  • 51. Data: 2010-01-04 00:10:19
    Temat: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "spp" <s...@o...pl> wrote in message news:hhqp8h$pu8$1@news.onet.pl...

    > Umowę z przewoźnikiem najczęściej zawiera się przez zajęcie miejsca w środku
    > transportu, nie przez samo kupno biletu.

    ale jezeli kupuje teraz bilet za 2 pln to powinienem moc go wykorzystac
    nawet jezeli cena tego samego biletu za jakis czas bedzie wynosila 2,5

    w koncu od momentu zakupu maja moja kase i moga z nia robic co chca

    opcja jest umieszczenie daty waznosci na bilecie a nie wolna amerykanka
    w stylu "a od teraz placicie wiecej bo tak, stare bilety sa niewazne,
    bo tak"

  • 52. Data: 2010-01-04 05:57:32
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    JaromirD pisze:
    > Podpisałem umowę. Mam router, który dzieli łącze na 4 komputery: moje 2,
    > żony i córki. Na wszystkich jest ten taki sam system operacyjny więc odpada
    > np. "zliczanie" komputerów to wartościach TTL. Często jednocześnie na jednym
    > komputerze jest zalogowanych kilku użytkowników i choć w danej chwili przed
    > monitorem siedzi jeden, to programy uruchomione na pozostałych kontach dalej
    > działają i może być aktywnych na raz np. kilka komunikatorów. Czyj komputer
    > "namierzą"?

    Namierzą... no takie stwierdzenia to ja bym tu nie używał bo pusta
    polemika będzie wychodzić. Już mi ktoś posta podklepał, że niby u nas
    się nie ściąga tylko udostępnia. W tym wypadku nadal właścicielem
    łącza jesteś Ty. To Ty tworzysz w domu LAN, wewnętrzną sieć. Dalej Ciebie
    i Twoją sieć reprezentuje na zewnątrz jeden nr IP. I wiążąca umowa od
    providera. Z tym, że to namierzanie to tak jak wspomniałem taka trochę
    utopia ale może wynikać jakaś potrzeba skontrolowania właściciela IP
    i w wielu przypadkach jest to możliwe do ustalenia.

    > Jak napisałem mam router więc nie ma logów (w przeciwieństwie do serwera).
    > Za udostępnianie plików przez córkę odpowiadam ja? A jak udostępnia żona to
    > też?

    Patrz wyżej.

    > Ale to wcale nie znaczy, że ktoś jednocześnie poniósł z tego tytułu straty.

    Tak. Demagogia, ot co.

    --
    Łukasz Bąk

  • 53. Data: 2010-01-04 06:13:42
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    tg pisze:
    > "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> wrote in message
    >
    > nieszyfrowane wifi wychodzi na przyklad

    nc

    > umowa owszem, jak to bedzie umowa na wlasciciela ktory wynajmuje lokal?
    > rodzina 8 osobowa w ktorej wszyscy sa pelnoletni i maja kilka komputerow?

    Huh. Wynajem lokalu reguluje umowa pomiędzy wynajmującym a właścicielem.
    To nadal są wskazywane osoby z imienia i nazwiska, peselu. Resztę
    sobie poukładaj sam bo za przeproszeniem mam kłopot z zejściem do
    takiego poziomu demagogii i absurdu...

    > routing

    Dziękuję.

    > pupa prawda - odpowiada UDOSTEPNIAJACY

    Kę? Jaki udostępniający? Co udostępniający?

    > niezbyt

    Zbyt.

    > nieprawda, na tej zasadzie tepsa odpowiada za uzytkownikow co jest
    > oczywistym absurdem, odpowiada osoba ktora popelnia czyn i da jej sie
    > to udowodnic

    Uwielbiam współczesny usnet. Zauważyłeś cudzysłów? Czy tepsa jest
    właśnie takim szemranym udostępniaczem netu? Chyba działa legalnie
    to jakby n/d, co?

    > "ja sie na tym nie znam a to panie jest dysk zaszyfrowany truecryptem,
    > hasla nie pamietam"

    Twardziel. Miałbyś dobrze "pod celą". ;) Tam wielu takich. ;)

    A duże litery to się shift + litera pisze. Przyczepiłem się po Twojemu.

