  • 1. Data: 2006-11-24 20:11:52
    Temat: Jak przeprowadzić cesję faktury? (pilne!!)
    Od: "Marcin" <c...@o...pl>

    Witam,

    Problem jest następujący (niestety muszę do rozwiązać przez weekend!):
    A (sprzedawca materiału) - wystawił fakturę_A dla B (22% Vat),
    B (ja) - wystawiam fakturę dla C zawierającą fakturę_A+robocizna (7% Vat)
    C (inwestor)

    Strona C prosi o sporządzenie cesji faktury_A tak aby mógł za materiały
    zapłacić bezpośrednio do A.
    Chciałbym się upewnić, że taka operacja jest dla mnie bezpieczna.

    Czy jeśli cesja będzie w formie umowy 3-stronnej (A+B+C). to czy wiąże się
    to z jakimś ryzykiem po mojej stronie ??
    Czy w przypadku cesji jeśli C nie zapłaci do A to czy A może wystąpić do
    mnie o spłątę długu /odsetek ??
    Jak sporządzić taką cesję ?? (jakie elementy powinna zawierać, może ktoś
    posiada jakiś wzór?)

    Dziękuję
    Pozdrawiam serdeczie.
    M.

  • 2. Data: 2006-11-24 20:45:00
    Temat: Re: Jak przeprowadzić cesję faktury? (pilne!!)
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <cin78wytnijto@
> [...]
    > C (inwestor)
    >
    > Strona C prosi o sporządzenie cesji faktury_A tak aby mógł za materiały

    Nie mozesz tego towaru sprzedac panu C?
    --
    --pozdr.czes

  • 3. Data: 2006-11-24 21:00:05
    Od: "Marcin" <c...@o...pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ek7lg3$jq3$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Marcin" <cin78wytnijto@
    Vat)

    > Nie mozesz tego towaru sprzedac panu C?
    > --

    Normalnie (ja B) sprzedaje materiał+robociznę dla C.
    Nie wiem czym to jest podyktowane ale C chce płacić bezpośrednio do A. (może
    chce mieć dłuższe terminy płatności.. może chodzi o coś innego...). Ja
    oczekuję jedynie zapłaty za robocizne - na materiale nie zarabiam....

    Czy w takiej cesji są jakieś pułapki ?
    Czy wystarczy umowa typu "strony ustalają, że wszystkie zobowiązania
    związane z zapłatą za materiał ... za który wystawiona była faktura ...
    przejmuje C." ??

    Pozdr.
    M.

  • 4. Data: 2006-11-24 22:29:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > Czy wystarczy umowa typu "strony ustalają, że wszystkie zobowiązania
    > związane z zapłatą za materiał ... za który wystawiona była faktura ...

    Z punktu widzenia kodeksu cywilnego nie ma problemu. Z punktu widzenia
    ustaw podatkowych (PIT, CIT, a w szczególności VAT) nie istnieje "cesja
    faktury".

    M.