  • 331. Data: 2021-01-24 13:45:57
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Egzekwowalność Konstytucji na przykładzie sprawy UE-ENA]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 24.01.2021 o 12:59, Kviat pisze:
    > ,
    >
    > Tak, bo on ma tu zastosowanie. Reszta tych wywodów nie jest dla
    > policjanta istotna. Policja nie jest powołana do badania zgodności aktów
    > prawnych z Konstytucją.

    Przypadków "bezdyskusyjnie oczywistej niezgodności" jest mała w
    porównaniu do "TK ma/może wybrać interpretacje".
    W końcu TK dał Sejmowi czas na dostosowanie konstytucyjeczki do
    Umowy Międzynarodowej z Unią Europejską i ustalił tym poziom
    "egzekwowalności konstytucji RP3" na dziesięciolecia.
    [ Europejski Nakaz Aresztowania v. (już usunięty) konstytucyjny zakaz
    ekstradycji obywatela RP]

    --
    A. Filip

  • 332. Data: 2021-01-24 13:46:22
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 13:19, cef pisze:
    > Jak zatem wg Ciebie uchylić prawo, które w zasadzie nie jest
    > prawem, bo jest niezgodne z aktami wyższego rzędu?

    W każdym razie na pewno poprzez policjanta na krawężniku, bo to jest
    niedorzeczne.

    --
    Robert Tomasik

  • 333. Data: 2021-01-24 13:47:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 13:37, cef pisze:
    > Tzn nie chodzi mi o to, że się zaczerwienisz czy powiesz przepraszam,
    > tylko co wtedy widzisz jako rozwiązanie prawne takiego splotu wydarzeń,
    > że już będzie oczywistością, że Konstytucja została złamana,
    > bo będzie masa wyroków, orzeczeń i ogólnie będzie oczywiste,
    > że premier nadużył władzy. Wszyscy o tym wiedzą
    > i nadal stosują to prawo bo jest opublikowane?

    Już tu pisałem, że nie ma orzecznictwa do obowiązującego dziś prawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 334. Data: 2021-01-24 14:12:45
    Od: Kviat

    orzadzenie/

    > Czy bezprawnik jest jakimś nowym konstytucyjnym organem do stwierdzania
    > niezgodności z konstytucją? Bo jeśli tak, to Rozporządzenie powinno być
    > po prostu uchylone.
    Pomyśl przez sekundę logicznie. Spróbuj chociaż.
    Podam ci przykład, może załapiesz analogię.

    https://oko.press/skandaliczna-decyzja-izby-dyscypli
    narnej-zawiesila-sedziego-tuleye-i-pozwolila-postawi
    c-mu-zarzuty-karne/

    "Nielegalna Izba Dyscyplinarna uchyliła immunitet sędziemu Igorowi
    Tulei, co pozwoli Prokuraturze Krajowej postawić mu absurdalne zarzuty
    karne za wpuszczenie dziennikarzy na ogłoszenie ważnego dla obywateli
    orzeczenia."

    I teraz tak... zgodnie z tym co piszesz, powinno się najpierw urzędowo
    uchylić decyzję Izby Dyscyplinarnej żeby stwierdzić, że jednak zarzutów
    nie ma.
    Uważaj: trzeba by uchylić decyzję NIELEGALNEJ izby. Urzędowo uchylić
    decyzję grupki osób, które spotkały się na kawie i ciastku.
    Załapałeś absurd takiego postępowania?

    Zgodnie z prawem sędzia Tuleja nie ma żadnych zarzutów, więc może je
    olać (dopóki mamy resztki działającego prawa, bo wiadomo, że brutalną
    siłą reżim może wszystko odpierdolić co chce)

    Wracając do rozporządzeń, więc teraz trzeba uchylić rozporządzenia
    niezgodne z prawem, które nigdy nie powinny były powstać, bo nie da się
    tak zwyczajnie, zgodnie z logiką, powiedzieć: nigdy nie było takiego
    rozporządzenia. W tym przypadku rozporządzenia niezgodne z prawem wydał
    organ legalny, więc rozporządzenie istnieje. Zdarza się.
    Takiego syfu narobili, że najtęższe głowy siedzą i dumają jak ten (i
    wszystkie inne) syf posprzątać. I jest na to sposób, bo to nie pierwsze
    w historii rozporządzenia niezgodne z ustawą, ale jest tego tak dużo, że
    ręce opadają.

    Tyle, że ty się upierasz, że policjant ma obowiązek wykonać zapisy
    niezgodnego z prawem rozporządzenia "bo opublikowane" i musi je
    wykonywać tak długo, dopóki rozporządzenie nie zostanie formalnie uchylone.
    Otóż nie musi, a wręcz mu nie wolno. Bo wykonując rozporządzenia
    niezgodne z prawem łamie prawo.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 335. Data: 2021-01-24 16:25:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 13:42, Kviat pisze:
    > Ale to nie znaczy, że reszta ma potulnie to akceptować.

