    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Thu, 28 Jan 2021 12:51:29 +0100
    <qdftjkvebgi8.122cq96zmff52$.dlg@40tude.net>
    <OuJPH.626349$Vimb.469915@fx25.ams1>
    <1x086znve13z8$.bwl7r7casn0b$.dlg@40tude.net>
    <600ff7e9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <60101238$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <16cilqdntotex$.vl5n4wci72m4$.dlg@40tude.net>
    <601065d8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pajcnccoctsh.1la14zbrpw7bg$.dlg@40tude.net>
    <6011955e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <8zdtg0xepz91$.n8h4l6anyh2g$.dlg@40tude.net>
    <ruu75n$8on$1@gioia.aioe.org>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 12:28:51 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Na grupie prawo jesteśmy i tu jest gradacja prawa. Powyżej ustawy sa
    > przepisy, mówiące, że zarówno wchodzącemu jak i będącemu na przejściu
    > masz przepuścić. Powtórzony przepis jest w rozporządzeniu. Więc to nie
    > tylko dobra wola kierowców.

    Nie jestem prawnikiem, to się nie znam. Wiem tyle, co napiszą w kolorowych
    czasopismach i powiedzą w telewizorni. Na przykład, półtora roku temu
    pisano:

    "Dziś pieszy ma pierwszeństwo na jezdni, kiedy wejdzie na przejście. Ale
    nie wcześniej. Kierowcy zaś Prawo o ruchu drogowym nakazuje zachowanie
    szczególnej ostrożności przy zbliżaniu się do przejścia. Nie odnosi się
    jednak do sytuacji, gdy pieszy zamierza wejść na przejście lub właśnie na
    nie wkracza.

    Zasada, że pieszy ma pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na przejście,
    obowiązuje w krajach skandynawskich i w większości państw Europy
    Zachodniej."

    https://www.motofakty.pl/artykul/kodeks-drogowy-2019
    -pieszy-z-pierwszenstwem-przed-przejsciem.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/