  • Data: 2010-09-19 08:36:22
    Temat: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Nurtuje mnie ostatnio taki problem jak w temacie. Chodzi o hol giętki. PORD
    precyzuje to tak "Zabrania się holowania:
    pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie
    układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest
    unieruchomiony".

    W praktyce nie zdarza się prawie, żeby trzeba trzeba było holować samochód w
    którym da uruchomić się silnik :), samochodów bez serwa czy wspomagania też
    już raczej nie ma. Czy to znaczy, że zgodnie z prawem na holu giętkim można
    holować tylko Syrenki i inne muzealne zabytki?

    Dotychczas wielokrotnie zdarzało mi się holować i być holowanym. Łatwo nie
    jest, ale przy niewielkich szybkościach nie było to takie strasznie trudne
    mimo twardego hamulca i ciężkiej kierownicy. Trochę mnie ten przepis dziwi,
    ale więcej już chyba nikogo nie podholuję, bo w takim wypadku policja może w
    ciemno ukarać obydwu kierowców.

    Druga sprawa - z praktyki. Zazwyczaj holuje się pojazd z padniętym
    akumulatorem, bo delikwent przedtem kręci rozrusznikiem ile wlezie :). Brak
    jest więc dodatkowo świateł i klaksonu. Wieki temu zholowałem taki samochód
    stosując dosyć proste rozwiązanie - odłączyłem benzynę, wykręciłem świece i
    holowałem na 5 biegu (Polonez :). Akumulator miał piękne ładowanie, wszystko
    inne też działało ale w świetle PORD silnik był przecież "unieruchomiony". Czy
    w takim wypadku też będzie mandat?

    Wie ktoś może jak to wygląda w praktyce? Jako "praktykę" rozumiem oczywiście
    tylko i wyłącznie postawę funkcjonariuszy i interpretację PORD w ich
    wykonaniu :).

    Pozdrawiam

    "Czapla"