  • Data: 2002-10-21 19:49:44
    Temat: Hałas wokół sklepu
    Od: "I.B" <i...@m...bialystok.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę szanownych grupowiczów o pomoc:
    Mieszkam blisko sklepu, w którym z powodu uszkodzonych łożysk (może braku
    smaru w łożyskach), bardzo głośno pracują wentylatory. Zgłosiłem skargę na
    ww. sklep do SANEPID-u, który z kolei poprosił o ekspertyze Wojewódzki
    Inspektorat Ochrony Środowiska. Wyniki badań potwierdziły przekroczenie norm
    hałasu w porze nocnej. Co mogę z tym faktem zrobić? Ww. instytucje
    zobowiązały właściciela do usunięcia źródeł hałasu ale termin to koniec
    listopada 2002. Zależy mi na wyłączaniu wentylatorów w nocy, bo
    przeszkadzają spać, natomiast nie mam nic przeciwko pracy w dzień.
    Właściciel pomimo znajomości powyższych faktów nic nie robi.
    Czy do takiej sytuacji odnosi się zapis Kodeksu Wykroczeń:
    "Art. 51. § 1. (54) Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem
    zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie
    w miejscu publicznym,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny."

    Czy "normalny"człowiek jest w takiej sytuacji bezbronny?

    Jeszcze raz proszę o pomoc
    Ireneusz Bujnowski
    Białystok