  • 61. Data: 2012-05-18 13:44:20
    Temat: Re: Identyczne imiona dzieci
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.05.2012 22:37, PiotRek pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:joh713$sg7$2@inews.gazeta.pl...

    > Prawie tak. Ale dlaczego nieszczęsne, to nie pojmuję.

    Nie wiem, na Śląsku straszą, że wprowadzą i niespecjalnie mi się to
    podoba, bo zainwestują kupę kasy (mojej, a jakże) we wdrożenie systemu
    PayPass dostarczanego przez Jedynie Słuszny Bank. Ja bym wolał, żeby
    wprowadzili PayPass niezależny od karty, jeśli już bardzo chcą
    inwestować w infrastrukturę.

    Jak ktoś korzysta regularnie, to może taki doładowywany PayPass Obcego
    Banku mu nie przeszkadza. Ale ja bym wolał nie doładowywać przed tylko
    móc podjąć decyzję o tym, że jadę i wsiąść do Busa. Już raz leciałem
    pieszo z Zabrza do Gliwic, bo bus akurat podjechał jak wychodziłem i nie
    zdążyłem znaleźć sklepu, gdzie łaskawie bilety sprzedają. Z przedpłaconą
    kartą może będzie łatwiej, ale i tak w takim wykonaniu jest to bez sensu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 62. Data: 2012-05-19 00:59:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie wiem, na Śląsku straszą, że wprowadzą i niespecjalnie mi się to podoba,
    > bo zainwestują kupę kasy (mojej, a jakże) we wdrożenie systemu

    Akurat tu nie czepiaj się Warszawy w porównaniu z GOPem.
    Tym razem parę większych miast poszło dobra droga - wprowadzili
    "cokolwiek", co ma limitowana funkcjonalnosc (chocby na zasadzie:
    na poczatek bilety zbiorkomu a potem się zobaczy), i toto działa.
    A GOPowy system, zaplanowany "do wszystkiego", jak na razie
    jest do niczego, znaczy w powijakach i końca nie widać.
    Choćby stan prawny, w którym założenie że za rok przepisy będa
    choć podobne do dzisiejszych jest bardzo ryzykowne, wskazuje
    iż ta metoda jest zła.

    > Już raz leciałem pieszo z Zabrza do
    > Gliwic, bo bus akurat podjechał jak wychodziłem i nie zdążyłem znaleźć
    > sklepu, gdzie łaskawie bilety sprzedają.

    Kierowca nie miał, twardo postanowiłes nie podarować 1 zł
    (u kierowcy sa tylko bilety "dalekiego zasięgu", więc droższe
    niż na 2 gminy) czy w ogóle nie pytałes?
    (co by mnie nie zdziwiło ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2012-05-19 08:45:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Kierowca nie miał,

    Nie miał. Za moich czasów licealnych u kierowcy było drożej o 50gr czy
    tam 1zł i kierowca brał ten naddatek. Więc mieli. Potem zlikwidowano
    prowizję dla kierowców i oni notorycznie nie mają teraz biletów, bo nie
    opłaca im się mieć.

    Generalnie komunikacja miejska robi wszystko, żeby z niej nie korzystać.

    Pamiętam jak uczniowie nasi mieli problem, bo 720 (którym jeździ gros
    uczniów) odjeżdżał równo z dzwonkiem. Pisaliśmy do KZK o przesunięcie 10
    minut busów na później. Odmówili. Więc od nowego roku szkolnego
    skróciliśmy przerwy i nasi uczniowie zaczęli kończyć 10 minut wcześniej.
    I wiesz co zrobił KZK GOP? Przesunął 720 o bodajże 10 minut wcześniej i
    znów się zrównało z przerwą.

    > (u kierowcy sa tylko bilety "dalekiego zasięgu",

    A właśnie, że nie. Bo właśnie raz mi się udało załapać na to, że miał
    właśnie takie najtańsze i kazał mi jechać na tych najtańszych. Pewnie
    kara i tak mi się należała, ale skoro kierowiec się zgodził, to
    jechałem. W omawianym przypadku jednak się nie zgodził i drałowałem pieszo.

    Dla mnie fajne jest tak, jak w PKS... Kasa fiszkalna, mówisz co chcesz,
    nabija i już. Nie musi mieć żadnych druczków i zawsze bilety ma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2012-05-19 10:02:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie miał.

    A to nie mam pytań.

    > Generalnie komunikacja miejska robi wszystko, żeby z niej nie korzystać.

    Problem w GOP jest trochę inny niż w reszcie kraju, ze względu na
    "posrednika" (KZK).
    Nie da się ukryć, że Twój opis jakos mało mnie dziwi.

    > Dla mnie fajne jest tak, jak w PKS... Kasa fiszkalna,

    Fakt, ale faktem jest również że "miejscy" działajacy na tej zasadzie
    daleko by nie ujechali.
    Oczywiscie prowizja od biletu sprzedawanego w pojezdzie (w znaczeniu,
    że drożej niż w przesprzedaży) ten problem by rozwiazała, tak jak
    wspomniałes.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2012-05-19 12:50:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Fakt, ale faktem jest również że "miejscy" działajacy na tej zasadzie
    > daleko by nie ujechali.

    Dlaczego? Za bilety też płacą podatki. Taka kasa drukująca przecie się
    nie różni od zwykłych biletów, tylko że są one generowane ,,na bieżąco''
    i kierowca nie musi pobierać druczków, więc mu ich nie braknie.

    > Oczywiscie prowizja od biletu sprzedawanego w pojezdzie (w znaczeniu,
    > że drożej niż w przesprzedaży) ten problem by rozwiazała, tak jak
    > wspomniałes.

    No tak było w latach 90.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2012-05-19 16:25:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dlaczego?

    Bo to TRWA, drogi Watsonie!
    Przypominam - w PKSach płacisz "tyle ile się należy" i wystawianie
    biletów faktycznie trwa. Przejedz się kiedy takim np. z Bytomia,
    do którego robi się kolejka na kilkanascie osób, to ocenisz
    (w Zabrzu chyba do żadnego tak się nie zdarza).

    > No tak było w latach 90.

    Chyba tak.
    I dla jasnosci, miałem na mysli głównie funkcję motywacyjna dla pasażerów

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2012-05-19 18:53:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > do którego robi się kolejka na kilkanascie osób, to ocenisz
    > (w Zabrzu chyba do żadnego tak się nie zdarza).

    No ale taka kasa nie musi być wolniejsza niż już wydrukowane bilety, bo
    stawki taryfowe mogą być pod HotKeyem. I szybciej kliknąć BZYT niż
    oderwać z bloczka.

    > Chyba tak.
    > I dla jasnosci, miałem na mysli głównie funkcję motywacyjna dla pasażerów

    To nie kwestia motywacji. Miałem taką kontuzję, że nie mogłem prowadzić
    auta. Musiałem szybko zajechać do Gliwic i dupa... Nie było po drodze
    sklepu z biletami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 68. Data: 2012-05-23 22:52:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > No właśnie. U nich sobie radzą z Juniorem, u nas nie bardzo.
    >
    > IMHO dziecko mogłoby mieć, w zależności od okoliczności lekkie bądź
    > poważne, kłopoty psychologiczne. W każdym bądź razie - nie pomagałoby to
    > raczej.

    MZ jedyny "kłopot psychologiczny" tkwi w twojej głowie.

  • 69. Data: 2012-05-23 22:58:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > Poza tym, usługa "przepisania biletu na kogoś innego" chyba istnieje, tyle
    > że kosztuje kupę kasy.

    To ja Ci taką usługę zaoferuję za darmo