  • 441. Data: 2021-01-28 10:13:50
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6011955e$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 27.01.2021 o 11:15, Olin pisze:

    >Kiedy nibyu trzeba było uciekać? To, ze ja pamięcią sięgam 1974 roku,
    >nie znaczy, że wcześniej nie było pierwszeństwa na pasachj, tyylko,
    >że
    >ja nie pamiętam.

    Starsze DU dostepne, mozna poszukac.

    Tylko ... ja pamietam, ze uczyli - popatrz w lewo, w prawo, w lewo.

    Czyzby wtedy nie bylo zakazu wyprzedzania na przejsciach, czy tak na
    wszelki wypadek.

    Dzis nauka malo przydatna, bo za duzo samochodow jezdzi, ale moze na
    motory sie przyda :-)

    >Ja mam trochę inną konstatację. Na pasach piesi czują się bezpieczni
    >nie uważają. Moze zmniejszenie ilości takich miejsc wpłynie na
    >zmniejszenie ilości wypadków? Przy czym nie chodzi o ich likwidację,
    >tylko pozostawienie tam, gdzie są naprawdę potrzebne.

    Po niemiecku - tylko na drodze dzieci do szkoly ?

    J.

  • 442. Data: 2021-01-28 11:04:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Jan 2021 17:31:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kiedy nibyu trzeba było uciekać? To, ze ja pamięcią sięgam 1974 roku, to
    > nie znaczy, że wcześniej nie było pierwszeństwa na pasachj, tyylko, że
    > ja nie pamiętam.

    Nawet w przepisach obowiązujących dotychczas teoretycznie pieszy miał
    pierwszeństwo dopiero, kiedy już był na pasach. To, że upowszechnił się
    zwyczaj ich wpuszczania, to tylko dobra wola kierowców, którzy - w
    większości - zobaczyli trochę świata i się dopasowali do reguł
    cywilizacyjnych.
    Jeszcze 20 lat temu uzus był taki, że na pasach można se było przejść,
    kiedy akurat nic nie jechało.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 443. Data: 2021-01-28 11:15:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Jan 2021 17:27:05 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych wchodzących na
    > przejście tylko zwiększy zagrożenie.

    Możesz wytłumaczyć w jaki sposób?
    Takie prawo obowiązuje w Europie od dawna, za wyjątkiem Rumunii, Węgier, no
    i Polski.

    https://www.wyborkierowcow.pl/europa-pobila-kolejny-
    rekord-chodzi-o-liczbe-ofiar-smiertelnych-wypadkow/
    Liczba ofiar wypadków na 1 milion mieszkańców:
    Niemcy 37
    Norwegia 20
    Holandia 34
    Polska 77
    Węgry 62
    Rumunia 96

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 444. Data: 2021-01-28 11:31:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 27 Jan 2021 14:59:51 GMT, Budzik napisał(a):

    > Kurde, robie czasami 100tys rocznie.
    > A czasami 30 tysiecy rocznie po miescie i nie mam zielonego pojecia o
    > jakims problemie z wyprzedzaniem rowerzystów mowisz...

    Są ludzie, którym wiatr zawsze wieje w oczy. Robert jest nie tylko osaczony
    przez rowerzystów i pieszych, ale przeciw niemu są również ciągłe linie,
    przez które nie sposób dojechać do Brzeska z Nowego Sącza, bo rolnicy z
    Nowego Sącza złośliwie kupują pola pod Brzeskiem i notorycznie jeżdżą na
    nie ciągnikami.

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/MrfeaR8Gq
    Sw/m/Isz4usdgAQAJ
    "Na odcinku Brzesko - Nowy Sącz (około 50 km) jakiś geniusz niemal na całej
    długości ciągłą podwójną linię namalował. Skutek taki, że o ile wcześniej
    ludzie wyprzedzali tam, gdzie była przerywana, to teraz wyprzedzają
    wszędzie - bo przecież nie będziesz jechał 30 km/h za ciągnikiem 50 km. No
    i do wyprzedzania znajdują sobie naprawdę kretyńskie miejsca."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 445. Data: 2021-01-28 12:28:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28-01-2021 o 11:04, Olin pisze:

> [...]
    > cywilizacyjnych.
    > Jeszcze 20 lat temu uzus był taki, że na pasach można se było przejść,

    Na grupie prawo jesteśmy i tu jest gradacja prawa. Powyżej ustawy sa
    przepisy, mówiące, że zarówno wchodzącemu jak i będącemu na przejściu
    masz przepuścić. Powtórzony przepis jest w rozporządzeniu. Więc to nie
    tylko dobra wola kierowców.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 446. Data: 2021-01-28 12:48:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-28 o 11:15, Olin pisze:

    > Możesz wytłumaczyć w jaki sposób?

