  • 1. Data: 2008-11-03 15:44:15
    Temat: wynajem
    Od: "Pawel" <p...@i...lp>

    Witam,
    mam takie pytanie odnośnie wynajmu mieszkania:
    wynająłem mieszkanie na 3 miesiące do 2..11.2008,gosciu niedość że nie
    zapłacił całej kwoty umowy to nie chce się wyprowadzić zasłaniając się
    okresem ochronnym.Co mi może grozić jezeli mimo to go eksmituje ?

    pzd.
    Paweł

  • 2. Data: 2008-11-03 16:22:02
    Temat: Re: wynajem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawel wrote:
> [...]
    > zapłacił całej kwoty umowy to nie chce się wyprowadzić zasłaniając się
    > okresem ochronnym.Co mi może grozić jezeli mimo to go eksmituje ?

    ty go nie mozesz eksmitowac.
    to prawo przysluguje tylko komornikowi na podstawie wyroku sądowego.

    grozi ci oskarzenie o wlamanie, naruszenie miru domowego, sprawa w
    sądzie o przywrocenie posiadania i to jego komornik wprowadzi do
    mieszkania, a ty mu jeszcze za to zaplacisz.

    to co ci przysluguje to sprawa w sadzie o zaplate. Komornik bedzie
    sciagal kase. Jego ruszyc nie mozesz. Jednym slowem wtopiles.

  • 3. Data: 2008-11-03 19:14:24
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 03 Nov 2008 10:22:02 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    >to co ci przysluguje to sprawa w sadzie o zaplate. Komornik bedzie
    >sciagal kase. Jego ruszyc nie mozesz. Jednym slowem wtopiles.

    No zaraz, przecież skoro umowa jest zawarta na czas określony (3
    miesiące) i ten okres upłynął, to co? Delikwent może sobie tam
    mieszkać do usr... śmierci??? Na jakiej podstawie prawnej?

    --
    A.

  • 4. Data: 2008-11-03 19:33:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    agent73 napisal:
    > No zaraz, przecież skoro umowa jest zawarta na czas określony (3
    > miesiące) i ten okres upłynął, to co? Delikwent może sobie tam
    > mieszkać do usr... śmierci???

    Niestety tak. Tak skichane prawo zafundowalo nam SLD pospolu z PSL.
    Dla zapewnienia sobie elektoratu. Postraszonych mozliwosciami eksmisji
    latwiej bylo zagonic do urn.

    > Na jakiej podstawie prawnej?

    Ochrona posiadania plus ochrona lokatorow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-11-03 19:37:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 20:14
    (autor agent73
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@4...com>):

    > No zaraz, przecież skoro umowa jest zawarta na czas określony (3
    > miesiące) i ten okres upłynął, to co? Delikwent może sobie tam
    > mieszkać do usr... śmierci??? Na jakiej podstawie prawnej?

    Witaj w polsce. Tu mieszkania nabywa się przez zasiedzenie.
    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-11-03 20:07:11
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    agent73 napisal:
> [...]

    Niestety tak. Tak skichane prawo zafundowalo nam SLD pospolu z PSL.
    Dla zapewnienia sobie elektoratu. Postraszonych mozliwosciami eksmisji

    Ochrona posiadania plus ochrona lokatorów.

    Zaraz, zaraz...... CZy leci z nami prawnik?

    Moim skromny zdaniem inzyniera z pewną ogładą prawną....

    ...jeżeli to był wynajem na podstawie umowy cywilno-prawnej (KC, a nie
    inne ustawy), to ochrona lokatora nie ma tu nic do rzeczy. ZTCW,
    zresztą ochrona teraz jest na okrągło, więc w zasadzie żadnego
    studenta z kwatery nie można by wyrzucić do usranej śmierci.....

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 7. Data: 2008-11-03 23:03:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2008, Telesfor Baudot wrote:

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał
    >
    > Ochrona posiadania plus ochrona lokatorów.
    >
    > Zaraz, zaraz...... CZy leci z nami prawnik?

    Będzie nieprawnik na początek :P

    > Moim skromny zdaniem inzyniera z pewną ogładą prawną....

    IMVHO takoż mam o sobie tak wysokie mniemanie ;)

    > ...jeżeli to był wynajem na podstawie umowy cywilno-prawnej (KC, a nie inne
    > ustawy), to ochrona lokatora nie ma tu nic do rzeczy.

    "Syndrom trwaniczka".
    Zdefiniowałem sobie to pojecie dość dawno temu, po którymś poście
    na .samochody, w którym gość dedukował tak:
    - jedzie sobie samochodem i podpada pod PoRD
    - i nie ma gdzie sobie stanąć, bo wszędzie znaki zakazu
    - to sobie na trawnik wjedzie, bo PoRD nie zabrania, i wszyscy
    mu mogą ;)

    Oprócz ROTFLa wypada dopisać, że wg takiej logiki podczas jazdy
    kierowca może zastrzelić pasażera - bo w końcu PoRD nie łamie ;)

    CO Z TEGO, że umowa "jest zawarta wg KC"?
    Przecież to NIE UCHYLA działania:
    - Ordynacji Podatkowej
    - Kodeksu Wykroczeń
    - Ustawy o Ochronie Lokatorów
    - Ustawy o Własności Lokali
    - Rozporządzenia o wystawianiu faktur

    To, że większość ww przepisów w *konkretnym przypadku* *może*
    nie mieć zastosowania jest bez znaczenia - one "działają",
    i JEŚLI zastosownie się znajdzie - to trzeba je stosować!
    Dajmy na to - przy wystawianiu f-ry za wynajem (jeśli ktoś
    się zarejestrował - a WOLNO, choć gro tego nie robi, bo
    do czynności zwolnionych NIE TRZEBA).
    Albo przy próbie wypowiedzenia najmu, albo niewypowiedzenia
    najmu - ustawa o ochronie lokatorów działa, bo niby dlaczego
    by nie??
    Tu masz treść:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    ...i cytat:
    +++
    Art. 2
    1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    1) lokatorze - należy przez to rozumieć najemcę lokalu lub osobę używajšcš
    lokal na podstawie innego tytułu prawnego niż prawo własnoœci,
    ---

    > ZTCW, zresztą ochrona
    > teraz jest na okrągło, więc w zasadzie żadnego studenta z kwatery nie można
    > by wyrzucić do usranej śmierci.....

    O ile wiem, są jakieś wyjątki dla "najmu okazjonalnego" czy jakoś tak,
    nie wiem czy przypadek j.w. się łapie.
    No i ustawa dotyczy wynajmu LOKALU.

    Przetłumaczę na inżynierski (bez urazy proszę :)) - znaczy
    nie stosuje się jej przy najmie POMIESZCZEŃ.
    "Wynajmuję studentowi jeden z dwu pokoi plus dostęp do kuchni"
    (a drugi pokój również "z dostępem" innemu).
    Myślisz że to przypadek, że studenci na ogół wynajmują mieszkania
    WSPÓLNIE? Oni niekonieczie "wspólnie wynajmują całe mieszkanie".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-11-03 23:45:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agent73 wrote:

    > No zaraz, przecież skoro umowa jest zawarta na czas określony (3
    > miesiące) i ten okres upłynął, to co? Delikwent może sobie tam
    > mieszkać do usr... śmierci??? Na jakiej podstawie prawnej?

    polecam archiwum grupy,
    nie mam ochoty na kolejnego flejma na 5 kilometrow.

  • 9. Data: 2008-11-04 13:03:20
    Od: Przemek <p...@g...com>

    A podnoszenie czynszów co spowoduje zwiększenie zadłużenia i przerażenie
    w oczach wynajmującego.

    Przemek

  • 10. Data: 2008-11-04 13:10:28
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Przemek wrote:

    > A podnoszenie czynszów co spowoduje zwiększenie zadłużenia i przerażenie
    > w oczach wynajmującego.

    prącie boże o więcej jak 10% w skali rocznej...

    ..chyba że coś się zmieniło...