    From: "krzymek" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fotoradar ale inaczej
    Date: Sun, 5 Apr 2009 23:42:29 +0200

    Hej,
    O fotoradarach pewnie było już setki razy ale nie znalazłem mojego
    rozwiązania sytuacji.
    Mianowicie, fotoradar zrobił mi zdjęcie, błysnęło, ok trudno, czekałem na
    korespondencje.
    Po ok 2 miesiacach przyszła, ale nie była adresowana do mnie (wezwanie na
    policje) niodebrałem (niezgadzało się imię odbiorcy), tak naprawde po takim
    czasie zapomniałem że to może chodzić o tą sprawę.
    Po miesiącu przychodzi prawidłowo zaadresowane wezwanie na komende z
    terminem za 2 tyg, Stawiam się punktualnie, dostaję zdjęcie, przyznaje się
    do winy. Mam tylko zastrzeżenie, że sprawa idzie do sądu grodzkiego i będe
    miał dodatkowe koszty. Piszę podanie, iż to nie z mojej winy nastąpiło
    opoźnienie (złe adrsowanie kopert) a ja jak najbardziej poddaje się
    wymiarowi sprawiedliwości (policja wnioskuje o karę 300zł).
    Po ok 3 miesiącach przychodzi list z sądu. Ale znowu żle zaadresowany,
    nazwisko przekręcone tak bardzo iż pani na poczcie nie może mi wydać
    koperty.
    Mija kolejny miesiąc i tym razem przychodzi kolejny list poprawnie
    zaadresowany !!
    Konkretnie dostaję 2 listy polecone, w pierwszym jest wyrok ale na dane
    osobowe te niepoprawne a w drugim liście jest korekta iż ta pomyłka nie ma
    nic do rzeczy i nie zmienia fatku iż popełniłem wykrocznie.
    W wyroku i uzasadnienu nie ma nic wspomnianego o moim podaniu o zwolnieniu z
    kosztów sądowych związanych z opóźnieniem i pomyłkami w adresowaniu kopert.
    Mało tego na wyroku mimo błędnego nazwiska (potem poprawionym) jest błędna
    data urodzenia, pesel jest poprawny.
    I teraz chyba najważniejsze, chciałbym zapłacić za ten mandat/wyrok ale nie
    wiem gdzie i jak. Z googlr wyczytałem iż po jakimś czasie przychodzi kolejy
    list z podanym numerem konta. Ja takiego nie dostałem.

    Podsumowując:
    czerwiec 2008 fotoradar robi zdjęcie
    okolice sierpnia, wrzesnia 2008 stawiam się na komendzie i przyznaje do
    winy.
    styczeń 2009 dostaje wyrok 300+80zł
    ale co dalej mam zrobić to już nie napisali.

    Od policjantki dowiedziałem się że punty karne liczone są od dnia
    popełnienia wykroczenia, wiec zostało mi ok 3 misiące do wyzerowania punktów
    za to przewinienie. Czy są widoczne w rejestrze - tego nie wiem.

    Czy mam jeszcze czekać na list od sądu na jaki rachumek mam wpłacić
    pieniądze ?
    Po jakm czasie bede miał przedawnienie tego mandatu/wyroku ?
    Czy praca w sądzie jest naprawde taka stresująca, że osoba przepisująca dane
    osobowe popełnia tyle błędów ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów