  • 341. Data: 2021-01-24 22:26:22
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Kviat

    > Nie wiem, ale sądzę, że nic.

    Też tak sądzę.

    > Czemu Twoim zdaniem miałaby cokolwiek
    > robić?

    Bo od tego jest i za to obywatele płacą pensje policjantom.
    Policja chyba powinna ścigać działalność niezgodną z prawem? Czy jednak nie?

    > Na świecie jest masa niegodziwości. Nie da się tego naprawić.

    Przy takim podejściu, to faktycznie wydawanie podatków na policję to
    niepotrzebny koszt.

    > można polepszyć. niech każdy robi, to co może po prostu.

    Problem w tym, że często policja może, ale nie robi.
    Albo robi to, czego nie powinna robić.
    Oczywiście nigdzie na świecie nie jest idealnie, ale w niektórych
    krajach proporcje są odwrócone i to bardzo.
    Od kilku lat masz okazję obserwowania odwracania prawidłowych proporcji
    we własnym kraju i nawet specjalnie cię to nie martwi, a wręcz
    przeciwnie uważasz, że to normalne i tak powinno być.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 342. Data: 2021-01-24 23:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Już tu pisałem, że nie ma orzecznictwa do obowiązującego dziś
    > prawa.

    CZyli wystarczy zmieniac nr rozporzadzen?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 343. Data: 2021-01-25 00:08:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 22:26, Kviat pisze:

    > Bo od tego jest i za to obywatele płacą pensje policjantom.
    > Policja chyba powinna ścigać działalność niezgodną z prawem? Czy jednak
    > nie?

    No nie w każdym zakresie. Są wyspecjalizowane służby do pewnych zakresów.

    --
    Robert Tomasik

  • 344. Data: 2021-01-25 00:09:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 23:59, Budzik pisze:

    > CZyli wystarczy zmieniac nr rozporzadzen?

    Aleś Ty jest uparty. Nie wystarczy.

    --
    Robert Tomasik

  • 345. Data: 2021-01-25 00:58:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Podobinie jak z kulsonami. Z twojego punktu widzenia osoba o nikłym
    > kręgosłupie moralnym nie powinna być policjantem. Z punktu widzenia
    > władzy nadaje się doskonale na kulsona. Więc ten tego... Ba nawet
    > osobnik o wzorcowo gibkim kręgosłupie jest wicepremierem. A potem
    > okazało się że i tak za sztywny;)

    No tak. Cały czas powtarzam, że to nie ten kulson jest problemem :)

    > Przede wszystkim nie usprawiedliwiać. A potem jak się uda to fajnie by
    > było pociągnąć do odpowiedzialności. Ale to jak już będzie prokuratura a
    > nie zerokratura. Pamiętasz jak wkurwiony był bruzio jak aspieranta
    > sawerę publicznie pochwalono za wierną służbę władzy. A wiesz dlaczego -
    > bo wtedy kulsony zrozumiały, że na razie są bezkarne, ale w przyszłosci
    > to już cholera wie. Oni dobrze wiedzą, że to co odpierdalają to się
    > mieści w granicach prawa, ale tylko tego z nazwy partii rządzącej.
    > Dlatego jest wśród nich niechęć do noszenia imienników (nie mówię
> [...]

    Nie usprawiedliwiam. Wykazuję zrozumienie sytuacji. Dodatkowo patrząc z
    boku, trudno mi się wk..ć na młotek gdy jasne jest, że sam z siebie się
    nie wziął i był uderzył.

    > A mnie się wydaje, że ci "sławniejsi" powinni jednak być zainteresowani
    > kolejną kadencją pisu. Dlatego tak się swojej tożsamosci wstydzą, żeby
    > jednak kulsonimi celebrytami nie zostać.

    Pewnie tak. Z tym, że ci sławniejsi to może długofalowo pretendują do
    jakiś spółek skarbu państwa.

    > O widzisz. W związku z tym dochodzę do wniosku, że zamiast wymyślać
    > głupoty o zawiadomieniach ziobrokratuty najskuteczniejszą metodą po
    > prostu doprowadzenie do podjęcia czynności przez funkcjonariusza gdzie
    > powinien się przedstawić. I nagranie zachować.

    I co potem? Jaki jest okres przedawnienia takich przestępstw/wykroczeń?

    --
    Marcin

  • 346. Data: 2021-01-25 01:04:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Kviat <Kviat> wrote:

    > Lepienie bałwanka, zakładanie koszulki na pomnik, heppeningi Lotnej
    > Brygady, to jest ostra konfrontacja?
    > Moim zdaniem lepienie bałwanka leży na samym spodzie ostrych
    > konfrontacji. Poniżej jest już tylko oglądanie "wiadomości" TVpis z
    > piwem, czipsami i klnięciem pod nosem.

    Oczywiście, że nie. Ostra konfrontacja by była, gdy nasz antyterorysta
    wzywa do usunięcia bałwanka, panie mówią nie i rozpoczynają protest
    okupacyjny z obroną miejsca bałwankowego. Antyterorysta wzywa posiłki,
    zakuwa babki i odwozi na dołek.