    --
    Łukasz Bąk

  • 54. Data: 2010-01-04 06:20:04
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    ikarek pisze:
    > To ja mam jeszcze takie pytanie (które już padło w tym wątku, ale
    > rozproszone w kilku wypowiedziach): była skarga organizacji, policja
    > ustaliła że z mojego IP ściągnięto/udostępniono jakiś film czy mp3,
    > jednakże nie można w żaden sposób odnaleźć tego pliku na moich
    > komputerach, gdyż wszystkie dyski są zaszyfrowane TrueCryptem :)
    >
    > Oczywiście ja zeznaję, że to pomyłka, nigdy nic nie ściągałem, pewnie
    > ktoś mi się włamał do routera przez WiFi - whatever. Haseł do PC-tów
    > nie udostępnię, gdyż zapomniałem na skutek silnego stresu wywołanego
> [...]

    Będą pytać aż sobie przypomnisz. ;)

    --
    Łukasz Bąk

  • 55. Data: 2010-01-04 06:39:04
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    PlaMa pisze:

    > Ja to wiem, wskazuję tylko poziom skretynienia i złodziejstwa owych
    > instytucji. Stąd też bawią mnie mocno moralne wywody o okradaniu
    > biednych wytwórni :)

    No przeca jak bogatemu ukradną to to nie może być przestępstwo.
    To po harnasiowemu winc syćko w pozondecku. :D

    Przepraszam, nie wytrzymałem. :)

    --
    Łukasz Bąk

  • 56. Data: 2010-01-04 07:04:46
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    JaromirD pisze:

    > Ale jak łatwo ustalą, że przy komputerze o numerze 192.168.11.115 siedziałem
    > ja? Wbrew swojej nazwie, komputery wcale nie są takie osobiste.

    192.168... to LAN, LAN podpięty do jakiegoś routera a ten znów
    podpięty jakimś łączem to "reszty internetu" i ma "zewnętrzne IP".

    Posłużę się przykładem, może być nie trafiony w 100% ale generalnie
    tak to przebiega w każdym przypadku tylko sposoby połączeń i nazwy
    mogą się różnić.

    Mam net z kablówki. Mam przydzielone IP w sieci LAN 192.168.11.115 i
    operator kablówki wie, że ten 192.168.11.115 to ja i mamy na to umowę.

    I tu miejsce dla filozofów lokalnych ale skąd wiadomo, że to ja a może
    nie ja... a jeśli dynamiczne IP w LAN to nie wiadomo... i skuteczność
    ustalenia trzeba zacząć mierzyć nieco inną miarą. Ile i jakich sił
    trzeba by użyć do ustalenia dokładnie kto. Powiedzmy drogą wykluczeń,
    czy jakąkolwiek akademicką metodą prowadzenia śledztwa.

    Jeszcze raz w tym wątku zaznaczam, że ta cała maskarada (sic) z IP jest
    najbardziej przydatna na etapie zawężania kręgu podejrzanych. Z powodu
    takich a nie innych rozwiązań technicznych, prawnych różnych providerów
    i braku jasnych regulacji prawnych odnośnie stanu zabezpieczeń sieci,
    czy konieczności rejestrowania, logowania, dokumentowania jest sporym
    utrudnieniem dokładne wspakazanie jedynie po adresie IP.
    Obawiam się tego, że mogą nadciągnąć czasy przydzielenia IP jak peselu
    i będzie wszystko jasne. Technicznie można by to już ogarnąć pomimo,
    iż brzmi to jak dobre sci-fi a mając na uwadze ilości i rodzaje nadużyć
    w sieci ma to uzasadnienie. Póki co, idziemy w kierunku cenzurowania.

    Na razie bronimy anonimowości jak ognia znakiem tego albo mamy
    poważne problemy z osobowością albo jesteśmy bandziorami.

    --
    Łukasz Bąk

  • 57. Data: 2010-01-04 07:31:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 07:13, Łukasz Bąk wrote:

    > Zbyt.

