Ponadto
> fakt, że klient odsyła zużyte filtry przeczy temu, że są one niepasujące
> do centrali. To pewnie jakiś pieniacz, który wykorzystuje waszą słabość.
>
> --
> Liwiusz
Dziękuję za odpowiedź.
-
8. Data: 2017-08-25 16:43:48
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "asuszek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:40ee7d28-c057-4e6d-ad24-7faf19c11070@go
oglegroups.com...
>Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została
>zachowana, mamy certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów
>zostały zachowane.
>Tak jak wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3
>lata i nigdy nie było reklamacji na ten wyrób.
Poinformowac klienta ze lepsze nie beda, oddac pieniadze i niech
naciaga inna firme.
A korespondencje zachowac - jak kupi kolejny raz, to juz wiedzial jaka
jest jakosc :-)
J.
-
9. Data: 2017-08-25 17:34:38
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: Kviat
W dniu 2017-08-25 o 16:43, J.F. pisze:
> Użytkownik "asuszek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:40ee7d28-c057-4e6d-ad24-7faf19c11070@go
oglegroups.com...
>> Wg naszej oceny produkt był zgodny z umową, klasa filtracji została
>> zachowana, mamy certyfikaty na materiał filtracyjny, wymiary filtrów
>> zostały zachowane.
>> Tak jak wspominałam sprzedajemy te filtry innym konsumentom juz 3 lata
>> i nigdy nie było reklamacji na ten wyrób.
>
> Poinformowac klienta ze lepsze nie beda, oddac pieniadze i niech naciaga
> inna firme.
Dlaczego ma oddać pieniądze?
Nie widzę, albo nie doczytałem, ale jaka była podstawa tej reklamacji?
Że się za szybko zapchał? Czy że przepuszcza zanieczyszczenia?
Bo jeżeli to pierwsze, to właśnie może świadczyć o dobrej jakości
filtra, a to że klient ma wentylację w kotłowni na węgiel, śmieci i
cholera wie co jeszcze tam ludzie spalają ;), to chyba nie jest problem
sprzedawcy?
Pozdrawiam
Piotr
-
10. Data: 2017-08-25 17:58:58
Temat: Re: Reklamacja zużytego produktu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59a0438d$0$5161$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2017-08-25 o 16:43, J.F. pisze:
>> Poinformowac klienta ze lepsze nie beda, oddac pieniadze i niech
>> naciaga inna firme.
>Dlaczego ma oddać pieniądze?
Zeby zawracania d* nie bylo wiecej niz te filtry warte.
I niech sobie klient szuka nowego dostawcy filtrow :-)
>Nie widzę, albo nie doczytałem, ale jaka była podstawa tej
>reklamacji? Że się za szybko zapchał? Czy że przepuszcza
>zanieczyszczenia?
>Bo jeżeli to pierwsze, to właśnie może świadczyć o dobrej jakości
>filtra, a to że klient ma wentylację w kotłowni na węgiel, śmieci i
>cholera wie co jeszcze tam ludzie spalają ;), to chyba nie jest
>problem sprzedawcy?
Albo o zbyt dobrej jakosci, kiedy przy przecietnym zapyleniu powietrza
filtr sie zapycha zbyt szybko.
I co - bieglego powolywac, ekspertyzy robic ?
Sa inni klienci, zadowoleni, płacący ...
J.