    Nie do tego namawiasz?

    --
    Marcin

  • 347. Data: 2021-01-25 01:13:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Kviat <Kviat> wrote:

    > Przed zmianą władzy zrobią duże ognisko i te skargi spalą. Kto im zabroni?
    > O ile w ogóle trzymają/będą je trzymać w archiwach.

    Ci co złożą zawiadomienia będą zdecydowanie pamiętać. Będzie dodatkowa
    okazja zająć się tymi co zrobia to ognisko, choć jak pokazuje znany
    przykład z rozjechanym laptopem, mogą być i tu problemy.

    > Może właśnie tylko dlatego ludzie mają jeszcze odwagę lepić bałwanki.

    Prawda.

    > Mamy XXI, kamery w telefonach..., filmy i zdjęcia wrzucone przez VPN na
    > chmurę z kopiami zapasowymi na serwerach w demokratycznych państwach.
    > Kulsony mentalnie żyją w XIX wieku (niektórzy może nawet w XX...) i im
    > się wydaje, ze jak czegoś nie ma na papierze z pięcioma pieczątkami,
    > albo jak laptopa zabranego podejrzanemu utopi się w wannie, to dowody
    > nie istnieją i nie było sprawy.

    Po 4-8 latach nikt nie będzie pamiętał idywidualnie o takich dowodach.
    Jak złoży zawiadomienie, to na 100% nie zapomni. Zresztą, tak jak
    wspomniałem w odpowiedzi Shrekowi, nie wiem kiedy się coś takiego
    przedawnia. Widzę 5-10 lat za drobniejsze rzeczy...

    --
    Marcin

  • 348. Data: 2021-01-25 01:30:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Nijak nie rozumiem twojej argumentacji.
    > Jeżeli uwazasz ze w kupie sniegu moze być bomba wiec nalezy takie kupy
    > ochraniac to gwarantuje ci ze znajdziesz w Polsce tysiace takich kup a
    > tutaj przyczepiono sie do jednej konkretnej.
    > Wiec albo było coś wiecej (telefon ze zgłoszeniem ze w sniegu jest
    > bomba) albo powód interwencji był pozorny.
    > Co do urabiania - to znów cie nie rozumiem. Jezeli uwazasz ze sa zle
    > urobieni to skad obrona? Uwazasz ze jest zle ale zgadzasz sie ze tak ma
    > byc?

    Myślę, że rozumiesz. W końcu chodzi wyłącznie o pretekst, przynajmniej
    na poziomie przełożonego tego stójkowego.

    > I znow czuje jakies rozdwojenie jazni.
    > Niby bronisz a jednak sie zgadzasz ze postapili zle.
    > O moich postawach sie prosze nie wypowiadaj bo nie znasz mnie a ja
    > wielokrotnie dostałem w dupe za to ze nie zachowywałem sie
    > komformistycznie.

    No widzisz, ale to zdaje się ty zacząłeś najpierw mnie oceniać vide
    elastyczne kręgosłupu, a też gówno o mnie po prawdzie wiesz. Świat drogi
    Budziku potrafi być nieco bardziej skomplikowany niż ci bardzo źli i ci
    kryształowi. Zrozumienie tego zwykle trochę czasu zajmuje.

    > Bardziej ci zalezy na ojczyznie i dlatego widzac łamanie praw
    > obywatelskich godzisz sie na to i akceptujesz ten fakt.

    Nie.

    > No powiem ci ze nazwac to pragmatyzmem to trzeba byc bardzo gibkim...
    > ;-D

    Starasz się coraz usilniej zrobić z tej dyskusji rozgrywkę personalną,
    ale ja nie mam misji edukacyjnej i mogę tylko wzruszyć ramionami.
    Klarownie nie rozumiemy się, więc bez sensu to ciągnąć.

    --
    Marcin

  • 349. Data: 2021-01-25 01:51:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wygoglaj sobie hasło "oczywista omyłka pisarska".

    Odnoszę wrażenie, że argumentacja Roberta dotyczy nieoczywistych
    przypadkóoe i takie ma na myśli. Natomiast reszta jego rozmówców
    przyjmuje, że są one oczywiste, lub coś jest oczywistą pomyłką.

    Posuwając rzecz do absurdu, jak w "prawie" znajdzie się tekst, "możesz
    zabić murzyna" to nie ma bata aby policjant uniknął odpowiedzialności
    jesli to zrobi, rozkaz czy nie, ale w przypadkach mniej oczywistych
    będzie MZ działał na zasadzie ryzyka.

    Sąd w szczególności MZ oceni czy jako profesjonalista, policjant miał
    mocne podstawy przypuszczać, że przepis jest bezprawny. I pewnie będzie
    to inna miarka dla inspektora, a inna dla krawężnika.

    --
    Marcin

  • 350. Data: 2021-01-25 01:56:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zaraz - postawienie bałwanka to niby ostra konfrontacja?

    Oczywiście nie. Ale (potencjalne) postawienie się kulsonowi polecającemu
    usunięcie i pójście sobie stad, już być może.

    --
    Marcin