    From: "Jerzy Glizda" <j...@x...xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dowód nadania - czy jest cokolwiek wart?
    Date: Mon, 27 Aug 2007 11:20:43 +0200

    Kiedyś już ktoś poruszał tutaj ten temat, ale kompletnie nic z dalszej
    dyskusji nie wynikło, może zatem teraz ktoś mi to wyjaśni.

    Często na tej grupie w odpowiedziach i poradach (skądinąd wydających się
    sensownymi ze wszech miar) znajduje się zalecenie, aby dokument, pismo,
    wezwanie, wypowiedzenie umowy etc. wysyłać pocztą listem poleconym za
    potwierdzeniem odbioru.

    Choćby niedawny wątek z OC i byłą dziewczyną:
    "wyślij jej wezwanie(...) tak by dowody tych wezwań mieć na potrzeby sądu"

    Pytam zatem - jaką wartość ma taki dowód nadania, kiedy w spornej sytuacji
    adresat-strona może oświadczyć, że przesyłkę owszem otrzymał, ale była to
    pusta koperta / biała kartka?

    Moim zdaniem dokładnie tak samo mogłaby strona skłamać zaprzeczając ustnej
    umowie, ustnej propozycji itp.

    A jednak zaleca się tutaj wysyłać pisma listem poleconym jako remedium na
    ewentualne wykręty.

    Dlaczego? Czy ja tu czegoś nie dostrzegam, czy to jedynie
    praktyka/psychologia wskazuje, że otrzymawszy pismo człowiek jest mniej
    skory do krętactw? Bo możliwości skłamania ma nadal takie same.