    From: "rb" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jakie są obowiązki policji ?
    Date: Mon, 10 Mar 2003 07:57:21 +0100

    Chciałbym się dowiedzieć jakie czynności powinna wykonać policja po
    zgłoszeniu pobicia.

    Wstawiony sąsiad wyleciał ze swojej posesji i stuknął mi kilka razy
    drewnianym klocem po głowie , jego syn
    równocześnie walnął mnie kilka razy z ręki. Kiedy stracłem przytomność
    wrzucili mnie na moje podwórko. W całym zajściu uczestniczyło jeszcze trzech
    nieznanych mi kolegów syna siąsiada, którzy wg pewnego świadka brali udział
    w przenoszeniu mnie. Przyczyną było to, że poszedłem przed bramę sąsiada,
    żeby zwrócić uwagę tym młodym ludziom, bo wcześniej mi ubliżali.

    Wezwałem policję. Najpierw dyżurny powiedział, że przyjadą najwcześniej za
    dwie godziny, bo nie mają kogo wysłać. Po ostrym postawieniu sprawy przeze
    mnie przyjechali po paru, parnastu minutach. Ale do domu przyszedł tylko
    jeden z funkcjonariuszy, drugi został w radiowozie. Wysłuchał mnie i
    pojechali. Pomino, że pdałem policji sprawców nawet nie pofatygowali sie ich
    przesłuchać. Dopiero po kolejnym telefonie mojego ojca przyjechali jeszcze
    raz i poszli do sąsiadów. Ale ten nie bardzo chciał z nimi rozmawiać,
    odmówił dmuchania w alkomat (a był nietrzeźwy), więc policjanci grzecznie
    się od niego oddalili.
    Policja twierdzi, że jak nie doznałem rozstroju zdrowia trawjącego dłużej
    niż siedem dni, to oni nic nie mogą zrobić i nie będą robić. Wiem, że sąsiad
    nie raz pił z komendantem i innymi policjantami. Uważa się za wielkiego
    bossa, a wg mnie ma ostre zaburzenia psychiczne
    Czy polica nie powinna przesłuchać lub nawet zatrzymać wskazanych przeze
    mnie sprawców, ustalić tożsamość wszystkich uczestników i świadków,
    sktuczenie zmierzyć trzeźwość (ja sam poddałem się badaniu: 0.0) ?
    Co mogę zrobić, jeżeli policja nie dopełniła obowiązków.
    Proszę o poparcie odpowiedzi odpowiednimi artykułami.

    Robert