  • 451. Data: 2021-01-28 14:18:29
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1gf4c6v5ob0he$.ajvmrbx8asyd$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Thu, 28 Jan 2021 13:15:06 +0100, J.F. napisał(a):

    >Według Roberta tak właśnie ma być. Trzeba poczekać do nocy, aż ruch
    >się
    >zmniejszy i przede wszystkim znikną rowerzyści, którzy opanowali
    >wszystkie
    >drogi.

    Albo postawic swiatla.

    Zauwaz, ze ten sam problem dotyczy tez pojazdow jadacych w poprzek ...
    ale pojazdami nikt sie nie przejmuje ...

    >Norweg albo Niemiec by się zatrzymał na widok młodej zbliżającej się
    >do
    >pasów.

    Mloda szla po chodniku - cos wskazywalo, ze bedzie przechodzic ?
    My tez sie zatrzymamy, jesli taki przepis przejdzie.

    Co do Niemcow to mam watpliwosci.
    U nich:
    -jednak jest szacunek dla samochodu, a i sam przepis nieco inny - to
    nie jest wprost pierwszenstwo,
    -takich przejsc jest bardzo malo ... wiec i przyzwyczajenia do
    profilaktycznego hamowania nie ma,
    -niby jak juz przejscie jest, to powinni bardziej uwazac, ale patrz
    wyzej.

    >Nie popatrzyła na jezdnię, ale kierowca przed pasami przyspieszył do
    >prawie 60 km/h, a powinien zachować szczególną ostrożność.

    Jakby jechal 50 to niewiele by pomoglo.
    A jakby sie patrzyl w predkosciomierz, zeby 50 nie przekroczyc, to by
    sie mniej patrzyl na jezdnie ...

    J.

  • 452. Data: 2021-01-28 14:34:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 14:18:29 +0100, J.F. napisał(a):

    > Albo postawic swiatla.

    Robert proponuje, żeby piesi zeszli do podziemia albo lewitowali. Wątpię,
    żeby przebił się z tym pomysłem. W niektórych miastach zlikwidowano nawet
    tunele dla pieszych, które już istniały.

> [...]
    > nie jest wprost pierwszenstwo,
    > -takich przejsc jest bardzo malo ... wiec i przyzwyczajenia do

    Spędziłem kiedyś miesiąc u Niemca i bardzo mi się podobało, że ruch
    zamierał, kiedy jeszcze byłem 2 metry od pasów. Nie zauważyłem, żeby ich
    zagęszczenie odbiegało od naszych realiów.
    Po powrocie do ojczyzny przez dwa tygodnie miałem wrażenie, że kierowcy
    chcą mnie zamordować. To był rok 2009, więc teraz szok kulturowy pewnie
    byłby już mniejszy.

    > Jakby jechal 50 to niewiele by pomoglo.

    Im mniejsza prędkość, tym mniejsze konsekwencje wypadku; po to właśnie są
    ograniczenia. To 60 km/h na pewnio kierowcy w sądzie nie pomoże.

    > A jakby sie patrzyl w predkosciomierz, zeby 50 nie przekroczyc, to by
    > sie mniej patrzyl na jezdnie ...

    Czyli w ogóle nie należy kontrolować prędkości, bo jeszcze coś można
    przeoczyć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 453. Data: 2021-01-28 14:36:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 28 Jan 2021 12:48:56 +0100, RadoslawF napisał(a):

    >Można to twierdzenie jakoś zweryfikować?

    Mozna pojechac i zobaczyc :-)

    Google Street View zdazylo objechac kilka miast,
    Hamburg, Brema, Dortmund, Essen, Dusseldort, Kolonia, Frankfurt,
    Norymberga, Stuttgart, Monachium.

    Berlin i Drezno - ale to moga byc zle przyklady.

    Jedz wirtualnie po okolicy i licz - ale tylko te bez swiatel
    https://goo.gl/maps/5iX4pzGCCJgCtRsg7
    https://goo.gl/maps/SGG9rUeix1EwZYzw7

    Bo to to chyba zly przyklad - u nas na glownej arterii tez beda same
    przejscia ze swiatlami

    https://www.youtube.com/watch?v=Alg8peh6JyU

    Tak nie wiedziec czemu - jak sa swiatla, to oni czesto nie maluja
    zebry, tylko linie w poprzek jezdni ... czyzby na wypadek awarii
    swiatel ?

    Albo takie malutkie, turystyczne miasteczko
    https://www.youtube.com/watch?v=zuhiBW5jjGs

    Na ilu przejsciach musiales ustapic pierwszenstwa ?

    J.

