  • Data: 2006-11-24 20:11:52
    Temat: Jak przeprowadzić cesję faktury? (pilne!!)
    Od: "Marcin" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Problem jest następujący (niestety muszę do rozwiązać przez weekend!):
    A (sprzedawca materiału) - wystawił fakturę_A dla B (22% Vat),
    B (ja) - wystawiam fakturę dla C zawierającą fakturę_A+robocizna (7% Vat)
    C (inwestor)

    Strona C prosi o sporządzenie cesji faktury_A tak aby mógł za materiały
    zapłacić bezpośrednio do A.
    Chciałbym się upewnić, że taka operacja jest dla mnie bezpieczna.

    Czy jeśli cesja będzie w formie umowy 3-stronnej (A+B+C). to czy wiąże się
    to z jakimś ryzykiem po mojej stronie ??
    Czy w przypadku cesji jeśli C nie zapłaci do A to czy A może wystąpić do
    mnie o spłątę długu /odsetek ??
    Jak sporządzić taką cesję ?? (jakie elementy powinna zawierać, może ktoś
    posiada jakiś wzór?)

    Dziękuję
    Pozdrawiam serdeczie.
    M.