  • Data: 2011-11-04 00:04:58
    Temat: Re: Dlaczego prawo chroni oszustów..?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jedrus" <j...@w...btx.pl> napisał w wiadomości
    news:j8v9qj$s7a$1@mx1.internetia.pl...

    > MON powiadomił mnie, że nie analizują wniosków awansowych.
    > Dostają z UdsORiK listę przedstawionych do awansu i tam mnie skierowali.

    Ale dane osobowe przecież muszą weryfikować. Choć PESEL mozę mieć
    obcokrajowiec i to akurat zaden dowód.

    > Hmmm, nie babrał bym się w tym gdyby nie fakt, że facet nie figuruje na
    > liście kombatantów tego środowiska, mieszkał i nadal mieszka na Ukrainie
    > a Polskie obywatelstwo wykluczają Ukraińcy z tej samej miejscowości.

    Na jakiej podstawie?

    > Jak twierdzą, pracował na jakimś stanowisku państwowym które wyklucza
    > podwójne obywatelstwo.

    Kiedyś.

    > Dowieść przestępstwo mogła prokuratura ale najwyraźniej im się nie
    > chciało i w ogóle co ja od nich chcę skoro nie jestem osobą uprawnioną.

    A moze nie doszło do przestępstwa po prostu.

    > Nie rozumiem po co w takim razie istnieje:
    >
    > art. 304
    > § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    > urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.
    > Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.
    >
    > Przepisu z ostatniego zdania nie mogę znaleźć w sieci i nie wiem o co
    > może chodzić.

    Art. 191.
    § 1. Przesłuchanie rozpoczyna się od zapytania świadka o imię, nazwisko,
    wiek, zajęcie,
    miejsce zamieszkania, karalność za fałszywe zeznanie lub oskarżenie
    oraz stosunek do stron.
    § 2. Świadka należy uprzedzić o treści art. 182, a o treści art. 183 oraz
    art. 185, jeżeli
    ujawnią się okoliczności objęte tymi przepisami.
    § 3. Jeżeli zachodzi uzasadniona obawa użycia przemocy lub groźby
    bezprawnej
    wobec świadka lub osoby najbliższej w związku z jego czynnościami, może on
    zastrzec dane dotyczące miejsca zamieszkania do wyłącznej wiadomości
    prokuratora
    lub sądu. Pisma procesowe doręcza się wówczas do instytucji, w której
    świadek jest zatrudniony, lub na inny wskazany przez niego adres.