  • 454. Data: 2021-01-28 14:37:47
    Od: Kviat

    > Ja mam trochę inną konstatację. Na pasach piesi czują się bezpieczni i
    > nie uważają.

    Twoje osobiste wyobrażenie jest niezgodne z rzeczywistością.
    Badania pokazują, że zdecydowana większość pieszych -ponad 95% uważa na
    przejściach i to nie piesi są problemem.

    > Moze zmniejszenie ilości takich miejsc wpłynie na
    > zmniejszenie ilości wypadków?

    No. A zlikwidowanie przejść dla pieszych i zrobienie płotu z drutu
    kolczastego pod napięciem zmniejszy ilość takich wypadków do zera.

    Skoro 90% kierowców przekracza prędkość i nie zwalnia przed przejściami
    dla pieszych, to może zmniejszenie ich ilości wpłynie na zmniejszenie
    ilości wypadków?

    > Przy czym nie chodzi o ich likwidację,
    > tylko pozostawienie tam, gdzie są naprawdę potrzebne.

    I oczywiście decyzję gdzie są potrzebne będzie podejmować lobby(*)
    kierowców, a nie piesi?

    Przy czym nie chodzi o likwidację kierowców, tylko konsekwentne
    egzekwowanie przepisów i nieuchronność odpowiednio wysokiej kary za ich
    łamanie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

    (*) to nie ja pierwszy wyskoczyłem z jakimiś "lobby rowerzystów", ale
    specjalnie dla ciebie trzymam się tej konwencji.

  • 455. Data: 2021-01-28 14:56:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28-01-2021 o 12:48, RadoslawF napisał:

    > Tym że u niemca przejścia dla pieszych nie są nasrane co sto
    > metrów tak jak u nas. W dodatku część tego co idioci uważają za
    > przejścia faktycznie nimi nie jest i pieszy pierwszeństwa tam nie ma.

    Ale z drugiej strony masz dużo ciągów o uspokojonym ruchu. Natomiast u
    nas masz pocięte miasta tak, ze wielu mieszkańców jest pomiędzy
    "autostradami" oddalonymi od siebie kilkaset metrów. Stąd też domagają
    się dodatkowych przejść. Jeśli konieczność szukania przejścia byłaby
    rzeczą sporadyczną, nikt by się nie dopominał żadnych przejść, przy
    ruchu uspokojonym można przejść w miarę rozsądnie bez pasów.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 456. Data: 2021-01-28 14:58:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 14:36:28 +0100, J.F. napisał(a):

    > Mozna pojechac i zobaczyc :-)

    Byłem, ale nie liczyłem.

    > Jedz wirtualnie po okolicy i licz - ale tylko te bez swiatel
    > https://goo.gl/maps/5iX4pzGCCJgCtRsg7
    > https://goo.gl/maps/SGG9rUeix1EwZYzw7

    Zupełnie mi się nie chce.
    Przede wszystkim jednak trzeba wiedzieć, jak wybrać próbę reprezentatywną,
    bo nikt nie przeleci przecie całych Niemiec.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 457. Data: 2021-01-28 15:01:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 14:37:47 +0100, Kviat napisał(a):

    > I oczywiście decyzję gdzie są potrzebne będzie podejmować lobby(*)
    > kierowców, a nie piesi?

    Robert z rozrzewnieniem wspomina czasy generała - tfu! Generała - więc
    decyzję podejmie władza ludowa, która szczęśliwie powróciła i znowu rządzi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 458. Data: 2021-01-28 17:12:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 12:48, RadoslawF pisze:

    > Tym że u niemca przejścia dla pieszych nie są nasrane co sto
    > metrów tak jak u nas. W dodatku część tego co idioci uważają za
    > przejścia faktycznie nimi nie jest i pieszy pierwszeństwa tam nie ma.

    Bo w niecowie ludzie lażą gdzie chcą. U nas przejść jest nasrane, żeby
    nie mogli.

    --
    Shrek

  • 459. Data: 2021-01-28 17:52:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Choćby to, że nie ma prawa zakazującego prowadzenie działalności
    > gospodarczej, jeśli nie wprowadzono któregoś ze stanów nadzwyczajnych.
    > Jest to opublikowane? No jest, więc jest to prawem?

    eeeee?

  • 460. Data: 2021-01-28 19:46:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 11:15, Olin pisze:
    > Możesz wytłumaczyć w jaki sposób?

    W taki, że zginął / zostaną reanni Ci, którzy wejdą nei zauważeni przez
    kierujących. Oczywiście bedzie winny kierowca, ale nie zmieni to ilości
    rannych / zabitych.

    --
    Robert Tomasik