    Właściciel kawiarni, w której stoi otwarty hotspot dla klientów też jest
    ISP? Ze wszystkimi obowiązkami, np. wynikającymi z art. 179-182 PT?
    Urząd miasta/gminy z hotspotem na rynku?

    > Uwielbiam współczesny usnet. Zauważyłeś cudzysłów? Czy tepsa jest
    > właśnie takim szemranym udostępniaczem netu? Chyba działa legalnie
    > to jakby n/d, co?

    Polskie prawo wskazuje kilka przedmiotów, o których właściciel musi cały
    czas wiedzieć, w czyim są posiadaniu, żeby móc w odpowiednim momencie
    donieść stosownym organom. Są to m.in. samochody czy broń palna.
    Jesli chodzi o usługi telekomunikacyjne, to ja takich nakazów nie znam.
    Możesz łaskawie wskazać, z przepisów jakiej ustawy wynika
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ abonenta za łącze?

  • 58. Data: 2010-01-04 09:10:32
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Właściciel kawiarni, w której stoi otwarty hotspot dla klientów też jest
    > ISP? Ze wszystkimi obowiązkami, np. wynikającymi z art. 179-182 PT?
    > Urząd miasta/gminy z hotspotem na rynku?

    W zasadzie spełnia takie same warunki jak inny provider. Gdzieś w tym
    wątku wspomniałem o braku precyzji w definicjach może dlatego, że
    "prawo nie nadąża" za stanem faktycznym. Jeżeli bym wykorzystywał
    takie łącza do "udostępniania" to z pewnością ściganie mnie nie było by
    takie łatwe ale... przypatrzyłeś sie kiedyś jak są powycinane usługi
    na takich urzędowych hotspotach? W wielu miejscach miałem kłopoty
    z ssh na 22 porcie.

> [...]
    > Jesli chodzi o usługi telekomunikacyjne, to ja takich nakazów nie znam.
    > Możesz łaskawie wskazać, z przepisów jakiej ustawy wynika

    To po co w tepsie chodują wszelkie logi przez lata? Do celów statystycznych?

    Może i mnie poniosło z bezpośrednią odpowiedzialnością ale czy
    jest pozbawione logiki zawieranie umowy o usługę telekomunikacyjną
    która to reguluje różne kwestie finansowe, lokalizacji oraz przenosi
    odpowiedzialność z efektów korzystania z usługi na abonenta?

    --
    Łukasz Bąk

  • 59. Data: 2010-01-04 10:12:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 10:10, Łukasz Bąk wrote:

> [...]
    > takie łatwe ale... przypatrzyłeś sie kiedyś jak są powycinane usługi
    > na takich urzędowych hotspotach? W wielu miejscach miałem kłopoty

    Jeśli chciałbyś rzeczywiście wykorzystać takie łącze do celów
    przestępczych, to bez dużych problemów mógłbyś. Nawet poprzez proxy,
    gdyby tylko ono działało :-)

    > To po co w tepsie chodują wszelkie logi przez lata? Do celów
    > statystycznych?

    Jeżeli założymy, że tp jest abonentem... :-) Kłania się PT, art. 179-182
    nakładające obowiązki na OPERATORÓW.

> [...]
    > która to reguluje różne kwestie finansowe, lokalizacji oraz przenosi
    > odpowiedzialność z efektów korzystania z usługi na abonenta?

    Mylisz umowy abonenckie i regulaminy świadczenia usług z regulacjami
    prawnymi, szczególnie w zakresie prawa karnego. A prawo cywilne, jak już
    słusznie tu zauważono, jest w zasadzie w takich przypadkach bezradne.
    Bez dokładnego wskazania strony sporu nikt palcem nie kiwnie. A
    oznaczenie "właściciel łącza z numerem IP..." jest mało sądowe.

  • 60. Data: 2010-01-04 11:06:39
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl>

> [...]
    > utrudnieniem dokładne wspakazanie jedynie po adresie IP.
    > Obawiam się tego, że mogą nadciągnąć czasy przydzielenia IP jak peselu

    Nie będzie, bo ciągle z komputera o danym IP może korzystać ktoś inny niż
    właściciel tego IP.