    Może tę resztę to zachęci do wzięcia udziału w kolejnych. Pytanie, czy
    będzie na kogo głosować.

    --
    Robert Tomasik

  • 336. Data: 2021-01-24 16:29:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 14:12, Kviat pisze:
> [...]
    >
    > I teraz tak... zgodnie z tym co piszesz, powinno się najpierw urzędowo
    > uchylić decyzję Izby Dyscyplinarnej żeby stwierdzić, że jednak zarzutów

    Z czego Ty to wnioskujesz? Po raz kolejny wymyślasz sobie problem, z
    którym będziesz walczył. Naturalnym skutkiem stwierdzenia, że Izba
    Dyscyplinarna jest "nielegalna" powinno być ukaranie winnych temu
    zaniedbaniu. Ale to absolutnie nie ma żadnego związku z winą, bądź nie
    sędziego. On zarówno może być winien, jak i niewinien, niezależnie od
    legalności Izby Dyscyplinarnej.

    --
    Robert Tomasik

  • 337. Data: 2021-01-24 16:31:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 13:45, A. Filip pisze:
> [...]
    > "egzekwowalności konstytucji RP3" na dziesięciolecia.
    > [ Europejski Nakaz Aresztowania v. (już usunięty) konstytucyjny zakaz

    OK! Ale czy w związku z tym, policjanci powinni każdy podług swego
    uznania zacząć tę ustawę stosować? Bo o tym tu dyskutujemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 338. Data: 2021-01-24 17:20:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > OK! Ale czy w związku z tym, policjanci powinni każdy podług swego
    > uznania zacząć tę ustawę stosować? Bo o tym tu dyskutujemy.

    Jak chcesz czysto praktycznie: Jak "paru" policjantów zmieni się w
    domorosłych prawników w konkretnej kwestii to ich szefostwo nie dość że
    "zgniecie i wymiecie" to jeszcze zrobi to łatwo. Czyli jak nie zrobi
    tego "naprawdę duża część" to raczej+ gówno z tego będzie
    pozasymbolicznie.

    Zaś sędziom serdecznie życzę ustanowienia precedensu umożliwiającego
    karanie sędziów choćby za ekstradycje na podstawie ENA gdy jeszcze w
    konstytucji stał jasny zakaz ekstradycji obywateli RP. AFAIR
    Korwin-Mikke się odgrażał że ci sędziowie zostaną za to ukarani.
    Niby zostali? Jakoś nie zauważyłem a to niby sędziowie a nie policjanci
    powinni świecić przykładem jak się odpowiada _osobiście_ za stosowanie
    prawa niezgodnego z aktami wyższego rzędu bo to oni są najbardziej od
    znania niuansów prawa.

    IMHO Policjanci dopóki nie ma _jednolitego_ orzecznictwa, wyroku SN albo TK
    niemal zawsze nie powinni stosować "osobistej interpretacji prawa"
    bo zostanie po tym na długo prawdziwy burdel na kółkach.

    --
    A. Filip

  • 339. Data: 2021-01-24 17:31:57
    Od: Kviat

    narnej-zawiesila-sedziego-tuleye-i-pozwolila-postawi
    c-mu-zarzuty-karne/

    > Z czego Ty to wnioskujesz? Po raz kolejny wymyślasz sobie problem, z
    > którym będziesz walczył.

    Po raz kolejny pokazujesz, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

    > Naturalnym skutkiem stwierdzenia, że Izba
    > Dyscyplinarna jest "nielegalna" powinno być ukaranie winnych temu
    > zaniedbaniu.

    I co policja robi w tej sprawie?

    > Ale to absolutnie nie ma żadnego związku z winą, bądź nie
    > sędziego. On zarówno może być winien, jak i niewinien, niezależnie od
    > legalności Izby Dyscyplinarnej.

    "żeby stwierdzić, że jednak zarzutów nie ma."
    Z czego ty tu wnioskujesz, że napisałem coś o winie?

    A nie... czekaj... przecież można bezkarnie wymyślać nieprawdziwe powody
    przeszukań, bo nie wiadomo co można znaleźć, albo stawiać obywatelom
    wymyślone zarzuty, które przecież w każdej chwili można zmienić, więc
    nie ma sprawy i niepotrzebnie tracimy czas na dyskusję o patologii w
    policji, w rządzie i wymiarze sprawiedliwości.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 340. Data: 2021-01-24 20:14:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 17:31, Kviat pisze:

    > I co policja robi w tej sprawie?

    Nie wiem, ale sądzę, że nic. Czemu Twoim zdaniem miałaby cokolwiek
    robić? Na świecie jest masa niegodziwości. Nie da się tego naprawić.
    można polepszyć. niech każdy robi, to co może po prostu.

    --
    Robert Tomasik