    From: "Xander" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to zrobić?
    Date: Mon, 17 Feb 2003 12:47:11 +0100

    Witam,

    Mam taki problem: znajoma chce otworzyć DG - ma pomysł i doświadczenie,
    jednakże nie ma doświadczenia w prowadzeniu firmy oraz całości potrzebnych
    środków finansowych, jako że prowadzę własną DG i mógłbym pomagać jak
    również rozszerzać jej działalność wg własnych pomysłów oraz mógłbym wspomóc
    trochę finansowo to nowe przedsięwzięcie, stanąłem przed problemem jak ma
    prawnie wyglądać ta nowa firma, oraz jak zabezpieczyć swoje interesy.
    Pomysł stanowiący podstawę rozpoczęcia działalności jest tej osoby, jednakże
    planowany rozwój wiązałby się z moim wkładem (w tym również częściowa
    inwestycja finansową).
    Najlepszym pomysłem na jaki wpadłem w związku z tą sytuacją jest spółka z
    o.o., niestety fakt konieczności kapitału założycielskiego w kwocie 50 tyś
    oraz koszty prowadzenia takiej spółki w obecnej fazie nie wchodzą w grę :(,
    natomiast założenie spółki jawnej i solidarna odpowiedzialność z mało znaną
    osobą jest dość ryzykowne...
    Czy istnieje jakaś forma wspólnej działalności która zabezpieczałaby
    interesy obu stron, oraz umożliwiłaby inwestowanie w nową firmę poprzez
    środki pochodzące z mojej DG?

    pozdrawiam

    Xander