    Tym że u niemca przejścia dla pieszych nie są nasrane co sto
    metrów tak jak u nas. W dodatku część tego co idioci uważają za
    przejścia faktycznie nimi nie jest i pieszy pierwszeństwa tam nie ma.

    Pozdrawiam

  • 447. Data: 2021-01-28 12:51:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 12:28:51 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > przepisy, mówiące, że zarówno wchodzącemu jak i będącemu na przejściu
    > masz przepuścić. Powtórzony przepis jest w rozporządzeniu. Więc to nie

    Nie jestem prawnikiem, to się nie znam. Wiem tyle, co napiszą w kolorowych
    czasopismach i powiedzą w telewizorni. Na przykład, półtora roku temu
    pisano:

    "Dziś pieszy ma pierwszeństwo na jezdni, kiedy wejdzie na przejście. Ale
    nie wcześniej. Kierowcy zaś Prawo o ruchu drogowym nakazuje zachowanie
    szczególnej ostrożności przy zbliżaniu się do przejścia. Nie odnosi się
    jednak do sytuacji, gdy pieszy zamierza wejść na przejście lub właśnie na
    nie wkracza.

    Zasada, że pieszy ma pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na przejście,
    obowiązuje w krajach skandynawskich i w większości państw Europy
    Zachodniej."

    https://www.motofakty.pl/artykul/kodeks-drogowy-2019
    -pieszy-z-pierwszenstwem-przed-przejsciem.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 448. Data: 2021-01-28 12:54:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 12:48:56 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Tym że u niemca przejścia dla pieszych nie są nasrane co sto
    > metrów tak jak u nas.

    Można to twierdzenie jakoś zweryfikować?

    > W dodatku część tego co idioci uważają za
    > przejścia faktycznie nimi nie jest i pieszy pierwszeństwa tam nie ma.

    Po czym poznać takie miejsca?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 449. Data: 2021-01-28 13:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >zwyczaj ich wpuszczania, to tylko dobra wola kierowców, którzy - w
    >większości - zobaczyli trochę świata i się dopasowali do reguł

    Łamane przez naruszenie przepisow - bo parkować do 10m przed
    przejsciem nie wolno.

    >Jeszcze 20 lat temu uzus był taki, że na pasach można se było
    >przejść,
    >kiedy akurat nic nie jechało.

    20 lat temu ruch byl mniejszy, a 30 lat temu to byly kartki na paliwo.

    Dzis nie bardzo sobie wyobrazam przechodzenie przez jezdnie o 4
    pasach, a czasem nawet o 2, bez pierwszenstwa pieszego na pasach -
    mam czekac az w obie strony nic nie bedzie jechac?
    Czy zatrzymywac sie co pas i czekac az ruch ustanie ? Blokowanie
    jednego pasa ruchu w ogole dopuszczalne przy braku pierwszenstwa,
    czyli przy obowiazku jego ustapienia ?

    Ale to juz na przejsciu - na krawezniku nalezy stanac, poczekac,
    rozejrzec sie.

    A powiedzienie pieszym, ze maja pierszenstwo na przejsciu zaowocuje
    IMO wzrostem wypadkow przez rok czy dwa - tego typu

    https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=20

    J.

  • 450. Data: 2021-01-28 13:29:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 13:15:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dzis nie bardzo sobie wyobrazam przechodzenie przez jezdnie o 4
    > pasach, a czasem nawet o 2, bez pierwszenstwa pieszego na pasach -
    > mam czekac az w obie strony nic nie bedzie jechac?

    Według Roberta tak właśnie ma być. Trzeba poczekać do nocy, aż ruch się
    zmniejszy i przede wszystkim znikną rowerzyści, którzy opanowali wszystkie
    drogi.

    > A powiedzienie pieszym, ze maja pierszenstwo na przejsciu zaowocuje
    > IMO wzrostem wypadkow przez rok czy dwa - tego typu

    Norweg albo Niemiec by się zatrzymał na widok młodej zbliżającej się do
    pasów. Nie popatrzyła na jezdnię, ale kierowca przed pasami przyspieszył do
    prawie 60 km/h, a powinien zachować szczególną ostrożność.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl