    From: jedrus <j...@w...btx.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dlaczego prawo chroni oszustów..?
    Date: Thu, 03 Nov 2011 20:04:41 +0100

    Podczas robienia materiału prasowego natknąłem się na "wałek" polegający
    na sfałszowaniu dokumentów Ukraińca wskutek czego Prezydent Mojego
    kraju awansował go na pierwszy stopień oficerki.
    Wyjaśnię, że tzw ścieżka awansowa kombatantów którą rozpoczyna zarząd
    organizacji kombatanckiej dotyczy obywateli RP. W stosunku do
    cudzoziemców (w tym Ukraińca) stosuje się inne zasady uruchamiając w tym
    procesie stosowne konsulaty.

    Prezes organizacji poszedł na skróty i sfałszował wniosek wpisując
    Ukraińcowi Polski adres zamieszkania, no i oczywiście jakiś lewy pesel.

    Urząd ds Kombatantów i Osów Represjonowanych nie chciał pokazać wniosku
    awansowego powołując się na ochronę danych osobowych (dziwne że Ukraińca
    obejmuje Polska ochrona danych osobowych) ale potwierdził na piśmie, że
    wniosek wystawiło środowisko xxxx a podpisał prezes yyyyyyyy.

    Mając te kwity, w stosownej prokuraturze złożyłem zawiadomienie o
    popełnienie przestępstwa z art. 271 §1

    art. 271
    § 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Podczas przesłuchania, przesłuchujący mnie policjant łapał się za głowę
    gdy opowiadałem mu całą tą historię, jednak werdykt prokuratury był
    taki, że nie dopatrzyła się znamion przestępstwa.

    Odwołałem się od tej decyzji ale wynik był podobny.

    Zaskoczony tym faktem, do Prezesa Sądu ( po właściwościach) złożyłem
    skargę na niechlujstwo i brak rzetelności podległych prezesowi
    instancji, dodając jednocześnie swoje zdumienie pozbawieniem mnie prawa
    wynikającego z zapisu art. 304 kpk § 1

    art. 304
    § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.
    Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    Sąd mnie olał i dał do zrozumienia że nie jestem pokrzywdzonym.
    Sprawa została ostatecznie zamknięta.

    Czy jeszcze coś w tej sprawie mogę zrobić..?
    Pytam, bo nie bardzo to wszystko rozumiem. Awansowany Ukrainiec, to na
    siłę i ze złamaniem prawa kombatant który otrzymuje polską rentę, a więc
    w pewnym sensie i wbrew opinii sądu jestem pokrzywdzony.
    Dlaczego prawo chroni oszustów...????

    pzdr

    --
    jedrus