  • 131. Data: 2021-08-27 10:51:53
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > No faktycznie takie mają prawo, że ludzie siedzą w więzieniach bez żadnego
    > trybu.
    > Do Białorusinów masz zapewne takie samo podejście jak do Afgańczyków, więc
    > zauważę, że Andżelika Borys i Andrzej Poczobut siedzą w areszcie ciepłego
    > człowieka od marca.

    > Możemy zastosować się do konwencji genewskiej.

    A którego konkretnie paragrafu konwencji o uchodźcach?

    Może tego uchodźcy mają stosować się do prawa kraju przyjmującego a
    nielegalne przekroczenie granicy chyba z jakiegoś powodu jest
    nielegalne? [Artykuł 2 Konwencj [A]]
    Zakładam że zacytujesz inny paragraf i zejdziemy na zwykły prawniczy
    konflikt "a który paragraf konwencji ma pierwszeństwo".

    IMHO Nielegalne przekroczenie granicy Polski z Białorusią miałoby
    znacznie mniejsze znaczenie gdyby byli uchodźcami *bezpośrednio* z
    Białorusi albo na terytorium Białorusi także wtargnęli nielegalnie
    bo "nie mieli (dobrego) wyboru".

    [A] http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU19911190515

    --
    A. Filip

  • 132. Data: 2021-08-27 11:09:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Aug 2021 10:51:53 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > A którego konkretnie paragrafu konwencji o uchodźcach?

    Konkretnie do artykułu 32.

    > Może tego uchodźcy mają stosować się do prawa kraju przyjmującego a
    > nielegalne przekroczenie granicy chyba z jakiegoś powodu jest
    > nielegalne? [Artykuł 2 Konwencj [A]]

    Artykuł 31
    Uchodźcy przebywający nielegalnie w państwie przyjęcia

    1. Umawiające się Państwa nie będą nakładały kar za nielegalny wjazd lub
    pobyt na uchodźców przebywających bezpośrednio z terytorium, na którym ich
    życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1, i
    weszli lub przebywają na ich terytorium bez zezwolenia, pod warunkiem że
    zgłoszą się bezzwłocznie do władz i przedstawią wiarygodne przyczyny
    swojego nielegalnego wjazdu lub pobytu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 133. Data: 2021-08-27 11:32:54
    Temat: Re: "bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1,"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > weszli lub przebywają na ich terytorium bez zezwolenia, pod warunkiem że
    > zgłoszą się bezzwłocznie do władz i przedstawią wiarygodne przyczyny

    *Białoruś* odpowiada tej definicji? IMHO ni wuja bez odwołanie się do
    treści artykułu 1.

    Po za tym w trybie kauzyperda: RP3 nie nakłada kar a odmawia statusu
    uchodźcy/wpuszczenia. Domniemanie że z tego paragrafu wynika obowiązek
    wpuszczenia tych konkretnie ludzi jest możliwe ale co najmniej
    "sporne" IMHO.

    --
    A. Filip

  • 134. Data: 2021-08-27 11:33:49
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.08.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

> [...]
    > weszli lub przebywają na ich terytorium bez zezwolenia, pod warunkiem że
    > zgłoszą się bezzwłocznie do władz i przedstawią wiarygodne przyczyny

    Słowo klucz: bezpośrednio.

    Na Białej Rusi żadne niebezpieczeństwo im nie zagrażało,
    ergo wyłączenie nie działa.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 135. Data: 2021-08-27 11:40:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 27 Aug 2021 09:33:49 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Słowo klucz: bezpośrednio.
    >
    > Na Białej Rusi żadne niebezpieczeństwo im nie zagrażało,
    > ergo wyłączenie nie działa.

    Po tym, co nasza telewizja mowi o reżimie Łukaszenki?

    Albo po tym, co widac przy granicy, ze bialoruskie sluzby nie
    pozwalaja im odejsc od linii ? :-)

    J.

  • 136. Data: 2021-08-27 11:43:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 11:32:54 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > uchodźcy/wpuszczenia. Domniemanie że z tego paragrafu wynika obowiązek
    > wpuszczenia tych konkretnie ludzi jest możliwe ale co najmniej

    Wpuszczenia mie, ale mowa o tych, co sie dostana niewpuszczeni :-)

    No i czy po takim artykule mozna im odmowic udzielenia azylu pod
    pretekstem nielegalnego wjazdu ? :-)

    J.

  • 137. Data: 2021-08-27 11:47:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 09:51:54 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > W sumie to państwa "graniczne" są pokrzywdzone i należałoby to rozwiązać na
    poziomie Unii.

    No przeciez byly proby, ale Kaczafi i Orban powiedzieli "NIE".

    > No ale taka Francja niby też graniczna, a jakoś nie słychać o napływie pontonów do
    nich - znając Francuzów to pewnie topią marynarką
    > podwodną, lub Korsykańczycy załatwiają to w swoim zakresie ;-)

    Chyba raczej za daleko. Grecja i Wlochy blizej.

    A teraz jak widac - Polska i Litwa.
    Ciekawe, ze Slowacja nie ...

    my będziemy musieli się z nim bujać.

    Ale czemu? Zaopiniwac pozytywnie, dac obywatelstwo, i moze juz sobie
    jezdzic po calej EU :-)

    J.

  • 138. Data: 2021-08-27 11:49:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Aug 2021 11:32:54 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > uchodźcy/wpuszczenia. Domniemanie że z tego paragrafu wynika obowiązek
    > wpuszczenia tych konkretnie ludzi jest możliwe ale co najmniej

    Prawnik z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka ma odmienne zdanie w tej
    kwestii, a takim ludziom wierzę bardziej niż sfrustrowanej patologii w
    juznecie.

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/prawo
    -i-podatki/czy-konwencja-genewska-nakazuje-nam-przyj
    ac-uchodzcow/71sqr0y

    "Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka
    (ETPCz) przeciwko Polsce, na Białorusi migranci nie mogą liczyć na
    sprawiedliwą procedurę azylową. Ostatnio pojawiają się też doniesienia o
    ich siłowym wypychaniu przez białoruskie służby na terytorium Polski"

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 139. Data: 2021-08-27 11:58:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Aug 2021 11:47:44 +0200, J.F napisał(a):

    > A teraz jak widac - Polska i Litwa.
    > Ciekawe, ze Slowacja nie ...

    Słowacja nie graniczy z Białorusią, w przeciwieństwie do Łotwy.
    Najpierw ciepły człowiek chciał zdestabilizować Litwę, bo najbardziej mu
    zalazła za skórę, ale kiedy Litwini się ogarnęli operacja "Śluza" poszła na
    Łotwę i Polskę. Długo pewnie nie potrwa bo ograniczono loty z Iraku na
    Białoruś.

  • 140. Data: 2021-08-27 12:11:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 11:49:37 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > Prawnik z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka ma odmienne zdanie w tej
    > kwestii, a takim ludziom wierzę bardziej niż sfrustrowanej patologii w

    No ... oni tez moga miec skrzywienie w jedna strone.

> [...]
    > sprawiedliwą procedurę azylową. Ostatnio pojawiają się też doniesienia o
    > ich siłowym wypychaniu przez białoruskie służby na terytorium Polski"

    A ten ubiegloroczny wyrok, to w jakiej sprawie?
    Juz sie tam ktos staral, legalnie przebywajac ?

    A moze jakis link do wyroku ?

    J.