  • Data: 2003-03-09 22:41:06
    Temat: Estoppel
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Czy jest w polskim prawie takie pojecie jak po angielsku "estoppel"?
    Oto definicja: {jedna z kilku, ale o nia wlasnie mi chodzi}:
    an admission, by words or conduct, which induces another to purchase rights,
    against which the party making such admission can not take a position
    inconsistent
    with the admission.

    PL: "dopuszczenie, slowami lub czynami, ktore sklania inna strone do
    zakupu praw przeciw czemu strona ktora czyni dopuszczenie nie moze zajac
    stanowiska niezgodnego z tym dopuszczeniem."

    Sorki jesli takie tlumaczenie jest niechlujne :-(( Nie jestem prawnikiem
    :-(( i
    wlasciwie ta definicja to dla mnie maslo maslane polaczona z czarna magia
    :-((

    Jest jeszcze kilka innych definicji "estoppel" w http://dictionary.com,
    ale chodzi m tylko o powyzsze.

    Yarroll

    PS. Jest jeszcze jedna definicja "estoppel" ktora moze byc OK.
    "At its most general, one can define estoppel as a voluntary renunciation of
    procedures for establishing proofs. A physical or legat entity, especially
    however a state, cannot deny the existence of facts or of a law if
    previously they have drawn advantage from these facts. "

    PL: "Najogolniej, estoppel oznacza dobrowolne zrzeczenie sie procedur
    ustalania dowodow. Osoba fizyczna lub prawna, a zwlaszcza panstwo, nie
    moze zaprzeczyc istnieniu faktow lub praw jesli uprzednio czerpala
    korzysci z tych faktow. "