  • Data: 2019-05-26 09:44:29
    Temat: Jak polski sad robi na sucho obywatela wygrywajacego sprawe
    Od: ń <...@...n> szukaj wiadomości tego autora

    Chyba przyłączę się do partii Shreka ;-)
    Najlepszym sposobem nauki jest pie....nięcie w system własnym nosem.
    Wygrałem sprawę i nie dostałem zwrotu kosztów.
    A to było tak:
    Przegrałem przez I instancją, sad tamże zasądził koszty na rzecz przeciwnika
    (zastępstwa).
    Wniosłem apelację i wygrałem w tej II instancji, w wyroku zaledwie trzyosobowemu
    składowi apelacyjnego (po co oni robią ten tłok na
    sali?) "się zapomniało" prawidłowo policzyć moje koszty poniesione przed I instancją
    (opłaty i wydatki, w tym poniesione na
    zażalenie podczas procesu przed I instancją) lub słupków z dodawania nie odrobili
    (pewnie powinni w pięcioosobowym jakiegoś
    matematyka przywlec).
    No to w ciągu 7 dni wniosłem zażalenie na rozstrzygnięcia o kosztach sądowych,
    które... zostało ODRZUCONE (nie oddalone, lecz
    odrzucone) jako niedopuszczalne, ponieważ (w skrócie) "sąd II instancji nie może
    orzekać o kosztach zasądzonych przed sądem I
    instancji".
    No qrwa perpetuum mobile wymyślili, za brak czytania akt przez kastę ma płacić na
    sucho obywatel.
    I jak się okazuje, jest to powszechne:
    www.codozasady.pl/nienalezne-koszty-postepowania-cyw
    ilnego/