  • Data: 2004-11-17 16:24:48
    Temat: Kary za zawieszenie usług w +
    Od: o...@w...pl (Apsik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    No cóż trudno, przydarzyło się, zalegałem z opłatami, ale chciałem
    wyjść z twarzą. Umówiłem się, dotrzymałem słowa i ... wpadłem w
    następne tarapaty.

    Teraz kilka faktów:

    a) za miesiąc kończy mi się termin umowy promocyjnej (24 m-ce) w +,
    b) złożyłem, zachowując stosowny termin wypowiedzenia rezygnację z
    usług,
    c) niestety wcześniej zalegałem z płatnościami, ale uregulowałem,
    d) + jednak zaszachował mnie zawieszeniem świadczenia usług. Być
    może pieniądze były jeszcze w drodze,
    e) opłata za zawieszenie świadczenia usług z tytułu przekroczenia
    terminu płatności to wg. cennika 40 zł i personel już mnie
    uprzedził, że zostanie naliczona z całą stanowczością.

    Chcę uniknąć płacenia im tych 40 zł i sądzę, że naliczenie tej opłaty
    jest bezpodstawne bo:

    Jeżeli miałaby ona charakter kary to:
    a) wg KC z tytułu opóźnienia płatności wierzyciel ma prawo
    domagać się wyłącznie odsetek o ile strony nie umówią się
    inaczej,
    b) umowa /regulamin świadczenia usług milczy w sprawie prawa do
    naliczania tego typu kar, mówi tylko o karach za zerwanie umowy,
    c) zapis w cenniku o opłacie za zawieszenie nie ma umocowania
    w umowie i raczej nie może tworzyć nowej kategorii prawnej
    do umowy, bo przecież trudno jest uznać tą opłatę jako opłatę
    za usługę,
    Jeżeli miałaby ona charakter opłaty manipulacyjnej to:
    d) chyba jest za wysoka i jak się wówczas bronić?

    Wydaje mi się, że nie powinienem odpuszczać. Co wy na to?
    A może ktoś wymyśli lepsze rozwiązanie?

    Z góry dziękuję.

    Stefan