eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z tym narzucaniem przez projektantów producentów materiałów ? › Jak to jest z tym narzucaniem przez projektantów producentów materiałów ?
  • Data: 2006-03-21 22:16:27
    Temat: Jak to jest z tym narzucaniem przez projektantów producentów materiałów ?
    Od: "Sylwek" <S...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    nie wiem czy zapytuje na odpowiedniej grupie bo chodzi raczej o prawo
    budowlane ale szukam wiedzy na ten temat dość pilnie a inne grupy oprócz
    budowanie gdzie juz byłem z pytaniem nie przychodzą mi do głowy. Chodzi o
    narzucenie przez projektanta w dokumentacji technicznej dla obiektów
    podlegajacych
    przetargowi nieograniczonemu lub ew. ograniczonemu.dokładnie nazw
    handlowyuch i producenta materiału budowlanego.Kiedys cos słyszałem ,że
    zostało to zmienione i
    taki projektant nie może sugerować konkretnego producenta tylko podać ogólną
    nazwę wyrobu np. wełna mineralna i potrzebne parametry np. gęstość
    ,współczynnik
    itp... a każdy ofertujący czy później realizujacy obiekt wykonawca ma prawo
    dobierać materiał zgodnie z w/w wytycznymi z materiałów producentów
    dowolnych
    ale oczywista dopuszczonych do stosowania w budownictwie i zgodnym z
    założeniami architekta.
    Czy to co opisuje jest może normowane gdzieś w jakims rozporzadzeniu czy
    monitorze... ??
    Jak to ma prawo funkcjonować ,przyznaję jestem tym wykonawcą :)
    Z góry dziekuje i proszę o pomoc