  • 1. Data: 2012-05-09 09:10:01
    Temat: Ochrona danych - osoby i firmy - jak to jest?
    Od: "Davido" <P...@w...pl>

    Zglupialem juz zupelnie.
    Dane osob fizycznych w postaci bazy danych (imie, nazwisko, adres i telefon)
    nalezy zglosic do giodo? Tak?
    Dane osob fizycznych prowadzacych dzialanosc gospodarcza (np. fryzjer,
    hydraulik) albo spolki cywilne (maja regon, nip, strony internetowe, sa w
    ksiazkach telefonicznych, reklamuja sie itd.) trzeba gdzies rejestrowac?
    Mozna uzywac tych danych jako baz danych?
    Dane firm z krs (sp. z oo.o, sa, jawne, komandytowe itp.) trzeba gdzies
    rejestrowac?

  • 2. Data: 2012-05-09 13:24:52
    Temat: Re: Ochrona danych - osoby i firmy - jak to jest?
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 09.05.2012 09:10, Davido pisze:
> [...]
    > rejestrowac? Mozna uzywac tych danych jako baz danych? Dane firm z
    > krs (sp. z oo.o, sa, jawne, komandytowe itp.) trzeba gdzies

    Ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy osób fizycznych. Jeśli w
    bazie masz zapisane dane przedsiębiorstw/firm to nie musisz nigdzie jej
    rejestrować nawet jeśli są to jednoosobowe działalności gospodarcze typu
    Czesiek Hydraulik Zatkana Rura.

  • 3. Data: 2012-05-09 13:57:46
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-09 13:24, Lukasz pisze:

> [...]
    > bazie masz zapisane dane przedsiębiorstw/firm to nie musisz nigdzie jej
    > rejestrować nawet jeśli są to jednoosobowe działalności gospodarcze typu

    "Dane osobowe identyfikujące przedsiębiorców zawarte w ewidencji
    działalności gospodarczej również są chronione ustawą o ochronie danych
    osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.). Tak jest od 1
    stycznia 2012 r. Wraz z końcem 2011 r. stracił bowiem moc obowiązującą
    art. 7a ust. 2 ustawy - Prawo działalności gospodarczej, z którego
    wynikało, że ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane
    osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy o ochronie danych
    osobowych."

    Radzę jednak na początek przeczytać (choćby dla orientacji):

    http://www.rp.pl/artykul/676350.html

    --
    spp

  • 4. Data: 2012-05-09 16:38:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, Davido wrote:

> [...]
    > w ksiazkach telefonicznych, reklamuja sie itd.) trzeba gdzies rejestrowac?
    > Mozna uzywac tych danych jako baz danych?

    Zle stawiasz pytanie.
    To, że przy osobie fizycznej prowadzacej DG, czy to jednoosobowo czy
    w formie SC, ta sama osoba jednoczesnie jest przedsiębiorca, nie znaczy,
    że możesz jej danych używac w innym celu.
    Jak sobie trzymasz bazę fryzjerów, to proszę bardzo.
    Ale jesli zbierasz o fryzjerach dane nijak niezwiazane z ichnim
    fryzjerstwem, to nie ma różnicy czy to jest Jan Kowalski (zawód nieznany)
    czy Jan Kowalski fryzjer - jesli od pierwszego potrzebujesz zgody
    i podlega to pod "rygory", to u drugiego też.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-05-10 14:13:28
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 09.05.2012 13:57, spp pisze:

> [...]
    > ochronie danych osobowych."
    >
    > Radzę jednak na początek przeczytać (choćby dla orientacji):

    Mea culpa. Zaznajomie się z artykułem. Jak na mój gust taka zmiana w
    prawie uprzykrzy życie wielu osobom. Ciekawe jak będzie wyglądało
    egzekwowanie tego.

  • 6. Data: 2012-05-11 10:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:

    > Mea culpa. Zaznajomie się z artykułem. Jak na mój gust taka zmiana
    > w prawie uprzykrzy życie wielu osobom.

    Chyba nie aż tak, jak próbujesz zasugerować.
    Istotna różnica jest taka, że w zakresie danych jawnych
    będzie można się ograniczyć do stałego miejsca swiadczenia
    działalnosci, bez podawania m-ca zamieszkania.
    Ale już wszelkie wystawione przez prowadzacego DG oferty
    zawieraja dane, które można przetwarzać "w prawnie usprawiedliwionym
    celu" czy jak to tam jest.

    > Ciekawe jak będzie wyglądało egzekwowanie tego.

    Na mój gust, sa szanse że interpretacja pójdzie we własciwa stronę,
    czyli skutecznego zapobiegania owych danych do celu *nie* zwiazanego
    z DG.

    Zupełnie inna sprawa, czy ustawodawca nie zapomni przypadkiem
    w setkach miejsc (np. w podatkach) poprawić "adres podatnika"
    tudzież "adres sprzedawcy" na "adres podatnika lub miejsca
    prowadzenia działalnosci" (oczywiscie wystarczy raz per ustawa,
    gdzies w nagłówku, ewentualnie w Ordynacji, ale wtedy i tak trzeba
    sprawdzić czy któras ustawa nie ma "swojej definicji", a czesto
    tak jest).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-05-12 21:32:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 10:19:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ewentualnie w Ordynacji, ale wtedy i tak trzeba sprawdzić czy któras
    > ustawa nie ma "swojej definicji", a czesto tak jest).

    Obawiam się, że jest co najmniej jedno miejsce gdzie tego nie poprawią i
    niestety będzie to powodowało olbrzymie problemy. Chodzi o zastąpienie
    miejsca zamieszkania miejscem prowadzenia działalności (lub co gorsza
    byłym miejscem prowadzenia działalności) w pozwach cywilnych.